CRX-Mini RDW-keuring

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Hallo Fora kijkers!

Vandaag was het een mooie dag, met mijn crx-mini naar de RDW-keuring geweest.
Allereerst naar een keuringstation, waar een soort apk-keuring gedaan wordt.
Na wat grote ogen wordt er doorgestuurd naar Lelystad. Dat kon vandaag gelukkig direct.

Daar werd zo ongeveer als eerste gevraagd: ik wil je luchtfilter elements zien, kan dat?
Dat kan wel, maar da's wel wat werk meneer. Nou gaat uw gang meneer, was het antwoord.
Na een kwartiertje peuteren kon ik 'm eronderuit krijgen.. En na wat opmeten mochtie er
weer onder. Weer een kwartier verder ;). Na een controle van de uitlaat mochtie
de baan op voor een geluidskeuring. Ondanks het originele honda filter en extra Gamma schuim
was de geluidskeuring maar nét op het randje goed, 83db!
Vervolgens werd er nog een aantal rondjes op de kombaan en een paar uitwijkproefjes gedaan.

En toen kwam het verlossende woord eruit: GESLAAGD, als u ook nog ff wat euro's stort maken wij
het kenteken voor elkaar, nog even een paar dagen wachten met rijden!!

Met grote dank aan Wouter de Graaf alias Minilimo die beide keuringen op één dag heeft geregeld
en het verdere lobby werk in de keuringshallen ;)!!!!!!!!!!!
Met goedkeuring van het rdw hebben we een aantal foto's op de website gezet ;) meer volgen nog!!

http://www.markoos.net

Met vriendelijke groet,

Marko Spaans

[size=75:3qz5qzgk][Verwijzing bedrijf verwijderd, titel aangepast voor de zoekfunctie - Eelke][/size:3qz5qzgk]

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

hoeveel kost de keuring als ik vragen mag?

RE: CRX-Mini RDW-keuring

-Markos- schreef:
hoeveel kost de keuring als ik vragen mag?



Alles bij elkaar een kleine 1000 euro!!


Marko

RE: CRX-Mini RDW-keuring

leuk om te zien dat dit ook kan zonder naar engeland te gaan.
veel rijplezier toegewenst!

RE: CRX-Mini RDW-keuring

[size=75:20a61lpn][Opmerking: felicitaties en andere chat verwijderd - Eelke, 26-6-2007][/size:20a61lpn]
Dankuh Allen,

Ik heb net de keuringsfoto's ook ff online gezet..

Ik ben in augustus 2001 gestart, maar het had uiteindelijk bijelkaar een paar maanden hoeven kosten, als je er aan doorwerkt...

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Maar nog iets? Vragen ze geen sterkte berekeningen van je frame, motorsteunen en assen en zo?? Dat lijkt me dan wel weer raar. Moet je geen las alten beoordelen? Ik kan me dat echt niet voorstellen dat ze daar niet grondig naar kijken.

En hoe zit het met de vermogenstoename? Ik geloof dat je bij meer dan 30% naar de RDW moet. Ik zou dan mijn pk's op 260 laten zetten (200 nu) zodat ik, zal wel niet maar je weet nooit :D , 260 + 30% kan halen. Als dat kan ga ik de keuring direct aanvragen!! Ze hebben toch geen vermogensbank? Ik heb namelijk net ontdekt dat ik nog een spaarloonrekening had van mijn vorige werkgever (ben ik al een paar jaar weg) :D :D :D . Een gekeurde auto geeft toch een beter gevoel denk ik.

Wanneer ga je naar meeting? Ik wil hem wel eens in levende lijve zien:)))

RE: CRX-Mini RDW-keuring

mini-R schreef:
Maar nog iets? Vragen ze geen sterkte berekeningen van je frame, motorsteunen en assen en zo??



