eigenlijk staat er niet zoveel:
- Snellere nokkenas -> Welke?
- Nieuwe nokvolgers -> moet altijd bij een andere nokkenas
- Dubbele distributieketting -> zorgt er voornamelijk voor dat de ketting minder snel oprekt, niet echt een vermogensupgrade
- Hif38 -> is niks groter dan de hs4 die er al op zat, beide 38mm, alleen andere bouw
- Welke naald?
- K&N inleg filter -> zal geen enorme vermogenstoename opleveren maar is wel prettig, ademt iets beter.
- RC40 uitlaat -> als er verder niks aan in en uitlaat gedaan is zal het verschil nihil zijn.
- Login of registreer om te reageren
RE: Goede setup? mini 1000
Ingediend door meijer op za, 10-09-2011 11:51
Heb een mini gekocht met onderstaande setup. Heb er niet zo veel verstand van, wel het een en ander gelezen maar wil graag jullie mening. Is het goed voor het blok? kan het blok het aan? en hoeveel voegt dit alles toe aan het vermogen en rijden etc. Valt er door simpele toevoegingen nog meer uit te halen?
Misschien iemand in de buurt van Hilversum die naar de afstelling kan kijken?
Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Mini 1000 HLE 1983
Motor: 1000 A+
Aantal kilometers: 55000 (motor is uit een later jaar)
Versnellingstype: Handgeschakeld
Hij heeft een snellere nokkenas gekregen met nieuw nokvolgers en een dubbele distributie ketting. De koppeling is vervangen, inclusief de drukgroep. Alle pakkingen en keringen vernieuwd
Daarnaast is er een groter carburateur (hif38) + naald op gekomen met een K&N inleg filter. De uitlaat die eronder zit is een RC40