Fiesta setup REMPROBLEMEN

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Hallo allemaal

Ik kom er niet meer uit....... :x

Heb de fiesta setup gemonteerd en sindsdien remt mini waardeloos.
Zit een nieuwe hoofremcylinder op(geel bandje), goodridge remslangen, hagelnieuwe remklauwen (mk1), nieuwe schijven, en nieuwe blokken.

Remsysteem is nu inmiddels voor 3e keer ontlucht. Bij hoofremcylinder begonnen, remdrukverdeler,achterremmen, en daarna voorremmen. Als ik de hoodremcylinder afplug (die van het voorcircuit) heb ik een keihard pedaal. Dus het zit in de voorremmen. Voor nogmaals ontlucht, gekeken of er onder druk niet toevallig ergens remvloeistof verscheen, wat niet het geval was. Pedaal blijft zompig en de slag is ook wat te groot naar mijn zin....
Heb zelfs de remdrukverdeler ook nog vervangen....
wie o wie laat mij het licht zien........... :?

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Ik denk dat het probleem toch in die hoofdremcylinder zit. Geel bandje zegt me niet zoveel, het moet er eentje zijn die geschikt is voor schijfremmen. Kan zijn dat die hoofdremcylinder niet goed werkt (te lang op de plank gelegen wellicht).

Dennis

Ik heb ooit een splinternieuwe koppelingscylinder gemonteerd, en kreeg maar geen druk. Gek he als een of andere kneus vergeet het bovenste rubbertje te monteren.

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

het is de volgens Haynesboek...type 3 tandem master cylinder, met boven een m10 aansluiting en onderste leiding m12......
Als de m12, die van de voorremmen wordt afgeplugd is het pedaal keihard.

Het pedaal zakt overigens niet weg tot aan de bodem....maar is wel zwaar zompig

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Die heb ik ook in de Estate zitten icm 8.4 schijfremmen. Zitten de aansluitingen overigens wel goed van de hoofdremcylinder naar de remdrukbegrenzer?

Dennis

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Van voorkant bekeken...

de onderste leiding op hrc (de12mm) gaat naar de remdrukbegrenzer bovenzijde aan scherm kant. (deze is van voorremmen) De 10mm aansluiting (bovenste op hrc) gaat naar bovenzijde remdrukbegrenzer motor kant.

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, pedaal zakt juist niet tot aan bodem maar hij stopt wel dan wel een beetje...
Ik heb er 4 nieuwe rempompjes opgezet gehad tijdens mijn restauratie en nieuwe leidingen.

Ik heb er zelfs al een garagist laten aan werken en die heeft het opgegeven :(

resultaat: al 3 jaar achter elkaar door de keuring geraakt -> wel raar!

In ieder geval veel succes met de zoektocht! (en ik hoop dat ik hier ook een oplossing krijg)


Stef

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

mijne is tot dusver ook door de keuring gekomen......?????
vertraging is dus blijkbaar voor die leeftijd goed genoeg..........ik weet dat het beter moet zijn.

maar goed...heb zelf ook nog wat speurwek gedaan......zou het wellicht kunnen zijn dat de remcylinders achter een te groot volume hebben????

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

nee als ze maar dezelfde inhoud hebben..
er zijn 2 type's in <17 en 19 mm?>.. als je links en rechts dezelfde hebt is het goed..

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

er zijn 5 types ...van 12,7 mm tot 19 mm.
uiteraard moeten er aan beide kanten dezelfde cylinders zitten, maar het maakt wel degelijk verschil of je 12,7 mm zuigers gebruikt 0f 19 mm.
een 12,7 mm achtercylinder zal minder druk leveren dan een 19mm

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Volgens mij ben je totaal verkeerd aan het ontluchten.
Eerst achter beginnen, dan voorzijde. Ontluchten wel met een apparaatje doen, pompen met de buurvrouw ed is waardeloos (al zeggen velen dat het wel werkt).

Wij hebben het 10 jaar zonder gedaan, maar na de aanschaf van de eezibleed ging het 10x beter.

