Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 11-11-2005 10:36
Zonder meer monteren zal niet gaan.
Op een standaard mini is het in- en uitlaat spruitstuk 1 geheel (gietijzer).
Per carburateur moet je rekening houden met de diameter van de inlaat/opening en de bevestigingspunten. Per merk/soort carburateur zijn er dan vaak nog verschillende merken/soorten spruitstukken te krijgen
(een (te) grote carburateur op een 1000 zal niet veel helpen als je de rest niet aanpast - qua vermogen -)
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 11-11-2005 10:53
zo te zien is dit een dubbele HS2 inclusief spruitstuk, je hebt dan alleen ook een ander uitlaatspruitstuk nodig om vermogen te winnen.
volgens: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/chart5a.jpg
goed tot over de 70 pk (maar dan moet je nog wel meer aanpassen aan je motor/cilinderkop )
[edit: bij nader inzien zijn het HS4's, dan moet je al een behoorlijk gekietelde 1000 hebben om er wat aan te hebben]
Meer aanpassen, zoals je cilinderkop, wat Theo al zegt Hij bedoeld dus, met het plaatsen van deze carburateurs kun je in principe tot 70 pk komen, maar alleen met extra aanpassingen (bij carburateurs is het meer de vraag, kunnen ze aanleveren wat de motor vraagt; het is over het algmeen niet zo dat aanpassen van de carburateurs op zich veel vermogen gaat opleveren [tenzij de brandstofvoorziening die erop zit het niet bij kan benen]).
Zoek even rond op het forum, er is al een boel geschreven over dubbele carburateurs en de voors en tegens.
Een dubbele HS 4 op een verder standaard 1000 gaat echt niet werken, is meer voor getunede 1275 en meer. Een dubbele HS 2 is soms al te veel van het goede.
inderdaad niet gaan voor hs4 bij een 1000cc, maar hs2's...
afstellen is en blijft een kriem bij die dingen, iets met geduld enzo...
een ander uitlaatsysteem kan ik van harte aanbevelen, je wilt net zo goed kunnen uitademen als inademen.
al met al moet je een hoop veranderen om maximaal resultaat te behalen, dit lukt niet met alleen de carbs. wil je ze echt top afgesteld hebben ga dan voor een rollerbanksessie, maar dat heeft alleen zin als je weet dat de rest ook in top staat is. dus ontsteking en blok/ kop moet ook in goede conditie zijn.
Ik heb op de plank een dubbele (denK) HS2 carbu liggen, deze wil ik plaatsen en dan uiteindelijk met een rollenbank sessie at laten stellen.
Nu moet ik wel zeggen dat alle s even stil ligt aangezien ik ook met het blik bezig ben.
Ga nu eerst de auto strippen en los daarvan de motor schuren en netjes spuiten (rood). Dan de motor in de gelaste mini hangen, spuiten, afstellen, en dan me doen aan een circuit dag
hopen dat alles nog voor de zomer lukt,
de laatste tijd was het toch wel zeer fris in de schuur.
een dubbele hs2 zou niet het blok tot zijn recht laten komen als je het mij vraagt. ik zou eerder gaan voor de dubbele hs4
maar als je zeker wil weten of je hs2 of hs4 hebt moet je even laten weten wat er op het plaatje staat dat boven op de flotterkamer zit, ik kan dan even voor je terug zoeken welke het zijn en van wanneer en van welk blok
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 08-02-2006 16:47
dat (label) terugzoeken kan ook online: http://www.burlen.co.uk/store.aspx
bij 'Search by Carburetter Specification'
Specification Number - vakje invullen ..
(maar die labels/plaatjes zitten er vaak niet meer op)
gewoon opmeten van de doorlaat kan natuulijk ook hs4 = 38mm; hs2 = 32mm
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 08-02-2006 17:01
@masnarda .. een willekeurige set kan je toch voorzien van de juiste naalden en veren? (voor jouw setup)
(of je moet wel heel erg van de originaliteit zijn )
Ingediend door innocenti1300 op ma, 24-12-2018 09:45
Ik ben nieuwsgierig waarom je dubbele hs2 of hs4 wilt monteren? Is het alleen voor de looks?
