Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

default

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

Ik ben bezig met een rover ombouw, ik gebruik het hele 114gti subframe en remmerij van de rover.dit zijn geventileerde schijven met gewone enkele klauwen, ik wil nu naar 4pots klauwen. Maar ik heb nu al 5mm spacers moeten gebruiken met de velgen die ik gebruik, word dat met 4 pots nog weer anders??????? Of is die maat wel het zelfde van de klauw.

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

Ligt er aan of je de MINI 2-zuigerklauwen gebruikt (als je dit "gewone enkele klauwen" noemt) of dat het 1-zuiger klauwen zijn. Die laatsten zijn vaak smaller aan de buiten kant (tussen velg en schijf.

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

Als de Rover deze remmen standaard heeft, waarom dan naar 4-pots? De Rover is zwaarder dan de Mini dus voor de Mini zijn de standaard klauwen die je nu hebt meer dan genoeg.

Dennis

default

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

ik wil misschien geen rembekrachtiger gaan gebruiken, en de klauwen die er nu opzitten zijn met 1grote zuiger. Dus daarom zit ik aan 4pots te denken!

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

Ik zie het verband tussen het gebruik van rembekrachtiging en 4-pots klauwen niet helemaal. Zonder rembekrachtiging moet je gewoon wat harder trappen, of je nu 4-pots gebruikt of niet. Ik zou de standaard remmen blijven gebruiken of je moet willen gaan racen oid.

Dennis

RE: Gewone metro remmen wissel met 4pots turbo klauwen

ik denk dat e.e.a. niet zomaar uitwisselbaar is:

AFAIK zijn de remmen van de Rover 100 aardig anders dan 'gewone Metro' remmen
(zie ook http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=254711 )

desnoods kan je betere (Mintex?) blokken monteren ...

succes,
Theo van den Bogaard