het ligt er aan wat je er mee wil gaan doen? maar ik zou voor 344 gaan 376 is geen goede optie heb ik ook een tijdje mee rond gereden 130 met 6300rpm gaat niet zo heel er lang goed!
- Login of registreer om te reageren
het ligt er aan wat je er mee wil gaan doen? maar ik zou voor 344 gaan 376 is geen goede optie heb ik ook een tijdje mee rond gereden 130 met 6300rpm gaat niet zo heel er lang goed!
Hallo Johan,
Ga eens naar www.ime.org.uk toets daar diff in en lees het eens door,misschien heb je daar wat aan.
Groetjes,
Ramses
3,44 trekt geweldig weg, ik heb die er vorige week onder gesmurft
Ingediend door mini-johan op zo, 14-02-2010 16:43
hoi
bedankt voor jullie reactie's terug
ik ga ook voor de 3.44
de rest ga ik te koop aanbieden
mvg johan
ik heb ook een 3.44 en nog een paar aanpassingen en trekt zeer lekker weg is een goeie keuze.
Hoi, met die grote wielen kan het zijn dat hij in top versnelling niet meer trekt boven de 140-150,alhoewel je theoretisch misschien 180 kan met 7000 toeren.
Ik denk dat een 3.76 met die grote wielen ook kan,je rijdt met wat meer toeren rond,maar de mini komt tenminste in z'n 4 ook op toeren !
Met de rallymini reed ik bij 7500 toeren op 12" net over de 200 .Hoeveel weet ik niet,had even ergens anders op te letten.Maar dit is een serieus aangepast blokje.
Groeten Johan
Ingediend door mini-johan op di, 16-02-2010 19:55
hoi
ik heb nog ff contakt gehad met degene die m'n kop gereviseerd en getuned heeft
en die rade het ook aan om de 3.44 te gebruiken ivm trekkracht en de eigenschappen van de kop .
samen met de piper 270 en 1.5 rocker ding (vergeet elke keer de naam van dat geval hahaha) goeie LCB met linke pipe en RC40 en de Hiff44
zou de top op ongeveer 160-170 liggen .
is trouwens denk ik ook hard zat in zo'n klein autotje en je mag toch niet harder ,ze staan ook overral te flitsen dus dan is de pret er ook al gouw af
als hij maar lekker trekt en ik goed met het verkeer mee kan komen dan vind ik het al puik .
ik ben niet echt bang uitgevallen maar om nou 200km/u te knallen met zo'n minitje hmmmmmmmmmmmm ik weet niet .
gr johan
3.1 zou ook niet zo gek zijn. Het hangt af wat de wielomtrek is van die 13" banden, het maximum toerental en maximum vermogen.
Ik heb met 10" en 3.44 diff gereden met mn 1275 en de 170 aangetikt.
Overgegaan naar 13" en zelfde diff ruim 160.
Ik wil met een Siryun geflowde kop en RE13 nokkenas en 3,1 diff gaan rijden.
Door de bewerkte kop, de nokkenas en 1.5 rockers heb je genoeg koppel om nog steeds vlot weg te kunnen trekken en op de snelweg met een rustig(er) toerental te kunnen rijden.
Eerst had ik een standaard 848cc met 3.76 in m'n 1975er Mini met 10" wielen. Die was behoorlijk vlot bij stoplichten en versloeg toch ook enkele van die 'geblingde' moderne bakken! Ook 120 kph op de autoweg ging prima, al duurde het even voordat hij daar was. Ben eens met 120-130 kph naar Luxemburg gereden - toen was ik wat laat voor een Mini meeting . Ook in 2007 voor de gein eens een officiele slalom in Belgie gereden - viel niet overdreven tegen (plaats 39 van de 47, zelfs een impreza het nakijken gegeven). 130 kph was overigens de absolute top, maar ik denk dat je daar best overeen komt met een 1275cc.
Ik had daarna een 998cc volgens Inno 1001 specificaties in die Mini gelegd. Met een A+ versnellingsbak en 3.1. Ook die trok niet onredelijk weg bij de stoplichten, maar beduidend langszamer dan met 3.76. Heb er een paar keer de 160 kph gehaald met dit blok - en ook nog eens een rondje op Zolder ermee 'gevlamd'
Daarna had ik kort een standaard 1275 A+ met 2.95 te leen voor in deze Mini. Geweldig voor op de autoweg (ben er toen mee naar Schotland geweest voor m'n werk), maar wat minder aan de stoplichten.
