Volgens mij is dat op het filmpje een Fletcher uitlaat. Wel te koop bij een van de sponsers denk ik!
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij is dat op het filmpje een Fletcher uitlaat. Wel te koop bij een van de sponsers denk ik!
Ingediend door mini_man op wo, 21-10-2009 12:35
Het systeem dat ik op internet gevonden heb, is als ik het goed heb een RC-40?
Een Fletcher uitlaat. Gaat het dan alleen om de laatste demper? of is het een geheel systeem
Thanks!
fletsher uitlaten ken ik niet.
ik heb een maniflow.
lekkere brom zonder dat het te hard wordt.
RC40 is koning mbt tot power en stilte.
met jouw setup een medium bore kopen.
Ingediend door mini_man op do, 22-10-2009 20:51
Hahaha bedankt voor de tip Maar ik zoek toch een meer 'mechanische' oplossing.
Ik denk dat ik voor een RC40 ga. Nu vond ik het systeem wat op de foto staat in m'n eerste post. Dat wordt aangeprezen als een RC40 systeem, zou dat kunnen kloppen ?
Het liefst heb ik het geluidje zoals in het youtube filmpje, niemand weet 100% zeker wat het kan zijn? Ik vind het namelijk echt een mooie brul
Foto LIJKT erg veel op de RC40 van me, of die origineel is kan ik van hier niet bepalen. Op m'n MPI zit er een met alleen eind demper, geeft diepe brom tijdens rijden. Op de MK1 zit er een met 2 dempers (foto), maar door de full race motor komt het gas er met een flinke druk uit (klapperende broekspijpen bij achterlangs passeren). De rechte vertanding van de bak overstemt dit echter, maar, naar men zegt, hoort de buurt de MK1 van verre al naderen, en de MPI niet. Ik bedoel dus, type uitlaat zegt niet alles.
die op de foto ziet er idd verdacht veel uit als een RC40,
de ijzeren variant.
die is vergeleken met een standaard uitlaat ook erg rustig.
als je een rvs variant koopt word het geluid alweer een stukje scheller.
toen wij hoorden wat de prijs voor een std uitlaat is en wat een RC40 kost,
was de keuze gauw gemaakt,
vooral ook omdat bij de RC40 het eindstukje verchroomd is en bij een std uitlaat niet.
ik zeg 'DOEN' als je een rustig uitlaatje zoekt
het geluid van de uitlaat uit het filmpje lijkt wel een beetje op die van een playmini, dat maakt deze RC40 niet.
Dit weekend de eerste rit gehad met de mini.. en die Peco maakt een irritant geluid.. hard brommen.. Mn vriendin zei ook al, tijd voor iets stillers.. zal dus een RC40 worden.. Is hier nog verschil in ?
Jaapio
RC40 heb je met enkele en dubbele dempers.
Volgens Calver geeft die met dubbele dempers (iets) meer vermogen.
Verder bestaat de RC40 nog in ijzer en roestvrij staal.
Ik ben zelf ook van plan om een RC40 met dubbele dempers aan te schaffen, voorlopig nog genoeg ander werk te doen.
nu onze "paarse" mini weer rijdt vindt ik toch dat het lijkt of de RC40 nu opeens meer resoneert als toen dit blok met RC40 in de clubman zat
allebei de keren op 10 inch... maar goed.
de uitlaat met enkele demper maakt iets meer herrie als die met 2,
en de RVS variant klinkt ook wat luider als de ijzeren.
jaap, bij een 1000tje moeten 2 dempers wel voldoende zijn.
resoneert je uitlaat gewoon erg of hangt ie misschien nog ergens tegen aan?
vraagje?
Ik wil ook zo een rc40 pijp gaan monteren. Alleen ik zie bij de einddemper helemaal geen bevestigingspunten waar aan je een uitlaat rubber kan monteren ofzo? Meestal zit er zo een armpje aan de demper waarmee je hem met een rubber aan de carroserie kan bevestigen. Of moet je dat er zelf op lassen? Ik heb het over een side-pijp
Zo'n armpje is alleen iets van de laatse (injectie?) Mini's zo ver ik weet.
Bij de oudere type Mini gebruik je de bovenste beugel, gemonteerd aan het rubber links er van welke je dan weer aan je subframe monteerd.
Dan neem je nog één van de onderste klemmen die je om de uitlaatpijp heen én het omgevouwen randje van de bovenste beugel vast zet.
Met een beetje fantasie snap je wel hoe de drie aan elkaar bevestigd worden.
Er waarschijnlijk ook een verschil te merken tussen medium en big bore varianten.
mr x schreef:
nu onze "paarse" mini weer rijdt vindt ik toch dat het lijkt of de RC40 nu opeens meer resoneert als toen dit blok met RC40 in de clubman zat
allebei de keren op 10 inch... maar goed.