Nee geen berekeningen

mini-R":1wp0943d]
Dat lijkt me dan wel weer raar. Moet je geen las alten beoordelen? Ik kan me dat echt niet voorstellen dat ze daar niet grondig naar kijken.
[/quote:1wp0943d]

Ik heb wél een foto rapportage van de bouw, incl detail foto's van de lassen aangeleverd!

mini-R":1wp0943d]
En hoe zit het met de vermogenstoename? Ik geloof dat je bij meer dan 30% naar de RDW moet.
[/quote:1wp0943d]

Bij iedere ombouw moet je naar de rdw voor de registratie van je wijziging, bij 40% krijg je een extra rijproef.

mini-R":1wp0943d]
Ik zou dan mijn pk's op 260 laten zetten (200 nu) zodat ik, zal wel niet maar je weet nooit :D , 260 + 30% kan halen. Als dat kan ga ik de keuring direct aanvragen!! Ze hebben toch geen vermogensbank?
[/quote:1wp0943d]

Ze hebben ook géén vermogensbank nodig. Jij hebt een verklaring van de importeur van de motor nodig, met daarop de motorcode en het max. vermogen bij welk toerental!!!

mini-R":1wp0943d]
Wanneer ga je naar meeting? Ik wil hem wel eens in levende lijve zien:)))[/quote:1wp0943d]

Zodra ik de papieren heb, zal ik me mengen onder de mini's. Wellicht dat de DoDaRit weer mijn eerste rit wordt sinds 2001 ;)

Marko

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Hi Marko,

Spoorbreedte? oO, de mijne is 9 cm breder dan een normale mini, aan beide kanten.

Ff over het vermogen. Ik neem misschien de NX set van P.orno over. Dat is een fuelrail met direct inspuiting van NOS en benzine (anders fikt je zuiger weg als je normale toevoer hapert). 50 pk shot, daar kan geen turbo tegen op (P.orno 12.9 op de 400m std B16A2 met 50 pk shot. Ik moet weer echt even met die RDW man bellen. Fabriksopgave moet ik kunnen omzeilen.

Ik weet zeker dat ik nu hoge 13's ga rijden op Zandvoort met die Toyo's en wat rijervaring. Das kut want dan lig ik er in de eliminatie meteen uit. Moet dus naar de 13!

He heb je gekeken naar de test. Een vriend van mij zei dat je beter maar even koffie kunt gaan drinken als ze gaan beulen met je auto op het circuit :D .

Marco

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Discussie over keuring in het buitenland gesplit.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Een post met veel info uit een chat topic:
clubbie schreef:
van voor oktober 1973 kun je t beste een body gebruiken/althans t kentekenbewijs.
na die tijd geven ze de cilinderinhoud aan!!
bij mijn 72 er staat alleen: benzine.4 cilinder.
ik heb t gisteren nog na gevraagd bij de rdw
kerel bij rdw zegt:
omkeuren moet altijd!
maar er zijn 2 mogelijkheden.
mogelijkheid 1:
als je die vtec in een auto hangt van voor oktober 1973 hoef je alleen naar de rdw om je kenteken bewijs te laten veranderen.
dus niet keuren!!! alleen je papieren zijn dan voldoende. zij noteren dan op je kenteken dat die vtec erin ligt.
ze kunnen m hoe dan ook niet afkeuren!!

mogelijkheid 2:
auto van NA 1 oktober 1973.
keuren voor kenteken /of kenteken aanpassen
maar dan krijg je ook een geluidstest<250euro>en een vermogentest<369euro>+150 euro kenteken aanpassen.
dus onder de 1000 euro blijf je wel.
de regels bij rdw zijn begin 2006 versoepeld voor dat soort dingen.
loop zelf al heel lang met idee om 2.0 16v van opel gsi in een clubman te bouwen.
maar vindt t altijd prettig dat t wel op kenteken staat. vandaar heel lang en goed gezocht bij rdw.

ik ken een verhaal van iemand met een opel corsa met zo n 2.016v erin gebouwd jongen had t wel verteld aan verzekering!!!
einde van t verhaal is...
jongen rijdt zichzelf dood met die auto en verzekering keert niets uit aan pa en ma omdat t niet op kenteken stond!!

dus have fun,maar denk eerst ff na...
je kan zelf ok zijn maar een ander invalide of dood rijden.....


dan maar die moeite en die 1000 euro.

tis toch hobby? kost altijd geld.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

begijp ik het nu goed dat mijn miniVan die op kenteken staat als zijnde cylinderinhoud 850cc
ik een probleem heb omdat er nu een 1275cc inligt?
mocht er iets gebeuren....

RE: CRX-Mini RDW-keuring

je kan er inderdaad door in de problemen komen...

je gebruikt in ieder geval een standaard mini blok, al dan niet getuned, maar een verzekering kan na een technische keuring de motorinhoud aanvoeren als rede om niet uit te keren...

dit geld voor alle motorwissels naar andere cilinderinhoud...

