Op dit moment ben ik mijn (straight cut) versnellingsbak weer aan het opbouwen. De laygear en het tandwiel van de eerste versnelling hadden schade opgelopen; de mainshaft is gemonteerd.
Als ik de (nieuwe!) laygear tussen de thrustwashers plaats blijft er een speling van een kleine 0,4mm tussen zitten. De grootst mogelijke thrustwashers heb ik al geplaatst. Er mag maximaal een speling van een 0,15mm blijven bestaan..
Gisteren een standaard bak uit elkaar gehaald en de laygear opgemeten; en waarempel, de laygear van een standaard bak is net iets groter! 152,85 mm. Dit terwijl de nieuwe (!) SC laygear 152,55 mm is!
Heeft iemand dit toevallig eerder meegemaakt? De nieuwe laygear moet goed zijn; voor 4 synchro A+ bak.
RE: Grote speling op nieuwe(!) laygear SC bak
Ingediend door RolandL op do, 27-03-2008 13:16
Op dit moment ben ik mijn (straight cut) versnellingsbak weer aan het opbouwen. De laygear en het tandwiel van de eerste versnelling hadden schade opgelopen; de mainshaft is gemonteerd.
Als ik de (nieuwe!) laygear tussen de thrustwashers plaats blijft er een speling van een kleine 0,4mm tussen zitten. De grootst mogelijke thrustwashers heb ik al geplaatst. Er mag maximaal een speling van een 0,15mm blijven bestaan..
Gisteren een standaard bak uit elkaar gehaald en de laygear opgemeten; en waarempel, de laygear van een standaard bak is net iets groter! 152,85 mm. Dit terwijl de nieuwe (!) SC laygear 152,55 mm is!
Heeft iemand dit toevallig eerder meegemaakt? De nieuwe laygear moet goed zijn; voor 4 synchro A+ bak.
Enige optie lijkt mij; shimmen..
Wie helpt..? ik weet het ondertussen niet meer..