Als het zo goed werkte reden er wel meer rond :)" title="Evil" />
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
Als het zo goed werkte reden er wel meer rond :)" title="Evil" />
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 18-04-2014 19:37
Een bladblazer werkt schijnbaar wel
[youtube:3bp89yck]5xE3m5PHCIE[/youtube:3bp89yck]
hmm ja deze jongens laten ook zien dat de bladblazer beter werkt
[youtube:28oxdltk]cbGWgvJN1_8[/youtube:28oxdltk]
Het vermogen zal ook minimaal zijn gezien de dunne draadjes.
Maar wie weet is er dus een vermogenswinst te behalen als de fan wat harder draait en er wat meer vermogen getrokken zal worden.
Theoretisch moet dit werken , de ventilator zal voor overdruk zorgen wat meer lucht (en uiteindelijk voor meer benzine doordat door het verhoogde toerental er meer benzine aangezogen wordt) in de cilinder oplevert. Meer brandstof en lucht is grotere knal
De winst zal echter gering zijn doordat de overdruk minimaal is. Denk dat het gewicht van de ventilator de minimale kW winst weer teniet doet
Dan geloof ik meer in een soort van aluminium luchtfilter box met een aansluiting voor een compressor die je in de kofferbak hebt liggen. Maar dat is bijna niet te doen doordat door de wisselende lucht(compressordruk)/benzine verhouding het afstellen onmogelijk wordt.
Ingediend door mini-fever op wo, 23-04-2014 20:45
werkt in theorie helemaal niet!
de lucht wordt niet samengedrukt, dus werkt het niet
je krijgt maar x aantal lucht in je cilinder, je krijgt er enkel meer in als je eerst de lucht samendrukt, wat een turbo of compressor doet. Een ventilator blaast gewoon, werkt dus niet, of in heeeeel beperkte mate met een zeer zware fan, wat dit dus niet is
B.S. tuning. Leuk voor dromers die graag "erbij" willen horen
Sloop je buitenspiegels van de auto en je gaat harder dan je ooit met die rommel zal winnen.
Sneu dat er geld mee verdiend wordt.
werkt in theorie helemaal niet!
Je blaast meer lucht in het luchtfilterhuis dan dat de motor verbruikt, je krijgt daar dus een (kleine) overdruk. En dus extra druk in je cilinder.
Ingediend door mini-fever op di, 29-04-2014 00:38
ja dat is het enige wat het ook doet, maar op een goed afgestelde motor zou je in principe geen verschil mogen voelen.
Feit is dat dit niks doet dat ook maar in de buurt komt van turbo/charger
die chinezen toch
RE: Electrische turbo/supercharger
Ingediend door pshyto op vr, 18-04-2014 08:59
Ik vond per toeval elektrische turbo's/superchargers.
Zie linkje hieronder.
link
Na wat zoeken op het forum kwam ik op een topic van 12 jaar oud en in die tijd kan er een hoop gebeuren.
Gezien er een hoop mensen druk bezig zijn met iets meer vermogen uit de mini halen vroeg ik mij af of er mensen zijn die dit geprobeerd hebben.
Schijnbaar wordt dit op motorfietsen nog wel eens toegepast.
Het is zo goedkoop dat ik verwacht dat wel eens iemand een setje heeft besteld.