Help er komt vuur uit de cabr.

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Hey

Ik heb dringent jullie hulp nodig.
Ik heb mijn 1000 een tijd geleden kapot gereden.
Dus heb een 1275 met dubbele hs2 en een spagettie spruitstuk en een rvs play mini uitlaat er in gelegt.
Deze heb ik light gereviceert dus pakkingen,bogie+kabels,roter,verdelerkap,enz

Nu wil ik hem vandaag voor het eerst starten en boemm een vonk uit de cabr.

Heb ik iets verkeert aangesloten en wat kan ik er aan doen?

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Het enige wat ik kan bedenken is dat je inlaat op het moment van ontsteken open is geweest.

Heb je de kop goed bekeken? Geen lekke klep ergens die ervoor kan zorgen dat er een terugslag richting de carb is? Zijn de kleppen goed gesteld en ook de timing?

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

ontsteking te vroeg, dus tijdstip later zetten. contoleer je ontstekingsvolgorde, ook hierin kan het zitten...

verder moet je bij een twincarb weten waar je aan begint, ik ben een ongelooflijke fan van twincarbs maar tis niet makkelijk...

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

De ontsteking is er niet uitgeweest en ook de zuigers en de nokas niet.
Dan kan de timming van mijn ontstekking toch niet verkeerd zijn?

De kop is er wel af geweest en die zie er echt heel mooi uit.

Hoe zou ik de timmig kunnen controleren?

Ontstekingsvolgorde daarmee bedoel je toch hoe de bogie kabels van de verdelerkap naar de bogie gaan?

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Daar wordt idd de volgorde mee bedoeld. Die staat hier beschreven.

Dat de ontsteking er niet uit is geweest, wil niet zeggen dat de timing niet verkeerd is. Er kan tijdens transport van alles gebeuren. Hier staat beschreven hoe je die moet bijstellen.

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Harstike bedankt

Ik heb het volgens mij gevonden bogiekabel van cil 1 en 2 had ik verwisselt
Er komt nu geen vonk meer uit de cabr. meer.
Aleen me accu is nu leeg dus morgen zal ik latten wetten of hij goed loopt of niet

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Het is gelukt Mijn motor loopt nu alleen er komt af en toe nog vuur uit de cabr.
En als ik mijn gas los laat valt hij ook uit.

Is dit alleen afstel werkzaam hedden of nog iets anders?

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Kwestie van afstellen van zowel de ontsteking (staat zoals al gezegd waarschijnlijk te vroeg) als de carburateurs (te arm mengsel). Ik zou eerst met de ontsteking beginnen.

Dennis

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Ik heb het forum nog eens doorgezocht

Dat er een ballast of zo opzit om dat ik van een 1000
naar een 1300 ben gegaan wat moet ik daar aan doen?

En klopt het wat hier onder staat?
En hoe werkt het met die scroposcoop?

Standaard hoort de elektronische ontsteking op ca 8 graden voorontsteking te staan.
Als je een stage one kit gemonteerd heb kan je je hem verder gaan vervroegen naar een 12 graden, of meer maar niet zo ver dat hij gaat pingelen...

In mijn geval zou hij later moeten dus met de klok mee drijen ?

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

kick

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

http://www.ime.org.uk/ime/p/pinking.html

viewtopic.php?p=202483#p202483

als je een stoboscoop koopt zit er een handleiding bij 8)
(bij die van mij wel in ieder geval)

iedere mini is anders dus die 8 en 12 graden zijn richtgetallen ...

HTH,
Theo van den Bogaard

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Ik heb de Stroboscooplamp geleend.
En ik weet hoe hij op de auto moet worden aangesloten.
Hij moet namelijk op de accu en op de eerste bogie kabel
Dat is aan de bestuurders kant.
Maar wat moet ik dan doen?

Mijn koppelingset is verwisselt met starterskrans is verwisselt van een Verto naar een Niet Verto.
Kan dit hier iets mee te maken hebben?

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Maar wat moet ik dan doen?



je wilt de timing controleren; dus richt de lamp op de merktekens op je krukaspoelie ( http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tu ... mcrank.gif ) start de boel(zonder vacuumvervroeging) en check je timing - draaien aan de verdeler zou verschil moeten opleveren.


wisselen van de koppeling zou geen invloed op je ontsteking mogen hebben.

ballasted of niet maakt in principe niet uit als je de bijbehorende bobine maar gebruikt.

mogelijk heb je een andere verdeler (andere vervroegingskromme) nodig .. ?

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Ik heb nu een elc. ontsteking deze zat al in het blok toen ik hem kocht.

Als ik hem nu start dan valt hij uit.
Ik kan hem alleen aan houden door op gas te houden.
Hij loopt dus niet staioneer of zoiets.
Welke kant moet ik draaien om de cabr. meer benz te geven?

En wie heeft een duidekelijke foto en beschijving voor het aansluiten van mijn dubbele hs2 ?

Kan ik ff kijken of ik alles goed heb aangesloten

Jongens bedankt

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

heel simpel, maak de linkage los, en draai van beide carbs de stationairschref een kwart slag in, deze schroef zit naast de dashpot...

dan moet je wederom met de vacuummeter beide carbs synchroon stellen...

en als ze synchroon staan dan weer de linkage vastzetten

waar woon je ergens???

default

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Ik woon vlak bij Tilburg
Je hebt ook een pm

RE: Help er komt vuur uit de cabr.

Ik heb het topic even verplaatst uit Standaard Techniek (is niet echt een standaard mini meer...)