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Er zijn geen duidelijke verschillen tussen een 1000 cc en een 1300cc,
Als je de kap los doet en er staan HONDA of VTEC 16-VALVE dan is het een ander verhaal..


Hoe dan ook ik vind 1000 euro voor die keuring erg veel geld,
En wat doen ze nu eigenlijk.

Dan maar een kenteken van voor 73

RE: CRX-Mini RDW-keuring

O:) maar bij een mini zitten de moternrs met pop/klinknagels vast...... O:)

sssssssssstttttttt niet doorvertellen. 8)

RE: CRX-Mini RDW-keuring

en 1000 euro valt wel mee,aangezien een paar jaar geleden<2jaar of zo>het in de duizenden euros liep.

regels zijn tijd geleden versoepeld en goedkoper geworden.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Ik vind niet echt, dat ze legaal rondrijden met snellere motoren stimuleren door er 1000 eurie,s voor te vragen.

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

nou komt deze 1275 uit 1975
maar op het kenteken staat ook geen motortype
alleen:
aantal cylinders 4
merk mini
bouwjaar 1975
gewicht 685

en dat is het.

betekend dit dat ik ook alleen maar een motor type op het kenteken moet laten zetten.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

is helemaal niet nodig als het er niet op staat lekker zo laten dan heb je zeker te weten geen geouwehoer als je aangehouden word :D

RE: CRX-Mini RDW-keuring

er staan wel meer gegevens geregistreerd bij de RDW dan wat er op je kenteken staat. Staat er niet in het topic dat voor 73 geen motorgegevens geregistreerd staan? Dan zal het voor een uit 75 wel bekend zijn.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Heb vandaag ff met rdw gebeld hoe het nu zit met keuring met een niet mini blok(bv crx).Bj '72 en ouder
hoeft niet opnieuw gekeurd te worden. Dus met bj '73 en jonger moet je bij de rdw laten keuren.Ongeacht of het op je kenteken bewijs staat.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

zie verschillende posts van Clubbie in verscheidene topics

groet ron

RE: CRX-Mini RDW-keuring

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... c&start=30

Zie hier, inclusief de prijzen. Wel ff naar beneden scrollen tot de post van clubbie.

groet ron

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Maar, stel je bouwt een ander blok in je mini (wat het ook mag zijn) en ze keuren hem af...

Nemen ze dan kenteken in of iets dergelijks?

mvg

Andy

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

[size=75:3943f46j][topics samengevoegd - Crispy][/size:3943f46j]
Hoi hoi,

Ik ben een paar weken geleden begonnen met mijn mini crx project, ik heb onlangs heel de crx die ik had gekocht (was al een jaar apk verlopen, maar had nog een goed blok, al was wel de koppeling helemaal versleten, maar die is ondertussen al vervangen.) geheel in onderdelen liggen.

en daarmee bedoel ik ALLES : kabelboom, blok, ophanging, stoelen, stuur, middenconsole, tellerbak etc. etc.

Deze onderdelen wil ik ook HET LIEFST allemaal in de mini bouwen..

Je moet het zo zien, ik wil alleen de body van de mini gebruiken, en verder ALLE onderdelen van de crx erin bouwen..


Nu is één van mijn vragen, aangezien er meer mensen die dit hebben gedaan hier vast ronddwalen, WAAR let de RDW op als je deze goed wil laten keuren?

Ik bedoel, bestaat hier een lijst van? (denk aan dingen zoals, de ophanging van de originele auto moet ongewijzigd blijven etc. etc.)

Ik ben bijna zo ver dat de mini klaar is om onderdelen van de CRX te ontvangen, maar ik wil niet als ik helemaal klaar ben erachter komen dat de helft van de dingen die ik heb gebouwd, NOOIT goedgekeurd zullen worden..?

Ik ontvang (heel graag) tips van mensen die dit ooit eerder hebben gedaan, dingen waar ik op moet letten etc.

Ook wil ik graag een keer naar een soort van mini meeting o.i.d. waar zo'n zelfde auto te bezichtigen is!

Ik heb ook heel veel foto's, maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen, of het moet zijn dat iemand ze wil zien natuurlijk..

