Kruimelpad
compleet motor blok (1100 tot 1400 cc)
RE: compleet motor blok (1100 tot 1400 cc)
Ingediend door Eelke op vr, 01-08-2003 07:29
Over reviseren loopt net een topic. Is wel een duur geintje. Maar je hebt dan wel een "nieuwe" motor. Een bestaand 1300 blokje ofzo hoeft niet veel te kosten, probleem is dat je niet of nauwelijks kan nagaan hoeveel het al gelopen heeft. Als je echt goedkoop wil: ga voor een 1000-je. Die zijn echt voor een appel en een ei te vinden, iedereen zet ze aan de kant voor 1300's.
- Login of registreer om te reageren
Reviseren is zeker niet goedkoop zoals Eelke al aangeeft. Goedkoopste oplossing is inderdaad een 1000cc, goedkoop en betrouwbaar. De meeste 1300 motoren komen uit metro's. Ga je daarvoor dan zou ik een rijdende metro kopen, daar is redelijk goedkoop aan te komen (tussen 200 en 500 euro). Voordeel is dat je de motor kunt horen lopen en uittesten. Alles wat je los koopt is een zeker risico...
Dennis
dat is het nu juist ik heb ook mijn 1000cctje weg gedaan voor een 1300,en ik wil eigenlijk niet langzamer gaan maar juist sneller.
dit blok stond in de planning voor een stage kit
maar dan moeten de verkeersdrempels wel meewerken
Eelke schreef:
Die zijn echt voor een appel en een ei te vinden, iedereen zet ze aan de kant voor 1300's.
Best zonde eigenlijk.
Ik vind een 1000 veel meer sharme hebben dan een 1300. Komt bij dat ze relatief goedkoop te tunen zijn zonder dat de betrouwbaarheid er echt onder schaad.
@Robbemans in jou geval zou ik toch kijken of ik ergens een goed lopend 1300 blokje vandaan kan halen. Zekerheid heb je natuurlijk alleen bij een complete revisie maar je kunt wel even proberen voordat je in de buurt komt van de prijs van een revisie. Ik zou denk ik ook gaan voor een complete Metro in jou geval. Heb je er ook gelijk een leuk zetje remmen bij.
Richard-T schreef:
Best zonde eigenlijk.
Je weet dat ik daar net zo over denk. Ik vind het nog net niet jammer dat ik een stage 3 getunede 1293 onder de kap heb liggen Want een 1000-je waarmee je bijv. een standaard 1300 het snot voor de ogen mee rijd is toch ook wel erg leuk.
Yep dat weet ik. En als je dan ook eens bekijkt hoeveel moeite je er eigenlijk voor nodig hebt.
In principe zou een setup met een kent 266 nokkenas, 12G940 (1300) kop leuk uitlaat en inlaatje al genoeg moeten zijn om er net iets meer vermogen uit te sleuren dan een standaard 1300 heeft. En dat terwijl het kostenplaatje laag blijft.
Mischien binnekort te koop een leuk snel 1300 blok.
Jawel joh een 1000-tje rules!!! Weg met die 'dikke' 1300-tjes
Vandaag een X5 diesel (zal dus wel een 3.0 zijn) het stront voor zijn ogen gereden door aan de binnenkant van een speedrotonde, hem helemaal gek te rijden terwijl die gozerd met zijn geblindeerde achterramen en zonder grijs kenteken he (de sufferd) dus echt aan het stampen was aan zijn walmen uit zijn uitlaat (en zijn gezicht) te zien. Je kunt net zoveel negative camber en dikke diesel hebben als je wilt, een mini achterhaalt je wel. En dan heb ik het over een mini 1000 stage 0!!!!
Ach het heeft allebei zijn charmes, een 1000 is evenleuk rijden als een 1300, vind ik.
En over blazen, het autotje van mijn vrouw ( Smart ) is een 599 cc turbotje en heeft 82 PK . Wel getuned. En de meeste diesel rijders vergissen zich heeeel erg. Zeker in de stad is het met de Smart lachen.
Maar persoonlijk rijdt ik het liefste in mijn Mini. Dit is veel leuker in de bochten !
RE: compleet motor blok (1100 tot 1400 cc)
Ingediend door robbemans op do, 31-07-2003 19:24
ik zat dus even te zoeken maar kon niks zo snel vinden.
aangezien ik pas carter schade heb gehad,en mijn blok droog heeft gelopen,wou ik even weten of het verstandig is om het blok te laten reviseren of
van iemand een compleet goedlopend blok over tekopen
reden dat ik dit draadje nog even niet in markt plaats is dat ik er nog niet helamaal uit ben,wat voor mij het goedkoopst uitkomt.
mijn blok loopt nog wel maar ratelt flink
ik hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen