Makkelijkste is om, als je toch een 1000 wilt behouden, het blok te reviseren.
Waar je aan kunt denken is:
- Het blok op te laten boren tot 1e overmaat.
- Een stage 2-3 kop aanschaffen of laten maken.
- Een andere nokkenas. Denk aan een kent 265-266 of een SW5.
- Distributie zou ik niet ombouwen. Naar een riem overgaan als je meer vermogen gaat kweken heeft geen nut. Je kunt eventueel wel overgaan naar een dubbele ketting.
- Een andere carb is met een andere kop en eventueel overmaat blok altijd aan te raden.
- Het diff is altijd te wisselen. Als je nu maar 110 op de snelweg doet, dan kan er een vrij kort diff in zitten.
Let wel op dat aan alles een prijskaartje hangt en dat prijskaartje is niet klein.
- Login of registreer om te reageren
RE: Getunede 1000 of MPI als daily driver
Ingediend door Rick90 op ma, 21-10-2013 10:50
Deze week zet ik mijn 89' Mini aan de kant en ga ik beginnen met groot onderhoud. Nu zit ik sterk te twijfelen wat ik met het motortje zal doen, er ligt nu een 1000 in.
Wat ik graag wil is het volgende:
-Pakweg rond de 60Pk
-Iets minder toeren maken. Op de snelweg lekker 120/130 kunnen rijden ipv 110.
-Betrouwbaarheid is belangrijk
-Verbruik bij gecombineerd gebruik mag niet onder de 1:14 liggen (normaal rijgedrag)
Nu twijfel ik tussen het reviseren en aanpassen van mijn bestaande 1000:
-Aangepaste kop
-Uitlaat met betere flow
-Dubbele HS2 met open luchtfilters
-Elektronische ontsteking
-Distributie naar riem ombouwen
-Iets hogere eindoverbrenging, trekt een 1000 dit ?
-Aangepaste nokkenas
Of om er een 1.3MPI in te leggen. Nadeel is dan dat ik alsnog een gebruikt blok heb. Als ik deze nog moet reviseren wordt het een beetje te duur.
Kunnen jullie advies geven welke weg ik het beste in kan slaan ?