Verder maakt de diameter van de achterremcilinders niet uit, als ze maar gelijk zijn en goed gesteld. Beide wielen vooruit draaien, stelnok elke keer 90 graden rechtsom draaien, tot deze vast staat, dan 1/4 slag terug.

Heb je bij een 'zompig pedaal ook al de remslangen vervangen? Ook aan de achterzijde?

Groet ron

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

ontluchten doe ik volgens mij wel op de juiste mannier....
Volgens haynes met een voor-achter gescheiden systeem is de ontluchtingsvolgorde La/Ra en daarna Lv/Rv.
Ben het met je eens dat de achterrem cylinders niet de oorzaak zijn van zompig pedaal(wbt de diamter)...maar de diameter maakt wel degelijk uit of je achter remmen eerder gaan blokkeren. (Bij een groter wordende diameter van de zuigers achter zal dit sneller het geval zijndan bij een kleinere.)

Ontluchten heb ik twee maal met pompen gedaan en daarna nogmaals met een eezybleed...dus daar kan het ook niet aan liggen..... :?

Overigens zijn de remslangen achter ook recentelijk vervangen.. en de achter remmen zijn ook goed gesteld

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Bij mij is het ontluchten ook niet het probleem, want ik doe het ook met een ontluchtingstoestel

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

blijven ontluchten

soms heb je pech en kan het lang duren voor je die bellen er uit hebt zeker als ergens in het systeem de leiding om hoog loopt vaak blijft lucht dan op die punten hangen

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

rena70 schreef:
maar de diameter maakt wel degelijk uit of je achter remmen eerder gaan blokkeren. (Bij een groter wordende diameter van de zuigers achter zal dit sneller het geval zijn dan bij een kleinere.)



Is precies andersom, kleinere diameter geeft een grotere verplaatsing van de zuiger en dus eerder blokkeren van de remmen.

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Yep rene je hebt idd gelijk...in de snelheid net verkeerd omgezet

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Als je systeem zo goed dicht is als je zelf aangeeft. (dus nergens lekkage en geen niveau verschil in potje) dan moet er lucht in het systeem zitten of je hrc is niet in orde. Simpele logica.

Eezi bleed is sneller dan de buurvrouw, maar de werking is in principe natuurlijk gelijk. Fijne van eezibleed is dat je op die manier ook goed je remsap meteen kunt vervangen. Als er hiervoor 20 jaar geen remsap is vervangen dan kan het best zijn wat Onno schetst. Dat er toch ergens lucht blijft "hangen".

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Het kan inderdaad zijn dat de laatste 20 jaar geen remsap is vervangen bij mij, maar ik heb al mijn leidingen doorgespoeld met thinner (en daarna met lucht), en nieuwe flexibels gemonteerd.

Zou die kans nog zo groot zijn dat er lucht op mijn leidingen zitten? mja alles is mogelijk zeker :(

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

thinner?????? :?

als je daarmee rubber hebt aangeraakt,,zul je nu geen rubber meer terug vinden..
dat lost op.. :(

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

even ter duidelijkheid: mijn koperen leidingen doorgespoeld, de rest is nieuw he :P


Anders zal het inderdaad nogal een zooitje worden

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Thinner in het systeem lijkt me sowieso geen goed idee. Hoe weet je dat je echt alles eruit hebt?

Dennis

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Ik denk dus niet dat het probleem ligt bij de thinner....
(thinner vervliegt... en zeker als je er nog eens met perslucht doorblaast.)

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Dan is die thinner idd wel weg.
Het leek erop dat je door het dichte systeem eerst thinner gegooid had, door heel je HRC en leidingen ed doorgepompt... naja dat is het niet dus.

Bij een Metroklauw zitten er 3 nippels op... als je de linker op rechts monteerd krijg je ook ontluchtproblemen... hoe zit dat bij jou?

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

1 nippel op die fiesta dingen. Zou toch simpel moeten zijn. Bij moeilijkheden en goed ontluchten is het bijna altijd je hrc. die de boosdoener is.

