Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

mijn vraag is wat kan ik beter gebruiken op een getuned blok---> een grote hif 6 of een dubbele carburateur. mijn blok heeft een andere nokkenas, stage 3 kop, hilift rockers, andere luchtinlaat , spruitstuk, openluchtfilter.

kan ik er dan nog wat qua vermogen winst uithalen.

nu heb ik dus een hif 6

[size=75:227ml5pb][Edit: Titel verduidelijkt-Demelza][/size:227ml5pb]

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

En dat is -neem ik aan- een 1300 ?

HIF6/HIF44 is groot genoeg voor vermogens tot zo'n 90-100 pk. Lees dit artikel maar eens.
Keith Calver schreef:
The main benefit of running more carbs, twins in our case, has already been intimated earlier - smaller carbs produce better drivability. So using a smaller choke sized twin set-up instead of a large single with similar airflow capabilities for the same engine power output will generally produce better drivability. The downside is the extra cost (twice the price), setting up, and manifold efficiency.

default

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

bij meer vermogen kan je beter een dubbele carb gebruiken.

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

enkel is handiger tenzij blijkt op de rollen dat je te weing carb hebt (vrijwel nooit tenzij je erg veel vermogen hebt)

default

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

Enkele carb. gebruiken.

default

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

Lees hier en daar dat het optrekken makkelijker zal zijn, maar dat je geen significant pk's mee behaalt. Sowieso, 2 dingen hebben m'n interesse: optrekken en het geluid.

Met dubbele carb moet het toch anders klinken, vergeleken met 1 HIF44? Vroooaap. :9.

Zie net op Marktplaats ook dubbele HS4 aangeboden staan. :9~.

RE: Getuned blok, Hif 6 of dubbele carb?

Als optrekken is wat je wilt kun je beter voor een kleinere carb kiezen, of eigenlijk gewoon de standaard... iig geen groteren nemen. Grotere carbs zullen alleen bij hoge toeren en zeer vermogende motoren een voordeel bieden.