Ik denk dat je de klep bedoeld om het nadieselen te voorkomen, zit die klep tussen de carburateur en de ontsteking?
- Login of registreer om te reageren
Ik denk dat je de klep bedoeld om het nadieselen te voorkomen, zit die klep tussen de carburateur en de ontsteking?
Keith Calver heeft hier een verhaal over op zijn site, m.b.t. de HIF44 carb. Kijk op www.calverscorner.com en kijk of je het kan vinden (momenteel geen tijd om het voor je te doen).
Sloop alle slangen, klepjes, nippels en aanverwante zaken eraf. Een carburateur heeft een benzineleiding nodig, en een klein leidinkje aan de overloop (anders pist-ie op je motor als er iets mis is). Ook zit er een leidingkje naar de vacuumvervroeging op de carb. Wellicht nog een slangetje van de carterontluchting als je die niet open wil / mag laten. Het spruitstuk heeft op z'n meest een slang naar de rembekrachtiger, met een terugslagklepje daarin. Meer luchtleidingen niet. Als de boel netjes afgesteld is loopt het netjes en zijn verdere toeters en bellen onnodig en onoverzichtelijk. Als je gaten in carburateurs of spruitstukken over hebt, gewoon dichtstoppen.
Succes,
Hugo
P.S. De ingang van de carburateur en de uitgang van het uitlaatspruitstuk niet dichtstoppen.....
RE: ervaring met MG metro zonder run on valve?
Ingediend door SirYun op di, 25-02-2003 11:32
hoi
de metro is bijna klaar voor onderwater ( zit nog te twijfelen of ik niet toch nog even de kop er af haal om de boel wat op te schonen/ te kijken of de klepzittingen nog ok zijn..denk het wel)
op een metro ziten een hoop slangen waar je weinig mee kan. o.a. een stel nogal wazige slangen waar een run on valve aan zit.
zo ver ik heb kunnen achterhalen zit dit ding er omdat ze i.v.m de emissie hebben geprobeerd extra vacuum vervroeging te krijgen door het uit het spruitstuk te halen.. maar dat werkt niet zo jofel omdat je met de A-serie motor siamese inlaat poorten hebt en het vacuum verre van stabiel is (stationair). dit zorgt er weer voor dat de ontstekings timing nogal variabel wordt ..en dat zorgt er weer voor dat hij niet meer uit wil.
dus zit er een soort van kill klep op (volgens mij gooit die een berg extra lucht in je inlaat spruitstuk)..maar die wil ik niet want ik wwt niet hoe ik die moet aansluiten.
nu de vraag: ik heb gewoon een vacuum aansluiting bij de carb ( waar het hoort volgens de mensen die er verstand van hebben) ik heb het gat voor de anti run-on valve afgedicht (pijp ingekort en dichtgesoldeerd) en zal dat ook doen met de vacuum aftap in het spruitstuk.
zou het zo moeten werken ??? en moet je nog wat doen aan de klepspelingen ??