Ik heb een Inno 1300 en heb de volgende setup's uitgeprobeert:
- dubbele hs2
- enkele hs6
- weber 32/36
- hiff 44
De hs2 compleet gereviseerd, maar echt geen fijne setup. Weinig vermogen onderin, lastig starten, vaak synchroniseren.
Uiteindelijk contact gehad met Jaap van Speedcenter in Geldermalsen voor een rollenbanksessie en Jaap advies gevraagd voor een straatauto. Op advies de Hiff 44 gemonteerd. En dit is voor een straatauto een van de fijnste carb's. Vermogen genoeg, start perfect, nooit synchronisatie problemen en relatief zuinig. Vermogen 78pk op de rollenbank.
Voor de rest is het allemaal show inclusief de bijbehorende trammelant, of het moet echt om topvermogen gaan, vanaf 100PK ofzo. Dan is een dubbele HIF38 misschien wel wat.. Maar dan nog blijft het "gedoe" opzoeken.
Dubbele HS2 is helemaal een goeie grap tov een HIF44..
innocenti1300 schreef: Ik ben nieuwsgierig waarom je dubbele hs2 of hs4 wilt monteren? Is het alleen voor de looks?
Ik heb een Inno 1300 en heb de volgende setup's uitgeprobeert:
- dubbele hs2
- enkele hs6
- weber 32/36
- hiff 44
De hs2 compleet gereviseerd, maar echt geen fijne setup. Weinig vermogen onderin, lastig starten, vaak synchroniseren.
Uiteindelijk contact gehad met Jaap van Speedcenter in Geldermalsen voor een rollenbanksessie en Jaap advies gevraagd voor een straatauto. Op advies de Hiff 44 gemonteerd. En dit is voor een straatauto een van de fijnste carb's. Vermogen genoeg, start perfect, nooit synchronisatie problemen en relatief zuinig. Vermogen 78pk op de rollenbank.
In principe zou de enkele HS6 goed moeten werken, of anders dubbels HS4 (die had ik op mijn eerst Mini met Inno-blok)
Hiff44 is inderdaad goed genoeg zoals Carlo ook zegt
Het ziet er alleen wel erg mooi uit zo'n dubbele setup
(daarom ben ik een dubbele weber aan het overwegen! hahahaha)
Zelf heb ik geen plannen om ze te monteren, maar deze zat onder andere bij een aantal carburateurs die ik gekocht heb. En inderdaad het ziet er wel leuk uit zo'n dubbel setje.
Afstellen is altijd zo'n gedoe.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op vr, 11-11-2005 10:12
Hoi
Kan ik een carburateur met 2 uitgangen, zo op mijn stadaard mini 1000 zetten of moet ik daat eerst ook nog eens een speciaal spruitstuk voor kopen????
met andere woorden zit het inlaat spruitstuk vast aan het uitlaat, of zijn dit 2 verschillende onderdelen?????
en richt dit veel uit qua vermogen???
alvast bedankt.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 11-11-2005 10:36
Zonder meer monteren zal niet gaan.
Op een standaard mini is het in- en uitlaat spruitstuk 1 geheel (gietijzer).
Per carburateur moet je rekening houden met de diameter van de inlaat/opening en de bevestigingspunten. Per merk/soort carburateur zijn er dan vaak nog verschillende merken/soorten spruitstukken te krijgen
(een (te) grote carburateur op een 1000 zal niet veel helpen als je de rest niet aanpast - qua vermogen -)
vertel eens wat voor carb het is?
greotjes,
Theo van den Bogaard
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op vr, 11-11-2005 10:40
Ik hoop dat deze link werkt anders even copy\\paste, Als ik het zo zie heb ik er weinig vertrouwen in omdat er geen luchtfilterhuis en zo bij zit
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 37511.html
Ik hoor het wel.
groetjes
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 11-11-2005 10:53
zo te zien is dit een dubbele HS2 inclusief spruitstuk, je hebt dan alleen ook een ander uitlaatspruitstuk nodig om vermogen te winnen.
volgens:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/chart5a.jpg
goed tot over de 70 pk (maar dan moet je nog wel meer aanpassen aan je motor/cilinderkop )
[edit: bij nader inzien zijn het HS4's, dan moet je al een behoorlijk gekietelde 1000 hebben om er wat aan te hebben]
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op vr, 11-11-2005 11:27
meer aanpassen??? zoals????
ik heb al een andere uitlaat nu nog .......