Nu heb ik er een standaard 1275cc A+ met 3.44 in liggen: trekt duidelijk sneller weg dan de 3.1 en 2.95. Je moet zelfs uitkijken dat de banden niet doorslippen bij nat weer
Overigens heeft deze Mini zelf al ruim 300.000km op de teller, maar met 4 verschillende blokken dus...
Mocht je voor het echte sprintwerk willen gaan, dan heb ik nog wel een 3.9 en 4.1 liggen
Ingediend door mini-johan op zo, 21-02-2010 11:20
thanks voor jullie reaktie's
ik ga toch maar de 3.44 gebruiken
alleen die wou ik nu plaatsen maar nou heb ik geprobeerd het kleine tandwiel van het diff in de bak geprobeerd los te krijgen maar hoe krijg je dat in hemels naam los.
ik heb de kap aan de zijkant los gemaakt ,ook het diff zelf is eruit ,het plaatje wat er voor zorgt dat de moer (maat 38) niet kan verdraaien daar heb ik het lipje al van terug getikt zodat de moer eigenlijk los zou moeten kunnen .
maar ik krijg hem niet los
wat doe ik verkeerd
mvg johan
ik hed ook even een vraagje over diffs.
ik ben van plan om een 1380 blok te gaan bouwen. daarbij ga ik een SW5 nokkenas gebruiken, zodat ik niet alleen maar piek vermogen heb en ook een bult koppel.
welk diff zou ik hier dan het beste mee kunnen combineren??
als ik een langer diff (3:10 iod) gebruik word de topsnelheid hoger (en is het comfortabeler 120 rijden). door de hoeveelheid koppel zou die dan ook nog best hard moeten kunnen optrekken. dat zou dus eeen best goede combi zijn.
of is het verstandig om een 3:44 diff te gebruiken. en de straatstenen er uit trekken???
please help me out! dan heb ik nu bijna de setup die ik wil gebruiken rond, en kan ik een blokkie gaan aanschaffen!
gr Fred
Hoi, het losdraaien van die moer op de pinion is een werkje waarbij je meestal met 2 moet zijn.Een om de bak vast te houden,want die moer moet met 210n/m vast gedraaid worden.Ik ben geen voorstander van luchtmoersleutels ,maar ongetwijfeld hebben velen het hiermee al gedaan.Je moet om het draaien van de as te blokkeren,
de versnellingbak in 2 versnellingen tegelijk schakelen.Dit kan je alleen als je de schakelas ,die met de versnellingspook in verbinding staat,een kwart slag naar links te draaien.Het huis van je diff moet hiervoor eraf zijn natuurlijk en het kogeltje met busje moet uit kant gehaald worden.Als je de 2 diff sluitplaten hebt losgedraaid is er aan een kant al een veer uitgekomen.
Als je die as gedraaid hebt,met een beetje schuifelen moet dat goed gaan,ik gebruik een kruiskop schroevendraaier van ongeveer 5 mm dik en daar kan je goed mee draaien,
dan kan je met een redelijk grote schroevendraaier de 2 schakelvorken allebij verschuiven.De schakelvorken zitten rond de 2 tandwielen die elk li en re kunnen geduwd woorden.Nu moet je dus die tandwielen verduwen,dat kan zwaar gaan .Met een paar lichte tikken moet dat lukken ,maar niet forceren!!!.Lukt het niet goed om de tweede te verschuiven dan moet je de tandwielen eens een paar keer rond draaien.Als er nu 2 ingeschakeld zijn kun je de volle kracht op de moer zetten.
En daarvoor mag je best met 2 zijn.heb je de juiste aandraaimomenten?
Groeten Johan
Ingediend door mini-johan op zo, 21-02-2010 17:14
hoi johan
thanks man
ik heb de bak inmiddels op slot gekregen
maar kolere zeg wat zit die moer vast (heb al een steeksleutel en en bacho )kapot gekregen en nog is die moer niet los .
morgen maar eens op zoek naar zo'n grote dop
gr johan
Ik heb je gewaarschuwd,haha.
Het is mogelijk in je eentje ,ik heb het al zo vaak gedaan.
