Dubbele carburateur

default

RE: Dubbele carburateur

Hoi

Kan ik een carburateur met 2 uitgangen, zo op mijn stadaard mini 1000 zetten of moet ik daat eerst ook nog eens een speciaal spruitstuk voor kopen????

met andere woorden zit het inlaat spruitstuk vast aan het uitlaat, of zijn dit 2 verschillende onderdelen?????

en richt dit veel uit qua vermogen???

alvast bedankt.

RE: Dubbele carburateur

Zonder meer monteren zal niet gaan.

Op een standaard mini is het in- en uitlaat spruitstuk 1 geheel (gietijzer).
Per carburateur moet je rekening houden met de diameter van de inlaat/opening en de bevestigingspunten. Per merk/soort carburateur zijn er dan vaak nog verschillende merken/soorten spruitstukken te krijgen 8)

(een (te) grote carburateur op een 1000 zal niet veel helpen als je de rest niet aanpast - qua vermogen -)

vertel eens wat voor carb het is?

greotjes,
Theo van den Bogaard

default

RE: Dubbele carburateur

Ik hoop dat deze link werkt anders even copy\\paste, Als ik het zo zie heb ik er weinig vertrouwen in omdat er geen luchtfilterhuis en zo bij zit

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... 37511.html

Ik hoor het wel.

groetjes

RE: Dubbele carburateur

zo te zien is dit een dubbele HS2 inclusief spruitstuk, je hebt dan alleen ook een ander uitlaatspruitstuk nodig om vermogen te winnen.
volgens:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/chart5a.jpg
goed tot over de 70 pk (maar dan moet je nog wel meer aanpassen aan je motor/cilinderkop )

[edit: bij nader inzien zijn het HS4's, dan moet je al een behoorlijk gekietelde 1000 hebben om er wat aan te hebben]

groetjes,
Theo van den Bogaard

default

RE: Dubbele carburateur

meer aanpassen??? zoals????

ik heb al een andere uitlaat nu nog .......

RE: Dubbele carburateur

Meer aanpassen, zoals je cilinderkop, wat Theo al zegt :) Hij bedoeld dus, met het plaatsen van deze carburateurs kun je in principe tot 70 pk komen, maar alleen met extra aanpassingen (bij carburateurs is het meer de vraag, kunnen ze aanleveren wat de motor vraagt; het is over het algmeen niet zo dat aanpassen van de carburateurs op zich veel vermogen gaat opleveren [tenzij de brandstofvoorziening die erop zit het niet bij kan benen]).

Zoek even rond op het forum, er is al een boel geschreven over dubbele carburateurs en de voors en tegens.

default

RE: Dubbele carburateur

ja das waar haha :P

RE: Dubbele carburateur

.. inderdaad even verder zoeken: "1000 and tunen".
in het kort gaat het om de volgende zaken:
http://www.ime.org.uk/ime/t/tuning_small_engines.html

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Dubbele carburateur

Een dubbele HS 4 op een verder standaard 1000 gaat echt niet werken, is meer voor getunede 1275 en meer. Een dubbele HS 2 is soms al te veel van het goede.

Dennis

RE: Dubbele carburateur

inderdaad niet gaan voor hs4 bij een 1000cc, maar hs2's...

afstellen is en blijft een kriem bij die dingen, iets met geduld enzo...

een ander uitlaatsysteem kan ik van harte aanbevelen, je wilt net zo goed kunnen uitademen als inademen.

al met al moet je een hoop veranderen om maximaal resultaat te behalen, dit lukt niet met alleen de carbs. wil je ze echt top afgesteld hebben ga dan voor een rollerbanksessie, maar dat heeft alleen zin als je weet dat de rest ook in top staat is. dus ontsteking en blok/ kop moet ook in goede conditie zijn.

default

RE: Dubbele carburateur

Ondertussen heb ik maar een 1300 motor gekocht. Ik hoop dat als ik nu mijn carp erop zet niet al te veel extra meer moet doen ofwel???

Heb de motor nu los staan dus kan beter nu gaan sleutelen dan wanneer hij erin zit.

RE: Dubbele carburateur

welke carb(s) wil je nu op het 1300 blok zetten dan, de dubbele hs2 of de enkele hs4?

default

RE: Dubbele carburateur

Ik heb op de plank een dubbele (denK) HS2 carbu liggen, deze wil ik plaatsen en dan uiteindelijk met een rollenbank sessie at laten stellen.

Nu moet ik wel zeggen dat alle s even stil ligt aangezien ik ook met het blik bezig ben.

Ga nu eerst de auto strippen en los daarvan de motor schuren en netjes spuiten (rood). Dan de motor in de gelaste mini hangen, spuiten, afstellen, en dan me doen aan een circuit dag :P

hopen dat alles nog voor de zomer lukt,
de laatste tijd was het toch wel zeer fris in de schuur.