Volgens mij is het dempingsmateriaal in de uitlaat wel onderhevig aan slijtage/veroudering. Dus een oude, lang gebruikte uitlaat zal luider klinken dan een nieuwe.
dat zal idd wel zo zijn,
maar onder de clubman zateen oude,
en nu onder de paarse een nieuwe...
Sinds ik een RC40 side exit heb, klinkt ie een stuk beschaafder dan die rare dikke center exit Playmini imitatie meuk. Dus RC40, is goed te doen, ook qua budget.
Je kan ook de radio iets harder aan zetten
ik zit met een maniflow, al beter te doen dan de playmini, maar nog steeds vrij gehorig.
volgende keer wordt het gewoon een RC40 met dubbele demper
Ik zeg gewoon helemaal weghalen die uitlaat. Er komt toch alleen maar herrie uit!
Iemand tips voor een uitlaatje voor een spi ?
De rc40 dat ze voorstellen voor de injectie mini is een single box system,maar ben bang dat er teveel herrie zal uitkomen
g6reke schreef:
Iemand tips voor een uitlaatje voor een spi ?
De rc40 dat ze voorstellen voor de injectie mini is een single box system,maar ben bang dat er teveel herrie zal uitkomen
ik denk dat het meevalt, omdat jij nog met een katalysator rond moet rijden.
die dempt de boel ook een beetje uit.
try it zou ik zeggen...
dezelfde uitlaten klinken anders onder verschillende wagens..
Sjoerd24 schreef:
Dan neem je toch een RC-40 twin box?
Ik kom die nergens tegen voor een injectie mini.
Ik wil compleet systeem dat niet aan elkaar hangt met verloopstukjes en klemmetjes.
g6reke schreef:
Sjoerd24":af6gwro3]Dan neem je toch een RC-40 twin box?
Ik kom die nergens tegen voor een injectie mini.
Ik wil compleet systeem dat niet aan elkaar hangt met verloopstukjes en klemmetjes.[/quote:af6gwro3]
Maakt injectie of geen injectie ENIG verschil dan?
De injectie heeft lamba sensor, maar die zit aan het spruitstuk en die vervangen je nu niet. En zo wel, zijn er LCB's die daar geschikt voor zijn.
Maakt niks uit,dat weet ik ook.
ik bedoel gewoon dat ik aan de catalysator(vervanger) vertrek met een compleet systeem waarbij geen gebruik wordt gemaakt van uitlaatklemmen bij de aaneenzettting.
Dus alles gelast .
Dit stellen ze voor om te gebruiken bij een injectie mini
Uploaded with ImageShack.us
Ik wil dit maar dan kompleet op maat tot aan de cat en met de ophangbeugels eraan .
Uploaded with ImageShack.us
Waarom een catvervanger? Je wilt toch zo min mogelijk losse stukken?
Vervang dan de uitlaat vanaf het spruitstuk.
Sjoerd24 schreef:
Waarom een catvervanger? Je wilt toch zo min mogelijk losse stukken?
Vervang dan de uitlaat vanaf het spruitstuk.
Omdat hij voor onze leuke belgische keuring ertussen moet
Ja I know. Als hij er onder hoort mag je hem er niet tussen uit halen.
Maar wil jij elk jaar voor de keuring onder je auto kruipen om TWEE keer te sleutelen (plaatsen, weer weghalen)? Kan je hem beter gewoon laten zitten en een enkele demper monteren. Dat gedoe omdat men bang is dat het 2 PK scheelt ofzo...
Overigens als de politie je aanhoud en ze zien dat je hem hebt verwijderd, heb je ook stront aan de knikker. Ik weet niet hoe streng ze in België daarop controleren, ikzelf heb het nog niet meegemaakt hier in NL. Maar in principe voldoet je wagen dan niet aan de permanente eisen die gesteld worden voor dat voertuig.
een agent zal in nederland echt niet gaan kijken of je een cat of vervanger eronder geklust hebt, de gemiddelde snorreman heeft niet eens een idee wat een cat is...
en voor de apk iets eraf en erop klussen, waarom niet?? ikzelf heb een apk-krat voor mijn eigen mini, met standaard koplampen, enkele carb inclusief spruitstuk, fatsoendelijke buitenspiegel en wat oranje knipperlichtglaasjes. en de middag na de apk gaat de kleine spiegel, de p700's, de witte glaasjes en de twincarbs er terug op... het kost me dan een stel pakkingen en 2 middagen klussen om hem door de apk te krijgen, maar tis wel de moeite waard...
tis ook maar eens in de 2 jaar
daar zegt de agent vast niets van..
had laatst algemene controle en geef 4 keer voor hun neus geen richting aan (kapot) en daar zeggen ze al niets van....
De politie in Belgie gaat echt niets over een catvervanger zeggen hoor.