Vandaag voor het eerst echt gereden met de fiesta remmen en ze hebben het goed gedaan! Met de standaard remblokken is er alleen niet veel bite. Ik ga nog wel op zoek naar wat betere. Maar verder bevalt het op 10" rijden wel!

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Ik neig ook nar de HRC.
Ff demonteren en de HRC uit elkaar halen.

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

even terug ontopic waar het allemaal mee begon....................

Vandaag alles nogmaals nagelopen, en tot volgende conclusie gekomen...

Zit absoluut geen lucht in systeem..
hrc is o.k. heb zels nog nieuwe remcylinders achter gemonteerd omdat ik over 1 cylinder twijfelde (19mm) , ook meteen nieuwe voering en trommels gemonteerd ( ze zouden eens ovaal kunnen zijn :) ).
NU... heb remdruk , devoorwielen blokkeren bij noodstop netjes, maar pedaal zit nog vrij onderin. Ik weet nieuwe blokken , voering etc...moet nog op elkaar inslijten....

Maar als ik nou een pen in het uiteinde van de remdrukverdeler ( die tegen schutbord(FAM 7821) zet en deze blokkeer zodat de zuiger die er in zit niet kan bewegen is het pedaal vanaf bovenin keihard. Uiteraard wordt de remdruk achter dan niet meer begrenst omdat de zuiger niet op en neer kan. Conclusie verdeler werkt en begrenst de achterwielen netjes. Alleen het volume dat het zuigertje in de verdeler wegdrukt is blijkbaar zo groot dat het pedaal dus pas onderin pakt...
Heb 2 andere verdelers geprobeerd ...hetzelfde verhaal. Gekke is wel en ik heb best wat mini's gehad dat als ik rempedaal intrap...bij het loslaten een tik hoor in de verdeler..Is de zuiger die door veerdruk weer op zijn plek wordt gedrukt.. Is me bij andere mini's nog nooit opgevallen.

Zijn er meer mensen met dit probleem...gebruiken jullie andere verdeler
Heb overigens geen bekrachtiger

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Ik krijg wel een beetje meer druk met het pompen...

dus als ik weet dat ik moet remmen pomp ik meestal 1 of 2 maal zodat ik zeker ben :P . Bij een noodstop slipt hij bij mij op de voorwielen

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

stellen op de stelnok dus..remschoen dichter op trommeloppervlak..minder olie verplaatsen..rempedaal hoger..

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

clubbie schreef:
stellen op de stelnok dus..remschoen dichter op trommeloppervlak..minder olie verplaatsen..rempedaal hoger..




beetje een probleem, mijn remschoenen schuren nu al een beetje :(

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Heb je de segmenten wel op de jiste manier gemonteerd?

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

zoals ook al eerder op het forum vermeldt, kun je idd in de problemen komen met de voor-achter rembalans als je de voorremmen verandert.
bv. hier:
viewtopic.php?f=39&t=860&p=276935&hilit=keith+calver#p276935

Gelinkt wordt naar een artikel van Keith Calver: http://www.minispares.com/Articles.aspx?ty=ad&aid=127

Ik weet niet hoe je technische engels is, maar kort gezegd komt het neer op: pleur die remdrukregelaar weg, is zowiezo een ding wat vaak stuk gaat maar bij een ombouw van je remmen werkt 'ie zowiezo niet goed meer.

Voorremmen dus rechtstreeks aansluiten op de (meestal) onderste aansluiting van de HRC, in de leiding naar de achterremmen een instelbare remdruk regelaar zetten.

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Even voor de goede orde: Dat probleem is niet Fiësta rem gerelateerd. Lijkt meer toeval dat het nu optreedt.

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

zoals je zegt "lijkt" .................hiervoor waren er dus met rest van originele setup.....geen problemen

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Je bent wel de eerste met deze problemen na het monteren van Fiesta klauwen...

