daar heeft een hoop tijd in gezeten. Het ziet er allemaal netjes uit
- Login of registreer om te reageren
daar heeft een hoop tijd in gezeten. Het ziet er allemaal netjes uit
oke niet hitsig maar wat dan wel ?????
oftewel wat zijn de specs van dit zeer goed uitziende blok?
sodetantjes die lijkt wel nieuw
specs ondertussen gevonden
The specs are: bored out to 1330cc - AE pistons - Crank, conrods, flywheel and crankpulley balanced - CalverST Stage 2 head; 29mm/36.7mm valves, double valve springs - CalverST Piper HR255 cam - Vernier duplex timing chain - H&H Fast road ignition with coil pack - Std HIF44 Carburettor - BDK Needle - K&N inlay filter element - Maniflow freeflow exhaust manifold - MiniSpares alloy inlet manifold - Rebuilt gearbox with competition diff pin
bij deze post ben ik over de 1000 heen
Het doel was een goed rijdbaar blok met voldoende koppel om in het "normale" toerenbereik (2000-4000 tpm) lekker te kunnen rijden. Eigenlijk mag ik natuurlijk nog niks zeggen over vermogen, maar ik hoop toch rond de 80 pk uit te komen... Als 'ie ingelopen is gaat 'ie naar [bedrijfsnaam] voor een rollenbankafstelsessie (3 * woordwaarde )
Gr, Fokko
[size=75:335gz33n][bedrijfsnaam verwijderd - Crispy][/size:335gz33n]
Ik denk dat je makkelijk boven de 80pk uit komt. Ik heb momenteel ook een 1330 met specs die wat minder sportief zijn dan die van jou en ik zou er eventueel zelfs 86pk uit kunnen halen.
Bij mij zijn namelijk de ontsteking standaard contactpuntjes, heb een HS4 met standaard naald. Standaard LCB en een normale versnellingsbak, met standaard diff.
Ziet er heel netjes uit!
Bij gaat meteen het bloed weer stromen om ook aan zoiets te gaan beginnen......
Maar is zoiets nou goed te doen voor een beetje sleutelaar of moet je toch echt een technische achtergrond hebben om zoiets goed voor elkaar te krijgen?
Tips zijn welkom!
tja, technische achtergrond... Ik ben in feite gewoon hobbyist. Het shortblock (middenblok) heb ik bij Morspeed laten doen (reinigen, in de lak zetten, uitboren, lijnboren etc), de cylinderkop kreeg ik kant-en-klaar, de rest zelf in elkaar zetten. Keith Calver heeft een boekwerkje geschreven genaamd "Mini expert issue", dat is erg handig. Daarnaast de Haynes voor aanhaalmomenten en spelingen. En verder wat Minimagazine/Miniworld artikelen. Als je een fiets uit elkaar kan halen en weer in elkaar kan zetten (met succes!), dan kun je dit ook!
Een paar tips:
[list:38swc8uq]
* neem er de tijd voor!
* Berg bij het uit elkaar halen alles gestructureerd op
* RTFM (read the f*cking manual)
[/list:u:38swc8uq]
Succes!
Ik vind ook dat het voor 'iedereen' te doen is, mits je geen linkerhanden hebt.
Ik heb ook geen technische achtergrond, maar met hulp, nieuwsgierigheid en veel tijd kom je een hele eind, merk ik zelf.
Heb weer wat nieuwe foto's geplaatst met de laatste aanwinsten van Mini in the Park 2008
Jij bent ook al lang forum lid.
Blijf je erbij dat je naar (bedrijfsnaam) gaat? Of kies je toch voor dichterbij?
Als je deze week gaat inbouwen hoor ik het wel. Kan wellicht komen helpen. Die eerste ploffen aanschouwen... Je kent het wel.
zojuist weer de laatste pics geplaatst.
Nee, voor een rollenbanksessie ga ik naar het noorden van het land. Heb toch wat meer fiducie in mensen die voornamelijk met engelse auto's bezig zijn...
Phoe, je komt toch nogal wat tegen bij het inbouwen van een blokje, maarja, dat houdt het aan de andere kant ook wel leuk...
Ja, en het mini'tje staat al even aan de kant natuurlijk. Hoop dat het met de apk puntjes meevalt!
Slang te lang iow. voor clubman use, had ik ook niet aan gedacht en mooie nieuwe dop en thermostaat. Dat takeltje doet zn werk dus prima! Voor de volgende keer wel ook die engine mounts nog even kwasten.
Na wat gehannes met de ontsteking en een wissel van carburateur loopt mijn 1330 prima! Ben 'm momenteel rustig aan het inrijden, wel moeilijk met zoveel potentie onder het pedaal... Ziehier een filmpje van een van de eerste rondjes rijden: link. Nog 400 km inrijden en dan kan ik 'm vloeren! Overigens zit 'ie nu ingebouwd in een Mini die nog opgeknapt moet worden, alles is rauw en ongeisoleerd. Er zit een rvs tussenpijp op en een Maniflow carbon/rvs einddemper.
Fokko schreef:
Nog 400 km inrijden en dan kan ik 'm vloeren!
Ik zeg: rondje ijsselmeer (of 2) moet kunnen in een avondje!
RE: Foto's opbouw 1330
Ingediend door Fokko op di, 12-08-2008 22:33
Voor de mensen die geinteresseerd zijn; ik ben voor mijn dagelijkse ride een 1330 aan het opbouwen. Het is geen hitsig blok, maar wel leuk genoeg om mee te kunnen komen. Ik rij er 25.000 km per jaar mee, dus wil ook in de file kunnen sukkelen. Zie:
http://www.brutemini.nl/fotos/?aid=18
Gr, Fokko