RE: Dubbele carburateur

een dubbele hs2 zou niet het blok tot zijn recht laten komen als je het mij vraagt. ik zou eerder gaan voor de dubbele hs4

maar als je zeker wil weten of je hs2 of hs4 hebt moet je even laten weten wat er op het plaatje staat dat boven op de flotterkamer zit, ik kan dan even voor je terug zoeken welke het zijn en van wanneer en van welk blok

RE: Dubbele carburateur

dat (label) terugzoeken kan ook online:
http://www.burlen.co.uk/store.aspx
bij 'Search by Carburetter Specification'
Specification Number - vakje invullen ..

(maar die labels/plaatjes zitten er vaak niet meer op)

gewoon opmeten van de doorlaat kan natuulijk ook hs4 = 38mm; hs2 = 32mm

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Dubbele carburateur

ik vroeg het oa omdat ik ook wel wil weten wat er op de plank ligt. ben nl opzoek naar een setje hs2 carbs en dan wel de aud 99

RE: Dubbele carburateur

@masnarda .. een willekeurige set kan je toch voorzien van de juiste naalden en veren? (voor jouw setup)
(of je moet wel heel erg van de originaliteit zijn O:) )

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Dubbele carburateur

Theo van den Bogaard schreef:
of je moet wel heel erg van de originaliteit zijn O:)



idd de laatste :)

RE: Dubbele carburateur

[size=85:1k20mxox][topics samengevoegd - Crispy][/size:1k20mxox]
kan op een 1000cc motor een dubbele su cabr
en loopt dit goed erop

RE: Dubbele carburateur

in dit topic staat al wat info

viewtopic.php?f=39&t=26624&hilit=dubbele+carb&start=15

Daarnaast heeft Red Flame een dubbele carb op zijn 1000tje.. dus misschien dat je hem es een pmmetje kan doen

Jaapio

RE: Dubbele carburateur

heb ik, loopt super, maarrrrr ik heb wel meer dan alleen die carbjes...

alleen een twin hs2 is het niet, kan je beter een hs4 pakken

RE: Dubbele carburateur

jvtuning, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door!

enneh, iets met zoekfunctie...?

RE: Dubbele carburateur

Ik heb ook een set dubbele HS2 op mijn 998, maar om nu te zeggen dat die standaard is...eh nee.

Dennis

RE: Dubbele carburateur

Iemand hier ervaring met een dubbele stromberg carburateur?

Gr. Ton

RE: Dubbele carburateur

Ik ben nieuwsgierig waarom je dubbele hs2 of hs4 wilt monteren? Is het alleen voor de looks?

Ik heb een Inno 1300 en heb de volgende setup's uitgeprobeert:
- dubbele hs2
- enkele hs6
- weber 32/36
- hiff 44
De hs2 compleet gereviseerd, maar echt geen fijne setup. Weinig vermogen onderin, lastig starten, vaak synchroniseren.
Uiteindelijk contact gehad met Jaap van Speedcenter in Geldermalsen voor een rollenbanksessie en Jaap advies gevraagd voor een straatauto. Op advies de Hiff 44 gemonteerd. En dit is voor een straatauto een van de fijnste carb's. Vermogen genoeg, start perfect, nooit synchronisatie problemen en relatief zuinig. Vermogen 78pk op de rollenbank.

RE: Dubbele carburateur

HIF44.. The best there is.. ;)

Voor de rest is het allemaal show inclusief de bijbehorende trammelant, of het moet echt om topvermogen gaan, vanaf 100PK ofzo. Dan is een dubbele HIF38 misschien wel wat.. Maar dan nog blijft het "gedoe" opzoeken.

Dubbele HS2 is helemaal een goeie grap tov een HIF44.. :)

RE: Dubbele carburateur

innocenti1300 schreef:
Ik ben nieuwsgierig waarom je dubbele hs2 of hs4 wilt monteren? Is het alleen voor de looks?

Ik heb een Inno 1300 en heb de volgende setup's uitgeprobeert:
- dubbele hs2
- enkele hs6
- weber 32/36
- hiff 44
De hs2 compleet gereviseerd, maar echt geen fijne setup. Weinig vermogen onderin, lastig starten, vaak synchroniseren.
Uiteindelijk contact gehad met Jaap van Speedcenter in Geldermalsen voor een rollenbanksessie en Jaap advies gevraagd voor een straatauto. Op advies de Hiff 44 gemonteerd. En dit is voor een straatauto een van de fijnste carb's. Vermogen genoeg, start perfect, nooit synchronisatie problemen en relatief zuinig. Vermogen 78pk op de rollenbank.



In principe zou de enkele HS6 goed moeten werken, of anders dubbels HS4 (die had ik op mijn eerst Mini met Inno-blok)

Hiff44 is inderdaad goed genoeg zoals Carlo ook zegt :)
Het ziet er alleen wel erg mooi uit zo'n dubbele setup ;)

(daarom ben ik een dubbele weber aan het overwegen! hahahaha)

RE: Dubbele carburateur

Zelf heb ik geen plannen om ze te monteren, maar deze zat onder andere bij een aantal carburateurs die ik gekocht heb. En inderdaad het ziet er wel leuk uit zo'n dubbel setje.
Afstellen is altijd zo'n gedoe.