als ik het dus goed begrijp zijn er te korte of dish zuigers in gegaan waar door je een compressie overhoud die lager dan normaal is?!
je kan de kop zeker niet genoeg vlakken om de compressie hoog genoeg te krijgen ?
jammer voor eelke dat als je veel geld uitgeeft en een (of meerdere)bedrijf vertrouwd daar iets moois mee te doen dat het dan gewoon bagger word.
sucses met het fiksen
- Login of registreer om te reageren
RE: de zoektocht naar Eelkes missende pk's
Ingediend door SirYun op za, 04-02-2006 21:44
het heeft even wat moeite gekost maar de oorzaak van het probeem is boven water.
verkeerde type zuigers voor de toepassing p21251 ipv P21253
ik schat de compressie verhouding op 8.6.
voor de nokkenas moet dat 10.38 zijn.
en de [toegepaste] stage 2 kop was echt vrij dramatisch slecht. Keith Calver had al geroepen dat ze vaak slechtere flow hadden dan een MG metro kop.
dat was niet gelogen
uuhm.. nou daar gaan we dan:
een van de inlaat zittingen was ca 3mm te diep ingesneden (of ingeslagen maar zo ziet het echt niet uit).
dat wordt nog een toer om te fixen want de klep ligt zo diep dat je geen short side meer overhoudt
poortwerk echt niet goed.
zittingen standaard maar dan verputst, kleppen standaard. wel veel uitgeslepen maar op een plek waar je eigelijk niets doet.
ergo, erg erg jammer voor Eelke.
eigenlijk moet het blok er uit en andere zuigers er in mahjah daar zit je ook niet echt op te wachten.
en die kop zit er (als ik hem al kan fixen) vrijwel voor joker op met de compressie en de nokkenas.
on the bright side.. nu weten waar het aan ligt (na ca 2 jaar )
VRIJ SCHOKKEND DAT JE HIER GELD VOOR DURFT TE VRAGEN, MENIG HONDA EMPLOYEE HEEFT ZICH VOOR MINDER VAN HET LEVEN BEROOFD
[size=75:1rq83znh][Edit: bedrijfsnaam verwijderd - Eelke][/size:1rq83znh]