cooper s kleppen in MPI

default

RE: cooper s kleppen in MPI

Ik ben momenteel zinnens de standaard kleppen te vervangen door Cooper S. Iemand ervaring hiermee? in een MPItje van 99?
Graag reakties!

Mvg Fabian

RE: cooper s kleppen in MPI

Wat is je drijfveer om dat te doen?? Ik ga namelijk binnenkort 1:1.5 rockers monteren...dus dan is de kop er meteen af...

default

RE: cooper s kleppen in MPI

Ik hoop op een 5 a 6 pk winst incl frezen en flowen- maar dit zal pas duidelijk worden op de testbank.

RE: cooper s kleppen in MPI

Ja ok begrijperlijk. Maar het leek mij al niet dat er iets veranderd met alleen andere kleppen.... Ik heb zo´n 4,5 pk winst gehad door een andere uitlaat systeem (PLAYMINI). Nou komen er binnen kort andere rockers in en ben de reuze benieuwd. Ben alleen nou niet zo gemakkelijk in de gelegenheid om op de rollerbank te gaan.

RE: cooper s kleppen in MPI

Hoe kom je erbij dat je kop eraf gaat als je tuimelaars monteerd? Is puur alleen je kleppendeksel los. De rest blijft gewoon zitten. Daar hoeft je kop echt niet voor los....

RE: cooper s kleppen in MPI

was het enkel maar het kleppendeksel dat los moest.
de bouten waarmee de tuimelaars gemonteerd staan op de cylinderkop zijn meteen ook de achterste bouten waarmee de cylinderkop vaststaat :)
zodus,als je graag een lekkende koppakking hebt moet je vooraal zo te werk gaan :+)

RE: cooper s kleppen in MPI

Die gaat echt niet lekken hoor. Zo lang als je ze op hetzelfde moment aantrekt en niet alle kopbouten loshaalt is er niks aan de hand. Je kan je kop dus loshalen maar dat hoeft niet perse....

RE: cooper s kleppen in MPI

Tis nog gekker, mijn koppakking ligt er al half tussen uit. Vandaar dat de kop eraf gaat, had ik niet vermeld.

RE: cooper s kleppen in MPI

Thijmen schreef:
Ik heb zo´n 4,5 pk winst gehad door een andere uitlaat systeem (PLAYMINI).



denk dat dat tegen gaat vallen hoor :P

high lift rockers op een mpi is alleen aan te raden als je er ook meteen dubbele klepveren in zet. anders gaat het zaakje stuk en dat wil je natuurlijk niet.

RE: cooper s kleppen in MPI

Kevski Style schreef:
Die gaat echt niet lekken hoor. Zo lang als je ze op hetzelfde moment aantrekt en niet alle kopbouten loshaalt is er niks aan de hand.



Als er rotzooi tussen komt, krijg je dat er niet meer tussenuit. Als je dan toch bezig bent zou ik 'ff' een nieuwe pakking monteren.

RE: cooper s kleppen in MPI

Zou dat niet het zelfde gaan als bij een SPi?? waar komen ze namelijk onder uit.... en die liep super met die dingen. Maar door verkoop van de auto zijn ze vrij gekomen.

Misschien doe ik het wel meteen hoor. Kweeni of die dingen duus zijn maar lijkt mij niet....

default

RE: cooper s kleppen in MPI

iemand ervaring?

kennelijk niet echt dus...

RE: cooper s kleppen in MPI

Wat bedoel je met ervaring?
Hoe je het moet doen of wat voor effect het heeft?
Meestal gebruiken zo voor de uitaatklep 29,5 mm.
Die cooper s zijn 31 mm.

default

RE: cooper s kleppen in MPI

k'doel op de rijervaring, ze steken er ondertussen al in! Nu nog wachten op de pakkingset en dan monteren dat boeltje..

RE: cooper s kleppen in MPI

Het zal wel een aantal pk's schelen, maar het heeft toch het meest effect in samenwerking met 1.5 rockers.
Ik weet niet of je nog steeds met een 2.76 diff rond rijdt, want dat helpt ook niet al teveel bij de acceleratie. Maar ja, een ding tegelijk. Als je alleen je diff veranderd naar 3,44 scheelt dat al enorm voor het gevoel in acceleratie.
Het is echt de combinatie wat het hem doet.

RE: cooper s kleppen in MPI

Ik de 1.5 rockers erop zitten en vind het persoonlijk wat tegen vallen. Rijd perfect alleen had er we lwat meer van verwacht. Vooral na de ervaring van degene van wie ze af kwamen. Maar goed op naar het volgende...

RE: cooper s kleppen in MPI

Heb je ook een getunde kop? Zonder dit zal je inderdaad niet erg veel verschil merken. Ook de nokkenas is van belang. Als ik mij goed herinner werken 1.5 rockers ook niet zo goed met een 276 graden nokkenas.