Het betreft een CRX 1.6 16V bj 88, en een Mini 1000 uit '81


Ik wacht vol spanning op reacties!!!

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

hoi mayfairtje,

ik heb geen ervaring met auto ingrijpend verbouwen, maar ik wist wel wat informatie te vinden op de site van de RDW (voorzover je die zelf nog niet gevonden had...?)

link

Hier vind je alles t.o.v. het zelfbouwen en verbouwen van je auto.

Groetjes

RE: CRX-Mini RDW-keuring

je kan ook ff een PM sturen naar minimonster uit zandeweer. Hij heeft een CRX mini, die RDW gekeurd is.

Je kan ook even op zijn site kijken voor wat hij allemaal heeft gedaan. www.markoos.nl

Suc6

Jaapio

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Verder kan je ook de zoekfunctie gebruiken... er is genoeg over geschreven. Er is ook geen bouwteking of iets dergelijks. Veel uitzoeken dus...

succes... foto's?

RE: CRX-Mini RDW-keuring

en als je hier niet kan vinden van je zoekt zijn er zat engelse fora waar je je ei kwijt kan.
- www.theminiforum.co.uk
- www.16vminiclub.com

iig veel suc6, zoals velen je kunnen vertellen zal het niet meevallen

Jaapio

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Hallo,

bedankt voor de reacties alvast! maar...


Verder kan je ook de zoekfunctie gebruiken... er is genoeg over geschreven. Er is ook geen bouwteking of iets dergelijks. Veel uitzoeken dus...



Neem maar van mij aan dat ik al genoeg uren heb liggen zoeken, maar vaak vind ik NIET de antwoorden die ik wil snap je?

Daarom heb ik maar een nieuw topic geopend,

Ook heb ik al ooit gemaild met, en véél gekeken op de site www.markoos.nl, wat ook een hoop geholpen heeft..

Maar, je moet meer in de richting denken van ;

Ik zou graag de achter ophanging van de crx compleet onder de mini bouwen, máár hier zijn ingrijpende veranderingen in de carroserie voor nodig, en ik vraag me dus af als ik zomaar mag doen wat ik wil (neem aan dat de RDW bij de keuring het hier niet mee eens is.) en daarom zou ik graag meer informatie willen weten over de punten waar de RDW heen kijkt, hoe iemand anders deze problemen heeft opgelost e.d.

in ieder geval bedankt alvast! enne..ik ga nog even verder sleutelen[/quote]

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Als je wilt weten hoe de RDW ergens tegenaan kijkt, loopt dan de site van de RDW eens na.

Als je iets aan de constructie van de mini wijzigt, dan zul je daarvoor al naar de RDW moeten. Zij testen op alle mogelijke manieren de mini, of deze nog stevig genoeg is om de weg op te mogen.

Mocht je echt hiermee door willen gaan en dus ook professioneel advies willen hebben, tegen een prijs als het uren gaat kosten, stuur dan ff pm.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Als je zo ingrijpend gaat verbouwen aan je mini dan kan ik je verzekeren dat je met een mini van '81 uit zal komen op een SVA keuring in Engeland. Je mini is qua onderstel geen mini dus je autotje zal vallen onder een kitcar.....

I know.....

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Als je naar de mini van Marko kijkt kun je zelf tot de conclusie komen dat de RDW dit soort conversies gewoon via de reguliere weg goed kan keuren. Als je echt goed gezocht had :P had je gevonden dat je voor circa 750 Euro een geluidsmeting, een weging en een rijimpressie kan verwachten. Zolang je de plannen die je hebt degelijk uitvoert kun je hem theoretisch door de keuring krijgen.

De wielophanging van de CRX gebruiken is niet de meest gemakkelijke weg. Het heeft zijn voordelen, maar de nadelen zijn dat je het jezelf moeilijk maakt om de boel onder de standaard neus te proppen. Daarnaast is het veel meer werk om de subframes van de rex pas te maken...

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Als je zo ingrijpend gaat verbouwen aan je mini dan kan ik je verzekeren dat je met een mini van '81 uit zal komen op een SVA keuring in Engeland.



Hoe gaat dit dan in zijn werk, want het lijkt me dat je hem dan eerst in moet voeren in engeland (waarvoor je iemand uit engeland moet kennen, wat ik niet doe.) en zijn de kosten die hieraan verbonden zijn niet veel hoger/meer werk/papierwerk als dat je hem gewoon bij de RDW laat keuren?

