Je kan ook nog overwegen om je eigen cilinderkop te laten reviseren.
Verder weet ik er niet zoveel van. Ik geloof alleen wel dat de "standaard" manier van reconditionen van een blok is om het iets op te boren (first rebore?). Van 1275 maak je dan bijv. 1293 cc. Is volgens mij wel aan te raden.
- Login of registreer om te reageren
RE: Cylinderkop!?
Ingediend door Thijs op di, 22-01-2002 14:30
Ik had een vraagje:
Ik heb een oude 1300(1275) motor staan van een vriend van me. Die mag ik
hebben voor mijn oude 998cc versnellingsbak.
Nu wil ik zijn motor weer geschikt gaan maken voor mijn mini, waar nu nog
een 998cc in zit.
Ik wil er een andere cylinderkop op gaan zetten (als ik hem toch uit elkaar
heb). En wilde weten wat een normale stage 2 kop moet kosten (nieuw? 2e
hands?)
Verder wilde ik weten wat er gedaan moet worden als de zuigerveren versleten
zijn? (want het blokje vertookt behoorlijk wat olie)Moet ik dan alleen de veren vervangen? De cylinderwanden polijsten?
opboren?
Mocht ik een (nieuwe) kop kopen, heb ik dan alleen maar een koppakking nodig
en kan ik hem dan erop zetten of moet ik nog meer onderdelen kopen? (zit de
nokkenas bij de kop? kleppen? veren?)
mvg,
Thijs Dohmen