contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

default

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

hoi,

ik heb een vraagje, ik ben mijn timing aan het instellen maar telkens als de motor eventjes stabiel loopt valt hij opeens weg. Als ik dan naar de contactpuntjes van de ontsteking kijk staan deze helemaal tegen elkaar aan en blijven deze tegen elkaar aan staan. Nadat ik de afstand opnieuw instel gebeurt hetzelfde weer. Iemand een idee wat dit kan betekenen?

m.v.g. Mick

default

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

Het lijkt er op dat het "aambeeld" van de puntjes niet goed vastgehouden wordt door het boutje waarmee je dit vast moet zetten en dat het verschuift tijdens het lopen van de motor.
Wat ook kan is dat de nok van de "hamer" die tegen de rotor as aan ligt afslijt door een ruwe rotor as door bijv. roest, of een afbrokkelende nok omdat de puntjes misschien heel oud zijn.

default

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

Ik heb dit ook eens gehad, nadat ik er nieuwe puntjes in gezet had nooit meer...

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

Standaard techniek dus... |:(

default

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

bedankt voor de reacties, ik heb de contactpuntjes vervangen en het probleem lijkt opgelost alleen nu wil hij steeds maar voor ongeveer 10 tot 20 seconden lopen en dan komt de motor sputterend tot stilstand... De timing heb ik goed afgesteld met een stroboscoop en hij loopt ook goed, maar stopt telkens na even gelopen te hebben. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? Kan het zijn dat de onsteking kapot is?

Groeten,

Mick

RE: contactpuntjes gaan steeds tegen elkaar aantstaan

Het lijkt er op dat je het zelfde probleem nog steeds hebt.
De kontaktpuntjes afgesteld ? met de voelermaat ? :'(
Ontsteking kapot lijkt me niet, want bij het starten is het het moeilijkst om een goede vonk te krijgen, en de eerste 20 seconden heb je die.
Komt er maar een beetje benzine in de vlotterkamer elke keer ( filtertje verstopt, leiding verroest aan de binnenzijde, pomp kapot ?)

Je zal eerst uit moeten vinden of de bougies blijven vonken of niet.
Draai alle bougie's eruit (markeer de volgorde van de kabels) en probeer dan met 1 bougie of deze een mooie blauwe vonk blijft geven tijdens 20 seconden starten. Zorg dat de bougie goede massa maakt.