Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Hey gasten,

Heb afgelopen weekend een poging gedaan om de remmen te onluchten.

Achter remt hij goed.
Voor remt hij helemaal niet.

Ik heb vernieuwd
achter: remcilinders remsigmenten remtrommels.
voor: remschijven metro klauwen remblokken.

Ik heb met een pro apparaat op 2bar werkdruk remvloeistof doorgepompt.

Bij alle nippels spoelt er vloeistof uit.

Ook als ik handmatig ga pompen en dan de nippels losdraai spuit het eruit.
Ook kan ik het pedaal ver doortrappen.

Kun je de metro klauwen ook rechts met links omwisselen? volgens mij zitten de nippels namelijk in het midden.

Ik dacht eerst dat de hoofdremcilinder gaar was, maar als ik met mijn voet ga pompen dan spuit de vloeistof er ook uit, dus hij bouwt wel druk op

Ik dacht dat misschien toch de zuigers vast zijn gaan zitten.

Maakt het uit of de leidingen naar de remverdeler omgedraaid zitten?

And last but not least, hoe Kan ik mijn remmen voor en achter appart laten remmen? i.p.v: LV RA, RV LA

Groetjes Jeroen

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

De metro klauwen zijn zeer moeilijk te ontluchten (spreek ik uit ervaring).
De enige manier om ze ontlucht te krijgen, is los halen van de naaf en zorgen dat de nippel naar boven wijst als je m opent.
De druk maakt verder niet uit, als je maar overdruk hebt.

Groet ron

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

metro klauwen hebben 3 nippels per klauw
de middelste moet aan de bovenkant zitten, als je links en rechts omwisselt zit die aan de onderkant.

[edit zie plaatjes:
http://www.fatblokeracing.org/jpegs/LH_ ... sition.jpg
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/nippels.jpg ]

Hoe je remmen, voor-achter gescheiden of diagonaal gescheiden, zitten is afhankelijk van het bouwjaar ..

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden.
Ik heb de bovenste nippels niet ontlucht.
Ik heb ze zelf niet eens gezien.

Bedankt :D

Groetjes Jeroen

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

:? |:(

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Tja niet iedereen kan zo geweldig zijn [size=59:23fzbwj1]met Mini's[/size:23fzbwj1] als jij ;)

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

|:( veiligheid!!!!!!!!!! |:( :?

ff offtopic..
kun je gaan klagen als een kindje..

of ff nadenken....

zou een grensgeval moeten weten >:)

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

clubbie schreef:
|:( veiligheid!!!!!!!!!! |:( :?



Uiteraard moeten je remmen goed werken als je er mee gaat rijden, maar deed de topicstarter dat, of probeerde hij het euvel te verhelpen vòòr hij ging rijden? ;)
Als je er niet uitkomt (om wat voor reden dan ook) kan je het toch beter vragen dan maar domweg iets wel of niet doen.

[size=75:20rb978i]Off topic: Op de grens is het nog altijd blond, dus ik zou niet te snel je conclussies trekken :o O:) [/size:20rb978i]

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Het was al weer een hele tijd geleden dat ik de klauwen had gemonteerd.

Ik had hem op een 4-kolomsbrug staan met de wielen er nog op, vandaar dat ik die 3de nippel (bovenste) over het hoofd heb gezien.

Kleinigheidje kan gebeuren :D

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Hey,

De remmen zijn nu goed ontlucht.
Ook het advies van ayla opgevolgd of dit heeft geholpen weet ik niet.

Toch heb ik nog steeds een soortgelijk probleem.
Hij remt nu voor ook maar achter blokkeert hij nog steeds.
Ik ga er van uit dat de remkracht verdeling tussen de voorzijde en achterzijde geschied door middel van kleinere wielremcilinders aan de achterzijde.

Maakt het b.v uit als de leidingen aan de hoofdremcilinder omgedraaid zitten?

Maakt het uit of de leidingen aan de remverdeler omgedraaid zitten? misschien dat dit problemen veroorzaakt.

Het remsysteem is van een mini uit 89

Misschien dat iemand er iets meer over kan vertellen?

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Je kunt niet zomaar leidingen op een andere plaats monteren. De remdrukbegrenzer/verdeler is het ding wat rechts boven het koppelingshuis zou moeten zitten. Als ik het goed heb moet de leiding die naar achteren gaat linksonder zitten.

Dennis

PS Alles vanuit de bestuurder gezien.

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Dennis schreef:
Je kunt niet zomaar leidingen op een andere plaats monteren.




Ik bedoel dat ik me misschien heb vergist.
Ik zal het morgen eens na kijken.
Er komen aan de bovenkant van de verdeler 2 leidingen van de hoofdremcilinder.
en aan de onderkant gaat er dus 1 naar de voorwielen en 1 naar de achterwielen.

Hij begrenst dus wel degelijk de remdruk naar achter??

Groetjes Jeroen

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

zie ook het rechter schema op plaatje:
http://members.lycos.nl/tb998van/mosbas/p28.jpg

begrenst dus wel degelijk de remdruk naar achter??




jazeker (tenzij 'ie kapot is 8) )

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

mini-power schreef:

Maakt het uit of de leidingen naar de remverdeler omgedraaid zitten?

And last but not least, hoe Kan ik mijn remmen voor en achter appart laten remmen? i.p.v: LV RA, RV LA

Groetjes Jeroen




Je hebt het hier over twee systemen,
er is een kruislings gescheiden systeem,
wat als ik mij niet vergis geen remkrachtverdeler heeft.
en er is een systeem wat voor en achter gescheiden is.

Ik heb mijn mini ook omgebouwd
van kruislings naar voor en achter gescheiden.
Vanwege de metro klauwen,
Ik meen dat ik ze ook niet ontlucht kreeg,
en kreeg van iemand de tip om het om te bouwen.

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Sorry voor min nutteloze bijdrage,
ik zie dat je daar zelf al achter was. |:(

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

Je HAD hem ook gewoon kunnen verwijderen... ;)

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

op het plaatje van theo zie ik dat er meerdere ontluchtingsnippels op de klauwen zitten gemonteerd, ik ga die van mij (dezelfde klauwen) deze week ook ontluchten en ik vroeg mij af of er op de klauw zelf ook nog een volgorde in het ontluchten zit?

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

ik zou t niet officeel durven zeggen..
maar bij mezelf doe ik eerst de buitenste,dan de binnenste en als laatste de bovenste.

dan de andere kant aan de voorzijde..

dan achterkant allebei..

en dan loop ik voor nog een keer na..

RE: Het zoveelste remtopic probleem(metro klauwen).

over het algemeen ontlucht je de langste leiding eerst ..
de volgorde zou dan zijn buitenste, bovenste, binnenste

(gewoon doorgaan tot je overal een goede straal vloeistof uitkrijgt .. lucht verzamelt zich op het hoogste punt, dus uiteindelijk zou de bovenste toch de laatste moeten zijn - per klauw )

HTH,
Theo van den Bogaard