Als je naar de mini van Marko kijkt kun je zelf tot de conclusie komen dat de RDW dit soort conversies gewoon via de reguliere weg goed kan keuren. Als je echt goed gezocht had had je gevonden dat je voor circa 750 Euro een geluidsmeting, een weging en een rijimpressie kan verwachten.



Dit heb ik inderdaad gezien en gesnapt, maar wat je ook moet begrijpen is dat de RDW documentatie wil over hoe je het in elkaar hebt gebouwd, althans van wat ik gelezen heb? Daarom is mijn vraag ook, als ik goed laat zien dat ik alles fatsoenlijk/degelijk vastlas, bevestig..gaat de RDW hier dan mee akkoord? Want het lijkt me niet dat ze daar in lelystad staan te springen om een of andere auto die iemand in z'n garage heeft gebouwd, goed te keuren om op de openbare weg te laten gaan?


PS. Op de site van de RDW heb ik ook al genoeg gekeken, en folders van liggen hier..maar daar staat wel in grote lijnen wat je kunt verwachten ; 'Bij een zelfbouw auto die ingrijpend is verandert, moet er een nieuw kenteken worden gemaakt, hiervoor moet je naar de testbaan in lelystad' Máár hier staat dus niet bij welke eisen er aan worden gesteld, die ik zo graag wil weten!

Nu zei mijn baas al (die váák zat naar de RDW is geweest) dat ze daar niet van plan zijn om moeite te doen voor mij, en dat ze bijvoorbeeld als ik de eisen voor zo'n zelfbouw auto kom vragen, hun gewoon zeggen van dat ik de wet maar moet weten.

Vandaar dat ik dacht, mischien weet hier iemand meer over..

hehe weer bedankt in ieder geval!

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Mayfairtje schreef:
....al genoeg uren heb liggen zoeken, maar vaak vind ik NIET de antwoorden die ik wil snap je?

Daarom heb ik maar een nieuw topic geopend



En dat is dus precies niet wat de bedoeling is...

Als je een toepasselijk topic vindt, zoals deze, dan post je daarin je vraag zodat dat topic duidelijker wordt. Anders staan er straks 100 topics met een beetje informatie...

RE: CRX-Mini RDW-keuring

[size=75:2xydolo5][Quote kloppend gemaakt - Evity][/size:2xydolo5]

Renessy schreef:
Als je zo ingrijpend gaat verbouwen aan je mini dan kan ik je verzekeren dat je met een mini van '81 uit zal komen op een SVA keuring in Engeland.




Hoe gaat dit dan in zijn werk, want het lijkt me dat je hem dan eerst in moet voeren in engeland (waarvoor je iemand uit engeland moet kennen, wat ik niet doe.) en zijn de kosten die hieraan verbonden zijn niet veel hoger/meer werk/papierwerk als dat je hem gewoon bij de RDW laat keuren?



Er zijn bedrijven die dat voor je kunnen doen. Dan heb je zelf alle rompslomp er niet van. Het kost wat meer maar je hebt een stuk minder zorgen. Autograaf is zo'n bedrijf, die heeft de mini limo ook gekeurd. Of Speedon, kortom ff googlen en je komt er wel.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Beste is een kenteken van voor 1973.
Dan blijft er alleen papierwerk over.

Voor mensen die ooit aan zo,n dergelijk project willen beginnen, vind een body van voor 1973.
Je bespaart jezelf een hoop geld en keuringen.

Na 1973 krijg je dezelfde keuring als markoos, niets meer en niets minder.

Je kan en mag alles aan je auto wijzigen, zolang het maar op een auto lijkt en deugdelijk is.
Deugdelijke constructies vind je ook in het apk boek.

Berekeningen en dergelijke zijn niet nodig. Zelfs de rdw heeft de kennis niet om krachten te gaan berekenen.

Na 1973 is er dus een standaard procedure voor het keuren van je auto/kitcar/zelfbouw.

