weet je zeker dat het grind pasta is? Heb je het getest? Schurende resten mogen nergens blijven zitten.
Inderdaad zowiezo maar even alles uitelkaar en reinigen. En, niet onbelangrijk, na monteren van nieuwe klepgeleiders altijd nabewerken met een goede ruimer.
Daarna het goedje monteren en als smering zou je wat cam/motormontagelube kunnen gebruiken.
- Login of registreer om te reageren
RE: Grinding paste op klepgeleiders - waarom?
Ingediend door Spherix op ma, 07-11-2011 16:28
Allen,
Heb hier een Longman kop liggen welke uiteindelijk op de motor moet komen. Echter zit er nog grinding paste op de klepgeleiders/klepstelen zoals te zien is op de foto. Mij lijkt het dat dit hier niet (meer?) hoort, en ik de boel dus uit elkaar mag halen, reinigen en weer in elkaar mag zetten. De kop is ongebruikt sinds aankoop in '99, maar mij lijkt het toch niet logisch dat er grinding paste in de kop zit.
Ik kan me voorstellen dat het er initieel zit om de klepsteel en geleider iets op elkaar in te werken, maar heb ik het juist dat het er niet meer hoort te zitten wanneer je een kop monteerd? Lijkt me geen fijn spul om door de kop/blok te hebben slingeren namelijk.
(De zwarte pasta op de koperen geleiders dus)