.. waarschijnlijk eerst de bumperkit demonteren en dan de uitlaat
voor je remmen hoeft de uitlaat er niet af ..
succes met puzzelen,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
.. waarschijnlijk eerst de bumperkit demonteren en dan de uitlaat
voor je remmen hoeft de uitlaat er niet af ..
succes met puzzelen,
Theo van den Bogaard
haha de bumperkit is in de auto gewerkt,
wat eventueel wel zou kunnen werken volgens mij:
* allebei de sierstukken los halen
* links verder erop schuiven en recht verder eraf, net zolang tot rechts eraf gaat
* dan links eraf
of gaat dat niet
LCB?
De uitlaatstukken zijn op t einde te groot en kunnen nooit richting de motor eruit, dat is uitgesloten...
ax_powah schreef:
* allebei de sierstukken los halen
* links verder erop schuiven en recht verder eraf, net zolang tot rechts eraf gaat
* dan links eraf
Ik denk idd dat je hier aan moet denken...
Dan de demper eraf en een nieuwe side exit plaatsen.
[size=75:377h9zw8]Flauw gedoe allemaal met die Belgische regeltjes... [/size:377h9zw8]
ax_powah schreef:
omdat de rdw graag een originele uitlaat onder mijn mini wil zien maar
ik dacht dat de rdw Nederland was? of heet dat in Belgie ook zo?
ik gok dat hij m wil importeren en dus een rdw keuring moet doen...
ja inderdaad!
Ik heb een belgische mini gekocht en dat moet een nederlandse auto worden d.m.v. de RDW keuring. De uitlaat die gemonteerd is, is dus niet origineel maar wel gasdicht. Ik heb nu de rdw de vraag gesteld of goedkeuring met deze uitlaat toch mogelijk is want het wordt erg lastig om m er onderuit te halen.
[Een minishop] adviseerde...doorslijpen
[size=75:2kl84jnu][Bedrijfsnaam verwijderd – Demelza][/size:2kl84jnu]
Ik zie aan de voorkant van de demper een klem zitten. Als je die los maakt, kun je dan de boel niet iets verder naar achteren trekken, zodat je de demper met sierstukken los komen en dan naar voren trekken? Ik zou zeggen, alledrie de klemmen en en ophangrubbers los en kijken wattie doet...
En dat subframe mag ook wel een likje verf hebben, of zie ik dat verkeerd?
puzzelen, zoals ik al eerder zei ..
ik zou ook proberen alle klemmen los te maken en dan door ofwel de boel te laten zakken en/of naar voren te halen, zien of er ruimte genoeg is om die eindpijpjes uit je bumper te krijgen.
(Rest de vraag of je er een 'standaard' uitlaat zo onder kan hangen dat die vrij van die bumper komt ?!)
succes,
Theo van den Bogaard
Idd de 3 klemmen los... DAT moet toch niet zo moeilijk zijn....
Probeer eens ff wat zou ik zeggen.. wie het niet probeert... weet nog steeds niks...
Even een blokje eronder dat hij niet naar beneden kan lazeren, en losdraaien die hap...
Trial and error... Of niet error...
In trial and error, one selects a possible answer, applies it to the problem and, if it is not successful, selects (or generates) another possibility that is subsequently tried. The process ends when a possibility yields a solution.
Ingediend door OrangeVan op ma, 26-03-2007 16:21
Birdy schreef:
Trial and error
wat fout kan gaan gaat fout
Ingediend door OrangeVan op ma, 26-03-2007 16:25
Birdy schreef:
Pessimist...
Hahaha na een complete Van uit elkaar te hebben geloof ik echt wel in die wet.
http://www.murphys-laws.com/murphy/murphy-laws.html
.. doorslijpen kan altijd nog ..
(maar ook dat kan fout gaan )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door OrangeVan op ma, 26-03-2007 16:29
Theo van den Bogaard schreef:
http://www.murphys-laws.com/murphy/murphy-laws.html
[off topic maar zeer leuk]
@ rene: Een paar klemmen los halen is idd niet zo moeilijk maar ik wil mijn parelmoer lak niet beschadigen daarom stelde ik hier de vraag...
@ birdy:
ik w8 nog op een antwoord van de rdw, misschien zijn ze goedgehumeurd en mag de uitlaat blijven zitten, zo niet dan ga ik ga zaterdag alles los halen en dan meteen de onderkant van een goed laklaagje voorzien
Begrijp ik ook wel hoor.
Wat je ook nog kan doen is een paar lagen plakband over de lak plakken.
(geen duck tape dat plakt misschien te sterk en trek je de lak eraf)
Dan de uitlaat demonteren...
RE: Dubbele uitlaat demonteren?!
Ingediend door ax_powah op vr, 23-03-2007 16:18
Hey mensen!
Ik had ff een vraagje, ik ben bezig met mijn mini met bumperkit en ik wil graag de dubbele uitlaat demonteren omdat de rdw graag een originele uitlaat onder mijn mini wil zien maar
Hoe demonteer ik deze uitlaat zonder de bumperkit te beschadigen? Ik heb t straks allemaal even bekeken en ik zie dat de sierstukken naar buiten geschoven moeten worden maar dat valt nie mee want er is geen ruimte in de bumper?
Iemand hier ervaring mee?
Als de uitlaat gedemonteerd is kan ik meteen de bodem aanpakken en de remmen vernieuwen!