Kruimelpad
Drijfstang trimmen.
RE: Drijfstang trimmen.
Ingediend door jeroen2 op wo, 03-11-2004 17:17
Jij had toch 'n adresje
Greetz , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
Hey Joost!
Waarom hebben wij dit niet ook gedaan bij mijn blok?
Ik zie de pk's alweer te voorschijn komen...
Goeie foto's j2!
- Login of registreer om te reageren
ziet er mooi uit. bijna jammer dat je er straks niks meer van ziet .
hopelijk merk je het wel
keep up the good work!!!!!!
- Login of registreer om te reageren
hey paul.
hoe vadert het?
zoals je weet krijg je van verlichten geen bakken extra pk's
J2 gebruikt A+ rods en ik heb persoonlijk zo mijn twijfels of dit een goed idee is.
die is al niet te zwaar..itt een A rod
als dit fout uitpakt heb je een hele leuke a+ koekoeks klok
vandaar mijn niteren suggestie. ik ben nog aan het zoeken voor een goed adresje (qua prijs...bedrijven zat)
beter gezegd: stralen,alle scherpe hoeken weg,warmtebehandeling..nameten! want je hebt de huid er af gehaald en daarmee de spanning in het materiaal veranderd dus soms wordt het dan krom
- Login of registreer om te reageren
Ff offtopic;
het vadert! Ik ben onderhand een pro in het verwisselen van volle daipers!
Kom binnnenkort maar eens kijken (wel ff bellen natuurlijk)
- Login of registreer om te reageren
Ik zie de pk's alweer te voorschijn komen...
Effects of lightening rotating engine components:
(0.5 x n2 x r2 + R2) / R2
n = total gear ratio (gear ratio x diff ratio)
r = radius of gyration
R = Radius of wheel/tyre
This formula gives what accelerative weight the engine sees of the car per lb.
Radius of gyration of a transverse engine's flywheel is approx. 3.75"
So to determine "weight loss" for a flywheel weight of say 18 lb to 10 lb,
the engine would see an overall weight loss of the car to accelerate in first gear of:
3.33 = 1st gear of 4 synchro 'S' box
3.44 = diff ratio
(0.5 x (3.33 x 3.34)2 x 3.752 + 9.52) / 9.52
= (0.5 x 131.2 x 14.06 + 90.25) / 90.25
= 1012.59 / 90.25 = 11.22 lbs
So for every 1 lb removed from the flywheel, the engine sees 11.22 lbs less
to accelerate off of the total car.
Therefore by lightening the flywheel by 8 lb,
the engine sees a total reduction of the cars accelerative weight of 89.68 lb.
60 gram per drijfstang = 240 gram = 0.528 pounds
gewichtsbesparing; volgens bovenstaand verhaal effectief ~5.5 pounds = ~2.5 kg minder te accelereren
aan de andere kant, als je ze ook mooi gelijk van gewicht maakt en het geheel balanceert zal het 'mooier' rondlopen en dus langer heel blijven.
YMMV,
Theo van den Bogaard
(TNG: in het subject, Jeroen2 ?)
- Login of registreer om te reageren
De drijfstangen balanceer ik , dus dat helpt al een stuk , trouwens voor ik begon had ik ook gekeken en sprongen de tranen in m'n ogen (het blijft engels).
Het begint te vlotten vanavond de laatste en dan meten!!
Greetz , Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
RE: Drijfstang trimmen.
Ingediend door jeroen2 op di, 02-11-2004 22:50
Drijfstang trimmen.
Zie ook hiervan een foto , cil 1 is standaard en 3 is nu 60 gram lichter!!
Zie het big-end , de "split" is nu ook netjes aansluitend , de wangen wat minder dik , de giethuid weg , de gietranden weg.
Er kan zelfs nog meer af bij het small-end maar dat beetje kan/moet ik misschien nog gebruiken als ik ze alle4 klaar heb.
Dan kan ik ze nog balanceren tov elkaar door er daar wat af te halen bij de 1 of ander!!
http://members.home.nl/jeroen.kuijf/tec ... chter..jpg
Wederom veel kijkplezier , Jeroen2