Het is mij niet te doen over die paar pk's want in mijn ogen scheelt het echt niets .
Waarom ik hem ervanonder wil...tja wil dat er gewoon niet onder.
Dat sleutelen is niet zoveel werk,hij is hier trouwens op zijn laatste keuring gekeurd zonder catalysator.
Als de CO waarden in orde zijn zonder de cat blijft hij ervanonder.
Heb ondertussen op de gekende site's al een oplossing gevonden .
Carlien schreef:
daar zegt de agent vast niets van..
had laatst algemene controle en geef 4 keer voor hun neus geen richting aan (kapot) en daar zeggen ze al niets van....
Dat zeg ik - ik heb het zelf ook nog niet meegemaakt, maar in principe voldoet je voertuig niet aan de permanente eisen. Hoe streng ze in België zijn heb ik geen goed beeld van.
Natuurlijk kan je wel weer een middag gaan klussen steeds voor je APK, moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk. Dat jij nou niets liever doet dan de hele dag sleutelen, gaat niet voor iedereen op.
En voor een Mini met een cat is het altijd 1 keer per jaar natuurlijk (in NL althans).
Dit gezegd hebbende weet ik dat mijn Mini waarschijnlijk ook een cat hoort te hebben. Maar dat ik hem kocht, was ie al verdwenen. Misschien heb ik wel een cat in de zak gekocht, maar ik vind het prima zolang ie netjes aan de eisen blijft voldoen.
Sjoerd24 schreef:
Natuurlijk kan je wel weer een middag gaan klussen steeds voor je APK, moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk. Dat jij nou niets liever doet dan de hele dag sleutelen, gaat niet voor iedereen op.
zal met de mijne ook wle het geval worden, iig andere koplampen en misschien smallere bandjes voor, spacers eruit..
(is ook geen hele middag werk)
voor peter zijn mini geld het zelfde, dus kunnen voor 2 minis 1 apk krat maken
hoezo andere bandjes voor de apk carlien??? ze is nu gekeurd op de yoko's...
haha jah oke..
had er ook misschien bijgezet.. bij die van peter was het de ene keer goed en de andere keer waren ze fout.
lag eraan hoe ze de brug opreden!
laat ze gewoon lekker zitten
on-topic; verschil tussen carb en injectie versie: montage ophangbeugels/ rubbers
Ik heb ook nog een vraagje over uitlaten
Ik heb nu zo'n bosal 'origineel idee' pijp eronder zitten (kleine diameter) maar die maakt ook al redelijk wat geluid. Niet storend hoor
Nu heb ik thuis een peco einddemper liggen en RC40 tussendemper. Ziet er een stuk gaver uit maar ik maak me zorgen over het geluid... Zijn die erg lawaaierig? Ik heb wel begrepen dat de RC40 dempers wel goed zijn..
Ik vind een RC40 (bigbore) met 1 demper al voldoende geluid geven. In ieder geval meer dan de standaard uitlaat
Anders even op youtube kijken, staan er een hoop op met ieder z'n eigen 'sound'.
Heb ik al gedaan. Mooie geluiden, maar ik maak me meer zorgen van als ik op de snelweg rijdt. Is mijn radio nog verstaanbaar? Of mijn vriendin als die naast me zit
In mijn geval dus nog even iets om over na te denken
RC40 is stiller dan een standaard uitlaat op de snelweg heb ik het idee.. Maar kan ook aan mij liggen, gewenning of zo
Ingediend door BCheM op ma, 07-06-2010 01:48
Ligt eraan hoe hard je rijdt Ik kan iig geen normaal gesprek aangaan bij 120/130 met rc40 met dubbele demper. Maarja elke mini is anders, heb ook geen demping oid verder en open filter 100/110 nog wel goed te doen
Risky schreef:
? Of mijn vriendin als die naast me zit
Dan heb je wel een geldige reden om niet te hoeven luisteren
Dat is een idee
Haha nee hoor, dan hou ik voorlopig toch alles maar lekker standaard, want dat rijdt ook prima!
Is er iemand die ff een plaatje wil posten van een RC40 side exit onder zijn/haar mini?
Kan zo niet echt wat vinden..
Thnx, Paul
RE: Een stillere uitlaat?
Ingediend door mini_man op wo, 21-10-2009 12:16
Mijn uitlaat maakt behoorlijke herrie. Het is ook geen 'mooi' geluid. Nu zit er vanaf het spagettie stuk een dikke link pipe en een eind demper onder de auto.
Nu weet ik niet of m'n motor nog wel goed genoeg kan 'ademen' als ik een 2e demper plaats, gezien mijn setup.
Ik zoek iets in de richting van dit geluid
link
Deze lijkt me minder luid dan wat ik nu heb, zeker stationair klinkt ie vrij goed gedempt.
Dit systeem kwam ik te koop tegen op internet, wat denken jullie?