Er zit bij mijn weten geen geschakelde plus in de kofferruimte dus je zal er toch 1 zelf moeten leggen vanaf het contactslot.
Immers, hij moet stroom krijgen zodra je het contact aanzet...
- Login of registreer om te reageren
Er zit bij mijn weten geen geschakelde plus in de kofferruimte dus je zal er toch 1 zelf moeten leggen vanaf het contactslot.
Immers, hij moet stroom krijgen zodra je het contact aanzet...
Ingediend door jwmini op zo, 17-07-2005 23:14
gewoon ff int schema kijken welke draad bij het contactslot stroom heeft op standje 3. bv de draad van de kachel. ff een draadj erbij en die naar achterleggen. ik heb het vd week nog gedan zo gepiept.
[size=85:2rshlm3f][topics samengevoegd - Crispy][/size:2rshlm3f]
ik heb voor mijn nieuwe blokje een elektrische pomp gekocht op het imm, het is een modelleke zoals deze fotö:
heeft iemand ervaring met deze pomp? hoe en waar monteer ik die, ik heb er alleen een 12V plus aansluiting opzitten en geen - aansluiting... een beugel ofzo heb ik ook niet erbij, maar ik denk dat een bobineklem wel zal passen, of zit ik dan fout?
moet hij perse aan het achtersubframe of kan hij ook voor in de motorruimte?
roep eens wat!!!
volgens mij wil je hem wel dicht bij de tank.. dus of idd onder het subframe of meteen bij de uitgang van de tank in de kofferbak..
Ervaring ermee heb ik niet
Jaapio
... aan een bestaand topic gehangen zodat de informatie bijelkaar blijft.
Ik heb dezelfde pomp, is van Hardi, prima ding
Ik heb hem tegen de achterwand bevestigd:
Op het huis zaten bij mijn pomp merktekens voor de plus en min aansluiting. Nog een mooi geintje met die pomp: er zit een stukje electronica in die de lijndruk meet. Dat had ik eerst niet door en de waarde van de drukregelaar op mijn brandstof filter (Filter King) stond net iets lager. Gevolg: je hoorde de pomp helemaal niet meer draaien. Toen ik die verstelde deed de pomp het prima. Bi op contact zetten hoor je hem eerst even enthousiast tikken, maar bij draaiende motor valt het erg mee
Als je deze pomp gebruikt moet je dan nog een drukregelaar installeren als we t over een hif44 hebben?
Ik weet dat su carbs tussen de 7 en 10 psi druk mogen hebben.
Misschien een domme vraag maar wat word er in de plaats gezet waar de mechanische brandstofpomp zat ? Of blijft deze gewoon zitten ?
Daar heb je speciale plaatjes voor die je erop kan doen met een pakking ertussen
Jaapio
...met ietsjepietje minder inwendige weerstand in je blok tot gevolg, wat misschien wel 0.003pk vermogenswinst geeft..
De pomp afdoppen kan vast wel maar dan blijf je m aandrijven en mis je die cruciale 0.003pk
je gebruikt ook nog 0.002 pk om de elektrische pomp aan te drijven en het gewicht van de 2e (loze) pomp mee te slepen .. netto winst 0.001 pk
groetjes,
Theo van den Bogaard
En door het extra gewicht aan bedrading doet de gewichtsbesparing er niet meer toe....
Theo van den Bogaard schreef:
.. netto winst 0.001 pk
Ach, als je als motto "Alle beetjes helpen" hebt..
Vanmiddag de pomp aangesloten en het werkt allemaal, mini valt niet meer uit dus dat is goed.
Nu was ik natuurlijk erg trots, zo trots zelfs dat ik was vergeten de oude pomp af te doppen . Heb er een stuk mee gereden, het motortje loopt echt stukken beter met de nieuwe pomp, maar bij thuiskomt lag er toch echt een heel mooi oliespoor.
http://weblog.thomasvanderwillik.com/al ... 6-olie.jpg
Heb nu de oude pomp ondertussen wel afgedopt, kan daar de olie lekkage vandaan komen?
zo'n probleem moet het niet zijn: sloop de mechanische pomp eraf , snij een pakking en een stuk staalplaat van 2 a 3 mm dik. Boor er twee gaten in en bout het vast aan het blok ( misschien bouten even inkorten)
Elektrische pomp doe je m.i. niet voor pk winst door reduceren van wrijving, maar temeer om zoveel mogelijk van het brandstoftraject onder druk te hebben. Hiermee wordt de kans op vapour lock, dus slecht starten van warme motor, voorkomen.
Dat mechanische pompje werkt met een membraan, misschien dat dat te warm wordt door de bewegingen, zonder dat er benzine langs gaat, en dan stuk gaat.
Als het membraan stuk is zou er olie in het pomp-gedeelte kunnen komen en dan via de benzine aansluitingen kunnen lekken.
Als je de hele mechanische pomp er al af hebt gehaald heb je gewoon een gat in je blok dus dan lekt ie zekers
Dan zal ik eens zo'n plaatje met pakking bestellen, hij lekt namelijk nog steeds.
hele oude blokken hebben nog wel zo'n plaatje, maar zelf maken is net zo makkelijk?!
2A265 is het partnummer.
groetjes,
Theo van den Bogaard
wat heb je allemaal nodig om dit feestje werkend te krijgen??
ik heb een pomp, filtertjes vanzelfsprekend, maar heb je iets van een drukregelaar nodig??
dank voor de tips...
nope...
heb hem in mijn werkplaats liggen en das nie echt om de hoek...
zondag kan ik hem pas oppikken...
het gaat mij er meer om, of zonne ding zelf stopt met pompen als de vlotterkamers van de carbs volzit...
ik heb er 1 die geschikt is voor de twins...
RE: Electrische benzinepomp aansluiten
Ingediend door Erwin Pasmans op zo, 17-07-2005 22:19
Weet iemand waar ik de voeding voor mijn Facet het beste vandaan kan halen? Origineel is mijn Mini een 1000 uit 1989. Volgens mij zit in de kabelboom geen voorziening voor een elektrische pomp. Het makkelijkste zou zijn wanneer ik de stroom ergens uit het achtercompartiment weg kan halen.