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Viavia op in dit topic gekomen. Begrijp ik het goed dat je een body van voor '73 naar eigenhand mag bewerken en dit alleen door hoeft te geven aan de RDW, ook al wijzigen de ophanging, subframe's, draagende gedeeltes, motor inhoud en aantal cylinders (laatste niet van toepassing in dit CRX topic maar wel wat ik wil weten O:) )

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Klopt Helemaal,

Ik heb ergens nog een beslisboom van de RDW liggen.
Daarin staat precies de keuring aan de hand van je bouwjaar beschreven, ik heb hem ergens digitaal, als ik hem terug vind dan mail ik hem even.

Groetjes Jeroen

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Klopt Helemaal,

Ik heb ergens nog een beslisboom van de RDW liggen.
Daarin staat precies de keuring aan de hand van je bouwjaar beschreven, ik heb hem ergens digitaal, als ik hem terug vind dan mail ik hem even.

Groetjes Jeroen



Kun je deze dan ook naar mij mailen mocht je hem vinden?? :)\\_ :)\\_

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Die wil ik ik ook wel hebben! d:)b

RE: CRX-Mini RDW-keuring

aangezien ik 3 mini's heb ouder dan 1973 , kan dus zonder probleem van 850 naar 1275 gaan....
Maar op het kenteken staat inderdaad geen aantal cc's vermeld , maar wel "mini 850". RDW zou du kunnen terugvallen op "850" als je alleen een melding doet van motorwijziging en dus niet accepteren :?

Voor die beslisboom is het gewoon even google-en:
http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/alfa/b ... 5B1%5D.JPG

RE: CRX-Mini RDW-keuring

hopen dat die nog klopt - versie mei 2002 ;)

Jaapio

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Omdat er toch best veel vraag is naar die beslisboom zet ik hem even online.
Het stelt minder voor dan ik dacht.
Onderaan staat de beslisboom, daaronder de link waar al deze gegevens vandaan komen.


Hieronder de betekenissen van de PW-11, en BW-11. DW-11 Is voor 3 wielers.


PW-11
De aspecten (indien i.g.g. na 30-09-1973 en niet te conformeren) en 1T03(indien meer dan 40% vermogenstoename) moeten individueel worden beoordeeld door . Indien de aanvrager beschikt over een GWC erkenning en deze aspecten hiervan deel uitmaken, hoeft slechts een zichtkeuring wijziging constructie (PW-16) te worden uitgevoerd.

Indien bij het voertuig in de gewijzigde vorm een typegoedkeuring kan worden gevonden (PR-02) of de aanvrager overlegt een conformiteitsverklaring van de fabrikant of gemachtigd importeur, mag worden aangenomen dat het voertuig aan de toelatingseisen voldoet, ten aanzien van geluid, emissie en weggedrag. Het typeplaatje mag hierbij afwijken.

Let op: de oude typegoedkeuring blijft de basis van het voertuig. Zie invulinstructies.

Indien bij het voertuig in de gewijzigde vorm geen typegoedkeuring kan worden gevonden, moet een geluidsmeting worden uitgevoerd door TCL, eventueel uitgebreid met een weggedragtest. De aanvrager moet daarvoor een verklaring van de fabrikant/importeur overleggen, waarop het maximum vermogen en het daarbij behorende toerental van de motor is vermeld.

BW-11

De aspecten 3G13i.g.g. na 30-09-1973 en niet te conformeren) en 1T03 (indien meer dan 40% vermogenstoename) moeten individueel worden beoordeeld door IKS. Indien de aanvrager beschikt over een GWC erkenning en deze aspecten hiervan deel uitmaken, hoeft slechts een zichtkeuring wijziging constructie (BW-16 ) te worden uitgevoerd.

Indien bij het voertuig in de gewijzigde vorm een typegoedkeuring kan worden gevonden (BR-02, mag worden aangenomen dat het voertuig aan de toelatingseisen voldoet, ten aanzien van geluid, emissie en weggedrag. Het typeplaatje mag hierbij afwijken.

Let op: de oude typegoedkeuring blijft de basis van het voertuig. Zie invulinstructies.

Indien bij het voertuig in de gewijzigde vorm geen typegoedkeuring kan worden gevonden, moet een geluidsmeting worden uitgevoerd door TCL, eventueel uitgebreid met een weggedragtest. De aanvrager moet daarvoor een verklaring van de fabrikant/importeur overleggen, waarop het maximum vermogen en het daarbij behorende toerental van de motor is vermeld.

Dit is wat ze controleren.