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Eelke op vr, 11-11-2005 11:29
Meer aanpassen, zoals je cilinderkop, wat Theo al zegt Hij bedoeld dus, met het plaatsen van deze carburateurs kun je in principe tot 70 pk komen, maar alleen met extra aanpassingen (bij carburateurs is het meer de vraag, kunnen ze aanleveren wat de motor vraagt; het is over het algmeen niet zo dat aanpassen van de carburateurs op zich veel vermogen gaat opleveren [tenzij de brandstofvoorziening die erop zit het niet bij kan benen]).
Zoek even rond op het forum, er is al een boel geschreven over dubbele carburateurs en de voors en tegens.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op vr, 11-11-2005 11:30
ja das waar haha
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 11-11-2005 11:45
.. inderdaad even verder zoeken: "1000 and tunen".
in het kort gaat het om de volgende zaken:
http://www.ime.org.uk/ime/t/tuning_small_engines.html
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Dennis op za, 12-11-2005 12:51
Een dubbele HS 4 op een verder standaard 1000 gaat echt niet werken, is meer voor getunede 1275 en meer. Een dubbele HS 2 is soms al te veel van het goede.
Dennis
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Red Flame op ma, 14-11-2005 08:31
inderdaad niet gaan voor hs4 bij een 1000cc, maar hs2's...
afstellen is en blijft een kriem bij die dingen, iets met geduld enzo...
een ander uitlaatsysteem kan ik van harte aanbevelen, je wilt net zo goed kunnen uitademen als inademen.
al met al moet je een hoop veranderen om maximaal resultaat te behalen, dit lukt niet met alleen de carbs. wil je ze echt top afgesteld hebben ga dan voor een rollerbanksessie, maar dat heeft alleen zin als je weet dat de rest ook in top staat is. dus ontsteking en blok/ kop moet ook in goede conditie zijn.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op wo, 16-11-2005 20:35
Ondertussen heb ik maar een 1300 motor gekocht. Ik hoop dat als ik nu mijn carp erop zet niet al te veel extra meer moet doen ofwel???
Heb de motor nu los staan dus kan beter nu gaan sleutelen dan wanneer hij erin zit.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door masnarda op wo, 08-02-2006 12:16
welke carb(s) wil je nu op het 1300 blok zetten dan, de dubbele hs2 of de enkele hs4?
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Harjo8 op wo, 08-02-2006 16:33
Ik heb op de plank een dubbele (denK) HS2 carbu liggen, deze wil ik plaatsen en dan uiteindelijk met een rollenbank sessie at laten stellen.
Nu moet ik wel zeggen dat alle s even stil ligt aangezien ik ook met het blik bezig ben.
Ga nu eerst de auto strippen en los daarvan de motor schuren en netjes spuiten (rood). Dan de motor in de gelaste mini hangen, spuiten, afstellen, en dan me doen aan een circuit dag
hopen dat alles nog voor de zomer lukt,
de laatste tijd was het toch wel zeer fris in de schuur.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door masnarda op wo, 08-02-2006 16:38
een dubbele hs2 zou niet het blok tot zijn recht laten komen als je het mij vraagt. ik zou eerder gaan voor de dubbele hs4
maar als je zeker wil weten of je hs2 of hs4 hebt moet je even laten weten wat er op het plaatje staat dat boven op de flotterkamer zit, ik kan dan even voor je terug zoeken welke het zijn en van wanneer en van welk blok
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 08-02-2006 16:47
dat (label) terugzoeken kan ook online:
http://www.burlen.co.uk/store.aspx
bij 'Search by Carburetter Specification'
Specification Number - vakje invullen ..