Je hebt wel een deftige lange momentsleutel nodig voor vast te draaien.Mogelijk ook voor los draaien als die sleutel dat aankan(niet alle kunnen dit aan! !! )
Ik heb een u profiel balk van 120 mm breed en een dikke meter lang.Dat leg ik op de grond met de dichte kant naar boven.Daar leg ik de versnellingbak op z'n kop bovenop. Met een zware lijmklem zet ik de bak dan vast op de balk.Dan kan je zelf op de balk en bak staan en de moer losdraaien.Doordat de bak stevig aan de balk vastgeklemd zit ,hoef je niet met 2 te zijn.
Ik geef hier zomaar een paar deftige tips ,die ik nooit van een ander krijg?
Groeten Johan
Ik doe dit ook altijd alleen. Ik gebruik meestal een serieuze koevoet die ik voorzichtig door de bak steek (bovenste gat en diff gat en dan zoveel mogelijk laten uitsteken aan de kant waar de bak heen zou draaien wanneer je kracht zet). Daarmee blijft de bak prima liggen als ik met m'n 80cm lange sleutel die op de 38mm diepe dop steekt de boel los draai. Vastdraaien gaat min of meer op de zelfde manier, maar dan met een fatsoenlijke momentsleutel (ook ruim 50cm lang). Dit werkte bijna altijd. Alleen met hele oude bakken die al ooit eens zijn gereviseerd heb ik wel eens een pneumatische slagschroef moeten gebruiken om de boel los te krijgen (een keer zelf op bijna 10 bar: die zat dus veeeeel vaster dan wat officieel moet).
Ingediend door mini-johan op zo, 21-02-2010 20:48
thanks guys
dan gaan we het zo ook eens proberen hahahaha
eerst maar eens ergens zo'n grote dop zien te vinden
gr johan
Ingediend door mini-johan op zo, 21-02-2010 21:14
de grootste dop die ik heb is 34mm
ik had nu enkel een steeksleutel en een bacho voor die moer
maarja die zijn nu kapot
morgen ff kijken wie er 38mm verkoopt
gr johan
mini-johan schreef:
morgen ff kijken wie er 38mm verkoopt
In Oud-Beijerland zit een bedrijf die er toendertijd 1 besteld heeft voor me.
Is een lange krachtdop met een hele grote aansluiting waar een verloop bij zit voor normaal op de luchttol of ratel te kunnen zetten.
http://www.toolware-gereedschap.nl/gedo ... 24_281_156
Ik weet alleen niet of deze hoog genoeg is.. (als je hem tenminste ook voor Fusee wil gebruiken)
Jaapio
Lengte L is 59,5 mm dus dat is niet genoeg om een fusee los te draaien.
Vermoed voor in de bak ook niet lang genoeg..
ok..
Ik ben ook nog op zoek naar die voor de fusee namelijk...
Jaapio
Zal zo ff een foto maken van die van mij met een liniaal erlangs, die past zoiezo op een fusee (en ik hoop ook in de bak aangezien ik dat ook ooit nog een keer moet doen.. )
Ingediend door mini-johan op ma, 22-02-2010 19:27
de speciale dop is inmiddels besteld bij de zaak die ook m'n kop heeft gedaan
gr johan
Even ter toelichting. Die dop moet niet alleen diep zijn voor de fuseekogels, maar net zo goed voor de versnellingsbak omdat hij over de hoofdas heen moet. Hij is overigens ook geschikt voor de vliegwielbout bij pre-verto koppeling (maar daarvoor hoefde hij niet zo diep te zijn).
RE: diff vraagje
Ingediend door mini-johan op zo, 14-02-2010 14:03
hoi allemaal
ik ben bezig met een 1275 aan het opknappen
ik heb de kop laten reviseren en laten tunen
de kop is getuned naar stage 2 met de eigenschappen van een stage 3
er komt een piper 270 in samen met 1.5 zo'n ding wat onder de kleppendeksel zit (kan ff niet op de naam komen )
er komt nog een (het liefst een RVS LCB) onder met een linkepipe en een RC40
met een Hiff 44
de banden zijn 13"en 195x45 breedt
nou heb ik 4 verschillende diff setjes
19-59 =3.105
18-62 =3.44
17-62 =3.647
17-64 =3.765
nou is mijn vraag welke diff zouden jullie doen en waarom
mvg johan