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

ff off topic;

ooit een set 7.5'remklauwen nieuw gekocht bij spares..en toen bleek na 3 dagen klooien dat ze de remklauwen verkeerd om hadden gemonteerd.. verkeerde delen op elkaar gedaaan zodat je geen remdruk kreeg op de binnenste zuigers..oliegaten zaten niet meer recht tegen over elkaar..

remdrukverdeler kan lopen klooien als je een ouderwets systeem hebt..is een hoop over te vinden..
wat is de leeftijd van de mini?

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Crispy schreef:
Ik weet niet hoe je technische engels is, maar kort gezegd komt het neer op: pleur die remdrukregelaar weg, is zowiezo een ding wat vaak stuk gaat maar bij een ombouw van je remmen werkt 'ie zowiezo niet goed meer.

Voorremmen dus rechtstreeks aansluiten op de (meestal) onderste aansluiting van de HRC, in de leiding naar de achterremmen een instelbare remdruk regelaar zetten.



Even voor de goede orde: Dat probleem is niet Fiësta rem gerelateerd. Lijkt meer toeval dat het nu optreedt.



Crispy heeft er wel gelijk in dat die remdrukregelaars niet echt te vertrouwen zijn, dat zo'n verstelbare remdrukregelaar (op het achtersubframe) wellicht een oplossing kan zijn...

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Je bent wel de eerste met deze problemen na het monteren van Fiesta klauwen...



Mag ik vragen wat je daar mee bedoeld????


Crispy >>> wbt remdrukregelaar..verhaal ken ik..( iig dank voor de tip :) )ook helemaal doorgelezen.
Blijft opzich wel raar dat na 3 andere remverdelers, probleem exact hetzelfde blijft. Die op het achtersubframe is idd nog het proberen waard......( begint alleen "klauwen" met geld te kosten zo ;) )

Hebben jullie de verdeler op het schutbord er dan ook tussenuit gegooid?????

mini is uit 78

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Je bent wel de eerste met deze problemen na het monteren van Fiesta klauwen...



Even voor de goede orde: Dat probleem is niet Fiësta rem gerelateerd. Lijkt meer toeval dat het nu optreedt.



zoals je zegt "lijkt" .................hiervoor waren er dus met rest van originele setup.....geen problemen



Ik bedoel daarmee dus dat de huidige problemen die je hebt (en waar dit topic over gaan) niet altijd optreden bij een fiësta conversie.
Mensen die "inhaken" op dit topic hebben wellicht nu geen zin meer in een rem/fiëstaconversie. En dat is onterecht. Wellicht was dit probleem ook opgetreden wanneer je miniklauwen gemonteerd zou hebben. En omdat je de eerste bent met dit probleem is er ook niet een hapklaar antwoord voor ben ik bang...

Ik doel daarmee dus niet op onkunde/gepruts of wat voor negatiefs ook. Integendeel. Je bent goed bezig het probleem te vinden en op te lossen. Het moet ook haast wel lukken. Zoals je zelf al zegt: begint alleen "klauwen" met geld te kosten zo

Maar straks is alles wel goed.

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Het punt is: als je voor iets anders monteert wat bij minder of meer olieverplaatsing aangrijpt, kun je in de problemen komen met de achterremmen.

Dus de keuze is: een aantal verschillende achterrem cilinders proberen met verschillende diameters, om te proberen om de voor-achter balans weer goed te krijgen, OF een remdruk regelaar op de achterremmen zetten

default

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Volgens mij had ik die opties zelf al uitgevonden en geopperd :?

Vraag blijft voor mij, waarom iedereen "schijnbaar" probleemloos rondrijdt en ik niet..
Oplossing zou niet alleen voor mij mooi zijn, maar ook voor evt toekomstige ombou bij anderen, om troubles te voorkomen..

Vandaar ook de vraag aan andere mede gebruikers,,welke achtercylinders ze gebruiken en evt het gebruik van wel of geen remverdeler.........

RE: Fiesta setup REMPROBLEMEN

Klinkt een beetje raar misschien, maar probeer de oude klauwen eens. Dat is de enige manier om erachter komen of de Fiesta klauwen eventueel het euvel veroorzaken.
Zoniet dan blijf ik erbij dat de HRC iets niet doet wat ie moet doen.

Dennis