(maar die labels/plaatjes zitten er vaak niet meer op)
gewoon opmeten van de doorlaat kan natuulijk ook hs4 = 38mm; hs2 = 32mm
succes,
Theo van den Bogaard
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door masnarda op wo, 08-02-2006 16:49
ik vroeg het oa omdat ik ook wel wil weten wat er op de plank ligt. ben nl opzoek naar een setje hs2 carbs en dan wel de aud 99
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 08-02-2006 17:01
@masnarda .. een willekeurige set kan je toch voorzien van de juiste naalden en veren? (voor jouw setup)
(of je moet wel heel erg van de originaliteit zijn )
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door masnarda op wo, 08-02-2006 18:43
idd de laatste
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door jvtuning op do, 03-12-2009 13:31
[size=85:1k20mxox][topics samengevoegd - Crispy][/size:1k20mxox]
kan op een 1000cc motor een dubbele su cabr
en loopt dit goed erop
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door jaapio1984 op do, 03-12-2009 13:38
in dit topic staat al wat info
viewtopic.php?f=39&t=26624&hilit=dubbele+carb&start=15
Daarnaast heeft Red Flame een dubbele carb op zijn 1000tje.. dus misschien dat je hem es een pmmetje kan doen
Jaapio
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Red Flame op do, 03-12-2009 15:18
heb ik, loopt super, maarrrrr ik heb wel meer dan alleen die carbjes...
alleen een twin hs2 is het niet, kan je beter een hs4 pakken
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Crispy op do, 03-12-2009 16:16
jvtuning, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door!
enneh, iets met zoekfunctie...?
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Dennis op ma, 07-12-2009 19:31
Ik heb ook een set dubbele HS2 op mijn 998, maar om nu te zeggen dat die standaard is...eh nee.
Dennis
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Ton op za, 15-12-2018 09:10
Iemand hier ervaring met een dubbele stromberg carburateur?
Gr. Ton
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door innocenti1300 op ma, 24-12-2018 09:45
Ik ben nieuwsgierig waarom je dubbele hs2 of hs4 wilt monteren? Is het alleen voor de looks?
Ik heb een Inno 1300 en heb de volgende setup's uitgeprobeert:
- dubbele hs2
- enkele hs6
- weber 32/36
- hiff 44
De hs2 compleet gereviseerd, maar echt geen fijne setup. Weinig vermogen onderin, lastig starten, vaak synchroniseren.
Uiteindelijk contact gehad met Jaap van Speedcenter in Geldermalsen voor een rollenbanksessie en Jaap advies gevraagd voor een straatauto. Op advies de Hiff 44 gemonteerd. En dit is voor een straatauto een van de fijnste carb's. Vermogen genoeg, start perfect, nooit synchronisatie problemen en relatief zuinig. Vermogen 78pk op de rollenbank.
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Carlo op ma, 24-12-2018 09:55
HIF44.. The best there is..
Voor de rest is het allemaal show inclusief de bijbehorende trammelant, of het moet echt om topvermogen gaan, vanaf 100PK ofzo. Dan is een dubbele HIF38 misschien wel wat.. Maar dan nog blijft het "gedoe" opzoeken.
Dubbele HS2 is helemaal een goeie grap tov een HIF44..
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Arie B op ma, 24-12-2018 10:45
In principe zou de enkele HS6 goed moeten werken, of anders dubbels HS4 (die had ik op mijn eerst Mini met Inno-blok)
Hiff44 is inderdaad goed genoeg zoals Carlo ook zegt
Het ziet er alleen wel erg mooi uit zo'n dubbele setup
(daarom ben ik een dubbele weber aan het overwegen! hahahaha)
RE: Dubbele carburateur
Ingediend door Ton op ma, 24-12-2018 13:43
Zelf heb ik geen plannen om ze te monteren, maar deze zat onder andere bij een aantal carburateurs die ik gekocht heb. En inderdaad het ziet er wel leuk uit zo'n dubbel setje.
Afstellen is altijd zo'n gedoe.