Wat is je drijfveer om dat te doen?? Ik ga namelijk binnenkort 1:1.5 rockers monteren...dus dan is de kop er meteen af...
- Login of registreer om te reageren
Wat is je drijfveer om dat te doen?? Ik ga namelijk binnenkort 1:1.5 rockers monteren...dus dan is de kop er meteen af...
Ingediend door nabukodonazar op wo, 10-05-2006 23:08
Ik hoop op een 5 a 6 pk winst incl frezen en flowen- maar dit zal pas duidelijk worden op de testbank.
Ja ok begrijperlijk. Maar het leek mij al niet dat er iets veranderd met alleen andere kleppen.... Ik heb zo´n 4,5 pk winst gehad door een andere uitlaat systeem (PLAYMINI). Nou komen er binnen kort andere rockers in en ben de reuze benieuwd. Ben alleen nou niet zo gemakkelijk in de gelegenheid om op de rollerbank te gaan.
Hoe kom je erbij dat je kop eraf gaat als je tuimelaars monteerd? Is puur alleen je kleppendeksel los. De rest blijft gewoon zitten. Daar hoeft je kop echt niet voor los....
was het enkel maar het kleppendeksel dat los moest.
de bouten waarmee de tuimelaars gemonteerd staan op de cylinderkop zijn meteen ook de achterste bouten waarmee de cylinderkop vaststaat
zodus,als je graag een lekkende koppakking hebt moet je vooraal zo te werk gaan
Die gaat echt niet lekken hoor. Zo lang als je ze op hetzelfde moment aantrekt en niet alle kopbouten loshaalt is er niks aan de hand. Je kan je kop dus loshalen maar dat hoeft niet perse....
Tis nog gekker, mijn koppakking ligt er al half tussen uit. Vandaar dat de kop eraf gaat, had ik niet vermeld.
Thijmen schreef:
Ik heb zo´n 4,5 pk winst gehad door een andere uitlaat systeem (PLAYMINI).
denk dat dat tegen gaat vallen hoor
high lift rockers op een mpi is alleen aan te raden als je er ook meteen dubbele klepveren in zet. anders gaat het zaakje stuk en dat wil je natuurlijk niet.
Kevski Style schreef:
Die gaat echt niet lekken hoor. Zo lang als je ze op hetzelfde moment aantrekt en niet alle kopbouten loshaalt is er niks aan de hand.
Als er rotzooi tussen komt, krijg je dat er niet meer tussenuit. Als je dan toch bezig bent zou ik 'ff' een nieuwe pakking monteren.
Zou dat niet het zelfde gaan als bij een SPi?? waar komen ze namelijk onder uit.... en die liep super met die dingen. Maar door verkoop van de auto zijn ze vrij gekomen.
Misschien doe ik het wel meteen hoor. Kweeni of die dingen duus zijn maar lijkt mij niet....
Ingediend door nabukodonazar op zo, 14-05-2006 10:23
iemand ervaring?
kennelijk niet echt dus...
Wat bedoel je met ervaring?
Hoe je het moet doen of wat voor effect het heeft?
Meestal gebruiken zo voor de uitaatklep 29,5 mm.
Die cooper s zijn 31 mm.
Ingediend door nabukodonazar op zo, 21-05-2006 22:09
k'doel op de rijervaring, ze steken er ondertussen al in! Nu nog wachten op de pakkingset en dan monteren dat boeltje..
Het zal wel een aantal pk's schelen, maar het heeft toch het meest effect in samenwerking met 1.5 rockers.
Ik weet niet of je nog steeds met een 2.76 diff rond rijdt, want dat helpt ook niet al teveel bij de acceleratie. Maar ja, een ding tegelijk. Als je alleen je diff veranderd naar 3,44 scheelt dat al enorm voor het gevoel in acceleratie.
Het is echt de combinatie wat het hem doet.
Ik de 1.5 rockers erop zitten en vind het persoonlijk wat tegen vallen. Rijd perfect alleen had er we lwat meer van verwacht. Vooral na de ervaring van degene van wie ze af kwamen. Maar goed op naar het volgende...
Heb je ook een getunde kop? Zonder dit zal je inderdaad niet erg veel verschil merken. Ook de nokkenas is van belang. Als ik mij goed herinner werken 1.5 rockers ook niet zo goed met een 276 graden nokkenas.
RE: cooper s kleppen in MPI
Ingediend door nabukodonazar op di, 09-05-2006 20:04
Ik ben momenteel zinnens de standaard kleppen te vervangen door Cooper S. Iemand ervaring hiermee? in een MPItje van 99?
Graag reakties!
Mvg Fabian