1 R01 Lijst voertuiggegevens

2 Verslag van Weging (niet indien geconformeerd)

3 R19 Kentekenbewijs

4 PR-02 Conformeren

5 Identificatienummer / identificatie van het voertuig

6 0G06 Deugdelijke bouw en inrichting

7 0G09 Kentekenbewijs/voertuig

8 0G10 Kentekenplaten

9 1T03 Deugdelijkheid weggedrag (indien motorvermogen meer dan 40% is vermeerderd)

10 2G05 Massa's en aslasten

11 3G01 Brandstofsysteem

12 3G06 Uitlaatsysteem

13 CO-uitstoot (benzinemotor)

14 3G08 Emissie-bestrijdingssysteem (benzinemotor)

15 3G09 Lambda-meting (benzinemotor)

16 3G10 HC-uitstoot (benzinemotor)

17 Roet-uitstoot (dieselmotor)

18 3G12 Besluit luchtverontreiniging

3G13

20 3G14 Elektrische installatie

21 3G15 Motorsteunen

22 4G01 Snelheidsmeter

23 4G03 Aandrijving

24 6G11 Veersysteem

6G12 Schokdempers

26 7G01 Stuurinrichting

27 7G02 Onderdelen stuurinrichting (fuseebesturing)

28 7G04 Koppelingen stuurinrichting

29 7G05 Slangen stuurbekrachtiging

30 8G01 Onderdelen reminrichting

31 8G02 Rembekrachtiger en hydraulische remkrachtregelaar

32 8G04 Slag rempedaal

33 8G07 Remslangen

34 8G09 Bewegingsvrijheid remonderdelen

35 8G32 Bedrijfsrem op alle wielen

36 8G35 Vertraging parkeerrem

37 10G01 Verplichte verlichting

38 10G11 Toestand verlichting, lichtsignalen en retroreflectoren

39 10G12 Afstelling dimlicht








Alle info vind je hier terug.

http://www.raivereniging.nl/rdw_werkins ... index.html

Groetjes Jeroen

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Als ik het dus goed begrijp kan ik voor mijn Zcars ombouw ook naar de RDW.....

Ik heb de conformiteitsverklering (geboorte van de mini = papieren) maar omdat ie niet niet meer overeenkomt met die gegevens is ie dus niet meer te conformeren. Dan vraag ik bij de honda de gegevens van het blok op en die overleg ik.....
Vervolgens volgt de geluidsmeting en de weggedrag test (meer dan 40% vermogenstoename) Vervolgens wordt het vervolg beoordelings dinges ingevuld en gefaxt naar het TCL......

Heb ik dit goed?????

Als dit zo is zou het wel mooi en zeker makkelijkeer (lees goedkoper) zijn dan de weg via Engeland om hem te keuren.

Maargoed dan nog even de simpele vragen... Waar staat TCL, GWC en NVR voor?

René

RE: CRX-Mini RDW-keuring

TCL = Test Centrum Lelystad
GWC = Bij een aanpassing, die is uitgevoerd volgens een Goedkeuring Wijziging Constructie moet een extra constructieplaat zijn aangebracht op de plaats die in het certificaat (R39) is aangegeven. Op de extra constructieplaat moeten de volgende gegevens zijn vermeld:

- Naam ombouwer;

- GWC goedkeurnummer;

- Goedkeuringsfase;

- VIN;

- Toegestane maximum aslasten (indien gewijzigd);

Toegestane maximum massa (indien gewijzigd).



NVR =
Uitsluitend uit de goedkeuring van de bevestigingspunten blijkt of deze geschikt zijn voor een twee- of driepuntsgordel. Bij de keuring wordt er vanuit gegaan dat er bij een voertuig met NVR-indicator J of ETK aan de deur-/raamzijde altijd driepuntsgordels moeten zijn gemonteerd. Indien de aanvrager op deze plaatsen tweepuntsgordel wenst, moet het voertuig worden beoordeeld door IKS. Op overige zitplaatsen zijn tweepuntsgordels voldoende

[size=85:1o2d1pxt][edit: quote voorgaande post verwijderd, quote aub alleen het hoognodige - Crispy][/size:1o2d1pxt]

RE: CRX-Mini RDW-keuring

Renessy schreef:
Als ik het dus goed begrijp kan ik voor mijn Zcars ombouw ook naar de RDW.....

