foto's van remmen l+r

RE: foto's van remmen l+r

wie heeft er goeie foto's van een remsysteem van een mini rond 70 wat ze zelf aangepast hebben naar schijven en dan l en r apart aangesloten .

graag goede uitleg over gebruik van koppelingen verdelers hoe en wat.

heb al veel rubrieken gelezen maar niet echt duidelijker geworden er zijn er nogal veel.

mvg marcel

RE: foto's van remmen l+r

Ik zou links en rechts zeker niet gescheiden aansluiten!

Afhankelijk van de hoofdremcylinder en het systeem dat er nu op zit:

-enkel systeem: de leiding uit de hoofdremcylinder naar T-stuk met een leiding naar voren (via rechtsvoor door t-stuk op remslang naar linksvoor) en een leiding naar de remdrukbegrenzer op het achtersubframe en daarvandaan naar linksachter en rechtsachter. Zie: https://www.minispares.com/catalogues/c ... spx?1~9~78

-gescheiden systeem: twee leidingen uit hoofdremcylinder via verdeelstuk/begrenzer op schutbord een leiding naar voren en een leiding naar achteren (via T-stuk op achtersubframe). Zie: https://www.minispares.com/catalogues/c ... spx?1~9~81

Bij enkel systeem liefst de hoofdremcylinder wisselen naar Cooper S type (met groter reservoir). Afhankelijk van wat er nu op zit moeten ook de achterremcylinders worden vervangen door exemplaren met andere diameter.

RE: foto's van remmen l+r

Je zegt niet waarom je het niet gescheiden zou moeten aansluiten? Alleen maar hoe het af fabriek was.. ;-)

Bij de meeste auto's zijn de remsystemen diagonaal gescheiden, dan heb je altijd nog 50% remvermogen over mocht er een circuit lek raken.

Bij de Mini is het voor / achter gescheiden (behalve de hele vroege). Het betekent dus dat wanneer het voorste systeem uitvalt je nog maar 20% (schatting) van je remvermogen over hebt! Valt het achterste systeem uit is nog 80% (schatting) remvermogen beschikbaar.

De reden is naar mijn mening dat door de layout van de wielophanging het remmen op één voorwiel voor gevaarlijke koersveranderingen kan zorgen. Zeker wanneer je brede banden / lage ET-waarde hebt.

Bij de Range Rover Classic en de Austin Metro is er gekozen voor een circuit voor beide voorwielen en een circuit voor alle vier de wielen (met gescheiden vier zuiger remklauwen). Je hebt dan dus 40% of 60% remvermogen beschikbaar in geval van een lek.

RE: foto's van remmen l+r

Yellow ribbon hoofdrem cilinder nemen. Zonder bekrachtiging prima te doseren. En niet al te duur. Heeft voldoende volume voor remklauwen, zelfs 4 pots. Zit het pedaal toch onderin, ga dan eerst eens serieus de trommelremmen achter stellen.

Bovenste kamer aansluiten op de voorremmen.
Onderste kamer aansluiten op de achterremmen.

Remdrukbegrenzer zoals mini's ooit tegen het schutbord hadden zitten lineaal rectaal de vuilnisbak in. Onbetrouwbaar en onregelmatig.
Monteer voor de achterremmen de leiding binnendoor en zet er ter hoogte van de handrem een remdrukregelaar tussen. Bij veel autosportzaken of ebay shops voor een bescheiden bedrag te vinden.

Zodra je bij stevig remmen merkt dat de achterremmen willen gaan blokkeren, dan draai je de regelaar een beetje strakker.
Erg prettig bij een kleine lichte auto als de mini, zeker als het wat natter weer is.

RE: foto's van remmen l+r

streetscreamer schreef:
Heeft voldoende volume voor remklauwen, zelfs 4 pots.



Haha, dat is logisch: het zuigeroppervlak is gelijk. ;)



En die handmatige instelbare remdrukregelaar bij nat wegdek afstellen! Doe je het bij droog wegdek heb je grote kans dat je tijdens een regenbui achterste voren staat! :o