Kruimelpad
ECU turbo blok
RE: ECU turbo blok
Ingediend door paneermeel op ma, 28-05-2007 01:26
je hebt de ecu niet nodig.
alleen zonder de ecu blijft je druk lager .
je druk zal dan 4 psi bedragen. de ecu zorgt ervoor dat boven de (ik geloof) 3200rpm de druk omhaag gaat naar 7 psi. de ecu fopt je actuator.
maar je kunt prima zonder en je kan op andere manieren ook met een hogere druk rijden. zo ben ik het wel van plan.
ze hielde de druk onderin wat lager ivm het koppel en de levensduur van de versnellingsbak.
succes ermee...
- Login of registreer om te reageren
Heb je om een Turbo te plaatsen minstens een Injectie blok nodig? Of kan dat ook op een carb?
- Login of registreer om te reageren
alle metro turbo s zijn met carb s geleverd.
de ecu kan je gebruiken.
echter als je het motortje opvoert moet je de ecu er af halen en vervangen door een handmatige knop die de turbo druk regelt,deze kan onder de motorkap maar kan ook in de auto zodat je bij t stoplicht ff wat meer power kan vragen!!!
het verhaal hier boven dat de ecu de wastegate aanstuurt beaam ik.
als je de ecu kan vinden let dan wel op dat de juiste stekker er aan vast zit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
op internet kun je schema s vinden om het op de draadboom van een mini aan te sluiten.
als je mazzel hebt ben je in t bezit van een complete metro turbo,aangezien je dan volledig klaar bent,aangezien van je benzine verhaal.
veel plezier,en suc6
- Login of registreer om te reageren
[size=85:xa0yv3zw][topics samengevoegd - Crispy][/size:xa0yv3zw]
hallo
ik ben hier nieuw.
mijn naam is niels ben 25jr oud en kom uit groningen
het mini virus heeft mij al enkele jaren te pakken.
en kon het dus ook niet laten om weer een mini te kopen.
het gaat nu om een '77 mini met een metro turbo.
een mini met een turbo is nieuw voor mij dus er zijn ook wel wat vraagjes.
ten eerste de kabel boom.
ik heb er een kabel boom bij van een metro turbo.
maar heb er geen ecu bij,is dat een must om er bij te hebben????
want daar komen ook de draden uit voor de turbo boost modulator dacht ik.
en de draden van de ontsteking kunnen die op de bobine??
ten 2de.
de carter ventilatie er komen meerdere slangen op een soort verdeel stuk uit en er loopt 1 loze slang kan die los bijven??
ik zal morgen even een paar foto's maken voor de duidelijkheid.
zijn er meer mensen met een metro turbo hier??
tot zo ver eerst even.
niels
- Login of registreer om te reageren
Hoi Niels!
Welkom op het forum!
Onze vaste manier van welkom heten is dat we nieuwe leden even wijzen op de zoekfunctie , want er is namelijk al heel veel informatie te vinden op het forum.
Ik heb je vraag alvast aan een topic gehangen waar de ECU voor een turbo besproken wordt. Lees het eens door. Verder vond ik hier nog wat info over carterventilatie op een turbo: viewtopic.php?p=475662#p475662
Groeten!
- Login of registreer om te reageren
RE: ECU turbo blok
Ingediend door minifreak74 op vr, 25-05-2007 18:00
Is een ECU nu strikt noodzakelijk bij een MG metro turbo blok? Ik heb ooit eens gehoord dat zonder deze ECU de turbo druk te hoog wordt. Ik sta namelijk op het punt zo'n blok aan te schaffen. Is er iemand binnen het forum die zo'n conversie heeft?