jammer van de 1100
kan je ook hele leuke dingen mee!
doe je de kop van die 1100 nog weg?
- Login of registreer om te reageren
jammer van de 1100
kan je ook hele leuke dingen mee!
doe je de kop van die 1100 nog weg?
Tsja, de 1100 levert, helemaal met stage 1, genoeg power om lekker rond te rijden. Maar helaas is de betrouwbaarheid (olieverbruik) wel wat minder dan 1000 en 1300 blokken.
Weet nog niet wat ik met de kop ga doen. Er is wel wat interesse in het complete blok. Zoek je nog steeds een 1100 kop nonono?
de mijne is zo goed als klaar (volgens de laatste berichten van joost)
maar reserve voor andere rare plannen is altijd leuk
Ingediend door racing green rider op zo, 31-12-2006 17:45
he richard
vlot het een beetje?
rijd je monster alweer?
Ik heb wat meer tijd genomen om het technische gedeelte in 1 keer goed te kunnen doen en rijden doet ie nog niet weer. Feitelijk is het momenteel niet veel meer dan een achtersubframe met koets en twee stoelen. Komt ook omdat ik nogal lang op zoek ben geweest naar een verfleverancier die mijn nieuwe kleur kon leveren. Met mijn nieuwe kleur zal ik eerst de motorruimte en kofferbak doen om hem volgend voorjaar door een prof te laten spuiten.
DONE:
- Voorsubframe compleet gestript, ontvet, ontroest en gespoten.
- Hi-lo's gemonteerd
- Motorruimte compleet gestript en geverfd met hamerrite
- Non-verto koppeling gebouwd op het MG blok
- Motorophangingsdelen ontroest en geverfd
Ondertussen een nieuwe pluskabel gehaald met een hoofdstroomschakelaar voor op het dashboard die samen met de nieuwe benzineleiding door de auto heen komt om vochtproblemen, lekstroom en/of beschadigingen te voorkomen.
Nu is het wachten tot de verfleverancier volgend jaar zijn potje verf komt afleveren. Na het spuiten van het motorruim komt de leukste fase: alles weer opbouwen met grotendeels nieuw gegalvaniseerde boutjes en moertjes en vers in de lak stekende onderdelen.
Gelukkig hebben we de foto's nog:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LGHZLZEJ
Blijft trouwens zonde van het MG blok. Afgelopen zomer het aluminium helemaal hoogglans gepolijst; allemaal alweer wit uitgeslagen. Verspilde moeite dus, achteraf gezien dan.
Stand so far:
MINI - Richard
2 - 1
Voor Mini scoorden:
thermostaathuis kapot
schokbrekerophanging kapot
Richard scoorde:
Motor uit mini
Ingediend door racing green rider op za, 20-01-2007 21:18
he richard
ik was even benieuwd of het nog een beetje vlot met je mini.
ik heb de mijne na een rustperiode van een week of 4 naar de monteur gestuurd.die gaat kijken wat er nu aan scheelt. volgens hem is het even aan de kast hangen en aflezen wat het euvel is.
ik hoop de ontsteking of bobine, want ik heb een gouden lucas en elektronische ontsteking meegegeven.
ben benieuwd.
hoe is het met jouw verbouwing??
groeten richard
Heb vanaf vandaag iig 2 weken vrij om te spuiten en vervolgens op te bouwen. Daarna vertrek ik voor mijn nieuwe job zes maanden naar Amsterdam. Dus dan wordt de sleuteltijd nog beperkter.
Status:
Heb inmiddels de standaard draagarmen en trekstangen weer gemonteerd met Deflex poly ophanging. De bedoeling was dat mijn negative arms e.d. binnen waren, maar de Engelse postman had ze blijkbaar zelf nodig.
Ondertussen blok helemaal omgebouwd. Gebruikte thermostaathuis en schokbrekerophanging kunnen scoren, mooi gemaakt en bevestigd. Morgen duik ik de garage in voor:
- flenzen van nieuwe remleidingen van hoofdcil naar beide voorwielen.
- beugeltjes remleiding voor op de fusee maken (ongeveer zelfde als wat Dennnis heeft)
- nieuwe fusees monteren (misschien niet direct nodig, maar nu ik 't toch los heb)
- misschien banaan achter (vorig jaar met polyester en glasvezel zelf bijgewerkt, maar wil 't nu goed hebben)
maandag staat op de planning:
- verf halen bij de verfman
- eerste laklaag motorruimte
- aandrijfassen en remmen monteren
- frames kuipstoelen afmaken
foto's volgen komende dagen
Toch wel relaxt om een keer vrij te zijn terwijl ook alle winkels open zijn. Als er wat sneuvelt kan je ten minste meteen een opvolger halen.
Het weer wordt kouder deze week, dus er moest vandaag gespoten worden. Lang leve opa's oliekachel die de temperatuur in de garage tot zo'n 15 graden weet op te stuwen. Twee laklagen gedaan en ziet er blits uit.
Inmiddels de fusees los en de fuseehuizen in de
eindlak gezet. Morgen de remsetup monteren on car.
Ik ben nu aan ouders' keukentafel bezig met het schoonmaken van mijn nieuwe klokjes. Heb een middenklok gekocht met daarbij oliedruk en temperatuurmeter en die laatste twee moeten een plaats gaan vinden in mijn houten dash.
Ingediend door racing green rider op ma, 22-01-2007 22:00
fotoos??
Zal morgen weer even foto's updaten. Vandaag maar eens mijn kamer gaan inpakken, dan kan ik de rest van de weken aan de mini besteden.
Net via internet een MIG-lasapparaat gekocht, morgen ophalen. Kan ik eindelijk zelf eens gaan lassen. :)" title="Evil" />
RE: Eindelijk begonnen 1098 >>> MG 1275
Ingediend door Guantia79 op ma, 25-12-2006 21:05
Na een periode van heel weinig vrije tijd en heel veel te doen is het zover. Eindelijk een plekje vrij in de agenda om mijn 1100 om te ruilen voor een MG Metroblok. Vandaag (eerste kerstdag ) rond de middag begonnen en verwacht dit jaar nog klaar te zijn (incl. roestvrij maken motorruimte, spuiten spuiten en spuiten).
De specificaties worden als volgt:
1275 MG Metro, standaard nokkenas, hiff44, open lucht filter, geflowd inlaat spruitstuk, minispares uitlaat spruitstuk, RC40 side exit.
remmen:
10 inch Fiesta set-up
Nieuw gereviseerde Fiesta MK1 callipers met speciale road-rally (ebaygelukje)pads.
supsension:
KYB schokbrekers met hi-lo's
1,5 degrees adjustable camber arms
adjustable tiebars
alle rubbers vervangen voor poly deflex
VANDAAG
---------
12.00-16.30u
Motorkap verwijderd
Vloeistoffen afgetapt
Kabels losgemaakt
Carb verwijderd
Spruitstuk verwijderd
Versnellingsbak losgemaakt van schakelstang/steun
Startmotor
Motor losgemaakt van steunen (damn wat zitten die ver weggestopt)
Motor in de takel gehangen
Fusees losgemaakt
En toen moest er gefonduet worden, anders was het blok er nu uitgeweest. Morgen verder. Ben wel blij dat ik de afgelopen jaren wat geinvesteerd heb in gereedschap, want denk dat de soepelheid waarmee het gaat grotendeels hier aan te danken is.