Een mini maakt nu eenmaal wat meer toeren.
Een 3.44 is ideaal vind ik toch met 12" kan je mooi rond de 130 rijden tegen 5000 toeren.ALs je minder toeren wilt is er nog een 3.1 maar dan verlies je al snel het vlotte optrekken.
Er is wel ergens een tabel waarmee je wat kan vergelijken .
Een 2.95 is leuk als je naar zuid frankrijk rijdt,maar je verliest veel van je acceleratie.
Ik rijd met 10" en 3;44 en hoef niet perse 160 te rijden.
Mijn rally mini had een 3.67 en haalde bij 7600 toeren nog 200.
- Login of registreer om te reageren
RE: Final Drive/Cam keuze
Ingediend door R van Engelen op vr, 08-11-2013 22:41
Beste mede forum leden.
Ik had een vraag over een Diff/final drive.
Ben bezig een Metro blokje op te knappen maar zit nog te twijfelen over de diff.
Even wat gegevens over mijn blokje.
1275 metro.
standaard zuigers en krukas.
Hiff 44 met BDK, Maniflow freeflow spruitstuk met dubbele demper middenpijp van Maniflow, K&N luchtfilter
Mogelijk een Kent Cam (mocht ik er een goede tussen vinden voor de setup/ niet te belachelijk duur zijn (stom studenten leven) )
165/60/12 wielen.
Nu heb ik even rondgeneusd maar nou niet echt een consecuent antwoord gevonden.
Ik wil de mini gaan gebruiken voor alle wegen.
Nu zit er een 3.44 diff onder maar wil eigenlijk een blokje bouwen die ietsje geschikter is voor de snelweg/ wat minder toeren gaat maken.
Nu zit ik te denken aan of een 3.1 of 2.95
Het enige is kom ik met een 2.95 met deze setup wel lekker weg bij een stoplicht.
En wat adviseren jullie?
En als ik dan 3.1 of 2.95 kies zijn er dan goede cam's aan te koppelen (mild tot fast road)
Met vriendelijke groet,
Rolf van Engelen