Ik heb de conformiteitsverklering (geboorte van de mini = papieren) maar omdat ie niet niet meer overeenkomt met die gegevens is ie dus niet meer te conformeren. Dan vraag ik bij de honda de gegevens van het blok op en die overleg ik.....
Vervolgens volgt de geluidsmeting en de weggedrag test (meer dan 40% vermogenstoename) Vervolgens wordt het vervolg beoordelings dinges ingevuld en gefaxt naar het TCL......

Heb ik dit goed?????

Als dit zo is zou het wel mooi en zeker makkelijkeer (lees goedkoper) zijn dan de weg via Engeland om hem te keuren.

Maargoed dan nog even de simpele vragen... Waar staat TCL, GWC en NVR voor?

René




als je link bent vraag je de gegevens van de crx bij honda op en de rest vraag je bij heritage<?> of zo op..
zodoende kan je ze allebei overleggen...

zo hebben we het 1 jaar geleden ook gedaan met een '95er opel corsa met een 2.0 16v gsi moter erin...

we hebben van de kadett alle gegevens en van de corsa alle gegevens opgevraagd bij de fabriek en zo overhandigd aan de rdw..

3e optie is het via de TUV in d-land te doen..
komen aan huisje auto nalopen en keuren.. d:)b
goedgekeurd mag je in duitsland een kenteken halen

en als je bij de rdw komt met een tuv rapport en kenteken KAN en MAG de rdw je NIET weigeren,dus krijg je sowieso een kenteken.. O:)

ff googlen naar tuv keuring..

RE: CRX-Mini RDW-keuring

optie is het via de TUV in d-land te doen..
komen aan huisje auto nalopen en keuren..
goedgekeurd mag je in duitsland een kenteken halen




Oké, hier ga ik ook eens werk van maken....

Waar ik mee zit is dat ik de motor van voor naar achteren plaats, de gordelpunten verander en de lijst is natuurlijk nog véél langer.... Dit is niet een gewone motorswap zeg maar. Volgens mij zullen ze daar heel anders mee omgaan bij de RDW....

Maargoed, zal dus de RDW mijn Zcar keuren???

RE: CRX-Mini RDW-keuring

die duitsers zijn net engelsen.. alles komt er op de weg..
met kenteken..

de tuv is niet als de dvla..
tuv is niet makkelijk maar weet zeker dat de rest van europa niks te zeuren heeft als je een tuv rapport kan overleggen..
staan bekend als streng maar rechtvaardig..
voordeel is als ze iets afkeuren leggen ze uit waarom en uitleg erbij hoe je het wel moet/mag doen..

v.b. achterremmen van opel corsa zijn standaard trommels..
we hebben een 2.0 16v eringehangen en een achteras van een kadett genomen met schijfremmen

rdw zegt NEE ! dus MOET je van de rdw je trommels monteren..dat het niet remt maakt niet uit!!!!!anders geen kenteken !!!!!!!!!!! :((

tuv zegt JA ! :)\\_
zij kijken waar het vanaf komt, wat de max. en min. remdruk is,of het werkt en of het degelijk in elkaar zit..
zo ja... KENTEKEN
zo nee krijg je brief mee wat je moet doen en hoe je het moet doen.

paar jaar geleden toen de rdw nog super moeilijk deed met motervermogen toename was deze route heel gebruikelijk bij de opel mensen..:P >

RE: CRX-Mini RDW-keuring

clubbie schreef:
die duitsers zijn net engelsen.. alles komt er op de weg..
met kenteken...

...

paar jaar geleden toen de rdw nog super moeilijk deed met motervermogen toename was deze route heel gebruikelijk bij de opel mensen..:P >



Die duitsers krijgen zelfs een corsa op de weg, met een twin calibra turbo setup :P
(wel bruut ding btw)

Vind overigens de redenering van de duitsers beter: meer vermogen = meer remkracht...

default

RE: CRX-Mini RDW-keuring

ik heb vandaag het rdw eens gebeld hoe het nu precies zit met het keuren als je een andere motor inbouwd.
er staat ergens in dit forum dat je een auto met bj van voor oktober '73
niet hoeft te keuren bij het rdw.
volgens het rdw is dit niet het geval en moet de auto gewoon gekeurd worden.
is er iemand met een mini van voor '73 die hier ervaring mee heeft?