grotere kleppen

RE: grotere kleppen

als men grotere kleppen wilt plaatsen moeten er nieuwe klepzittingen gemonteerd worden, wat normaal is maar de ruimte hiervoor, laat men dit best doen of kan men dit zelf niet de ouwe zitting eruit persen maar daar rond de ruimte weghalen...

grtz
freaker

RE: grotere kleppen

bedoel je klepzittingen of klepgeleiders?
de zittingen maken deel uit van de kop .. dat zul je moeten uitbesteden, tenzij je een behoorlijk machinepark in je schuur hebt 8)
(zie ook:
http://www.lgmotorenrevisie.nl/frameset ... visie.html )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: grotere kleppen

ok maar als ik bijvoorbeeld een 29 mm klep wil zetten moet er toch ook wat materiaal weg bij de kop zelf die passe niet in de normale opening, dit moet denk ik zelf mogelijk zijn ? mits lezen van gele bijbel ?

RE: grotere kleppen

zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 820#107820

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: grotere kleppen

freaker schreef:
ok maar als ik bijvoorbeeld een 29 mm klep wil zetten moet er toch ook wat materiaal weg bij de kop zelf die passe niet in de normale opening, dit moet denk ik zelf mogelijk zijn ? mits lezen van gele bijbel ?



## je wilt grotere kleppen = kleppen met een grotere 'schotel'?
dan zal de uitsparing in de kop (= de klepzitting) overeenkomstig groter moeten worden .
die klepzitting heeft een 'heel speciale' vorm.
ik weet niet wat belgen allemaal voor hightech gereedschap in de schuur (het kot) hebben staan, maar als ik de plaatjes bij de eerste van Theo's links zie, denk ik niet dat jouw spullen net zo zijn..
ik zou er dus maar *niet* aan beginnen om dat zelf te doen.

of er nieuwe klepgeleiders (waar de klepsteel doorheen steekt en glijdt) in moeten, ligt aan de klepsteeldikte van je nieuwe kleppen en aan de slijtagetoestand van de oude geleiders..

RE: grotere kleppen

dus het flowen van de kop is zelf doenbaar maar waneer ik naar de grotere kleppen ga, laat ik dit beter doen door de pro, maar die ik het bewerken van het in- uitlaatkanaal beter voor of na het plaatsen hiervan ? heb gezien dat er valve seat cutters te koop zijn ? hiermee kun je ze zelf tot de geschikte maat brengen ?

default

RE: grotere kleppen

freaker schreef:
dus het flowen van de kop is zelf doenbaar maar waneer ik naar de grotere kleppen ga, laat ik dit beter doen door de pro, maar die ik het bewerken van het in- uitlaatkanaal beter voor of na het plaatsen hiervan ? heb gezien dat er valve seat cutters te koop zijn ? hiermee kun je ze zelf tot de geschikte maat brengen ?



## voor wat ik weet is 'flowen' uit de losse hand met een slijpsteen op een Dremel b.v. de scherpe randen en overgangen weghalen om de stroming van het gasmengsel minder hindernissen in de weg te leggen.

ik denk dat je eerst de grotere zittingen moet laten frezen, en daarna je flow-werk moet doen..

'valve seat cutters': zal best, maar heb jij de spullen om die cutter in de boormachine te zetten, en alle klepzittingen opnieuw te frezen, zodat ze allemaal precies hetzelfde zijn en de zelfde relatie (hoek) hebben ten opzichte van de geleiders?
hoe wou je e.e.a. aan het blok zo eenduidig en reproduceerbaar fixeren...
met de juiste spullen kun je het zelf, *ik* heb die spullen niet..

hoop dat anderen ook nog even wat gaan gillen... :O

RE: grotere kleppen

ja je kan zelf grotere kleppen in je kop monteren

maar dan moet je wel een pers hebben om de geleiders er uit en in te persen (het is nl 9 vd 10 keer slim om de geleiders ook te vervangen)

dan moet je ook nog een valve seat cutter hebben (is een tooltje om je zitting te slijpen met de hand)

maar is het nuttig om naar een grotere klep te monteren?
niet als je niet je kamervorm niet aan past en niet als je de poort niet flowt

dan geeft het nl alleen maar nadelen minder flow meer shrouding

als je niks begrijpt van wat ik schrijf is het een tip om eerst de gele bijbel van vizard te lezen

RE: grotere kleppen

ik begrijp wat ik lees de bedoeling is van mijn poort te flowen en mijn kamer, wil een stage 2-3 maken kop, dan zal ik op zoek gaan achter een valve seat cutter. nog handige tools doe hiervoor kunnen gebruikt worden een houder voor cillinderhoofde of dergerlijke ?

RE: grotere kleppen

ITT een alu kop zitten er in de gietijzeren kop geen losse zittngen bij de inlaat. Bij de uitlaat kan dit wel mits de klepgroote niet te extreem is.

jammer genoeg kost het benodigde gereedschap meer dan een goede st3 kop.. een serdi zitting frees kost meer dan je hele auto (in verrekkes goede staat)

Ik zou de (eventueel grotere 35.7mm IN 29mm UIT voor 12g940 koopen van een 1275cc)kleppen [i:1xj9pj6s]laten[/i:1xj9pj6s] slijpen met een 30 (1.5mm) graden backcut en de zitting laten slijpen tot 3 vlaks: 20 graden(0.2mm breed)-45 graden(1.5mm)-70 graden(rest).

dit geeft een nuttige winst binnen het liftbereik van de normale (tot SW5/piper 255HR/MSPD Ph2) nokkenassen.

voor de small bore koppen kan je veel beter de kamer verbouwen MAAAR da's nog best een truuk die enige oefening vergt.

ik heb eens paar picjes gemaakt van mijn knutselwerk

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?t=532

RE: grotere kleppen

goh das een bekend kopje :P