Hi Lo Achter

RE: Hi Lo Achter

Het kan aan mij liggen maar ik kon het niet vinden (heb op het forum gezocht, en het Hi Lo topic gelezen):

Ik heb Hi Lo's gemonteerd bij mij achter, op het moment staat hij heel hoog.
Als ik hem echter in wil draaien om hem laag te zetten komen ze zodanig te zitten dat bij het opkrikken (als de schokbreker naar zijn maximale stand gaat) de hi lo uit zijn veerbol komt. dit kan nooit de bedoeling zijn toch?

zover ik begrepen had HOEF je geen ingekorte schokbrekers te gebruiken..
Iemand een idee wat hier fout gaat?

Alvast Bedankt!

RE: Hi Lo Achter

de hilo-constructie druk inderdaad in elkaar door het gewicht van de auto.

Dat ze uit elkaar vallen door het opkrikken van de auto is dus niet zo'n probleem.
Kan alleen even lastig zijn bij het monteren, en terug zetten.

RE: Hi Lo Achter

Opkrikken van de Mini altijd onder het subframe, dan heb je er geen last van. De orginele krikpunten van de Mini gebruik ik alleen bij pech onderweg. 8)

RE: Hi Lo Achter

Dat helpt niet bij het genoemde probleem ;)
Hilo's vallen uit elkaar als de auto opgekrikt wordt, of dat onder het subframe gebeurd of niet...

RE: Hi Lo Achter

Maar wat als je besluit over een 'sleeping policemen' heen te denderen?
Dan kukelt Hi Lo er toch ook uit?

RE: Hi Lo Achter

Sorry, even vergeten dat ik daar inderdaad rekening mee hou bij het opkrikken onder het subframe, de draagarmen gaan bij mij mee omhoog.
Even niet meegenomen in mijn tekst. 8)

En Richard, dat gebeurt alleen zonder schokbeker, daar zijn die dingen voor.

RE: Hi Lo Achter

Hmmm, ik ben nog niet zo overtuigd.

De schokdemper zal het wel iets tegengaan, maar als het wiel lang genoeg (qua tijd) kan doorhangen dan gaat de veerbol toch los.

Wat is de rijhoogte momenteel (hart wiel tot bovenkant spatbord/verbreder)?

RE: Hi Lo Achter

@ ettore:

theoretisch zou dat inderdaad kunnen, maar dan moeten de draagarmen echt ver naar beneden gedrukt worden. Dat is erg onwaarschijnlijk...

En idd de schokbreker houd het ook wat tegen, maar die zakt ook uit bij het opkrikken...

RE: Hi Lo Achter

Bedankt voor alle snelle reacties.
Ik had niet verwacht dat dit 'gewoon' word ge-acht.. mij lijkt het nogal gevaarlijk als ik hem heel laag zet.

@etorre: Als je bijvoorbeeld even los komt van de weg kan je zomaar je achterwiel uit de socket schieten.. niet iets wat je wilt. Idd, gekorte dempers helpen wel een beetje, maar ik denk nog steeds niet volledig. Rijhoogte momenteel, zonder dat hij uit zijn veerbol valt is nu 9 centimeter (van 12" wiel tot niet-uitgezaagde wielkast-rand, zonder kappen)

en bij de APK, snappen die mensen dat als ze hem opkrikken of iets dergerlijks?

Peter,Ton: Als je jullie mini nu op zou krikken vallen de hi-lo's gewoon uit de bollen dus?

RE: Hi Lo Achter

heb je ook nieuwe veerkogels gebruikt, of kan het zijn dat de oude kogel door het versleten cupje is gezakt??

RE: Hi Lo Achter

Floady schreef:
Peter,Ton: Als je jullie mini nu op zou krikken vallen de hi-lo's gewoon uit de bollen dus?


Niet zozeer uit de bollen, maar de bollen vallen uit het subframe...

Toch heeft de standaard trompet/veerbol dit probleem ook, als het nieuw is.
Als het al jaren onder de auto zit, kan alles vast gaan zitten, waardoor het bij elkaar gehouden wordt door roest/modder...

RE: Hi Lo Achter

Floady schreef:
en bij de APK, snappen die mensen dat als ze hem opkrikken of iets dergerlijks?


Veren mogen bij de APK keuring niet los komen... ik kan me voorstellen dat dit met veerbollen ook geldt.. en dus een afkeur betekend...
Zoiezo als je extreem laag gaat kan je beter korte schokbrekers gebruiken ivm het inwendig aanslaan op de bodem van je schokbreker waardoor hij snel kapot gaat...

RE: Hi Lo Achter

@redflame: Er zitten nieuwe cupjes en kogels in.

@rene: ja dit betekend dat ik voor de keuring hem in hoge stand zal moeten zetten?..

Ik ben eerlijk gezegd ook nog niet zo overtuigd om de reden die ettore geeft, ik zie het ook wel gebeuren dat ik via een drempel een keer mn hi-lo eronderuit schiet.
en ik neem aan dat niet iedereen met een hi-lo set voor de keuring die dingen helemaal opschroeft of wel?.. is er iemand met een gemonteerde set die zijn ervaringen wilt delen?

RE: Hi Lo Achter

ik heb er weinig problemen mee gehad, volgens mij 'zet' het zich wel vast na en tijdje rijden ... ik had ze (op mijn Cooper) in het begin vrij laag staan, maar ik woon in de binnenstad en met de drempeldichtheid was dat niet leuk, dus langzaamaan wat hoger en hoger .. (en bij STV weer omlaag) ook had ik instelbare dempers.

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Hi Lo Achter

Floady schreef:
@rene: ja dit betekend dat ik voor de keuring hem in hoge stand zal moeten zetten?..



Dan zal je dat moeten doen idd...
Floady":y43yjeax]
Ik ben eerlijk gezegd ook nog niet zo overtuigd om de reden die ettore geeft, ik zie het ook wel gebeuren dat ik via een drempel een keer mn hi-lo eronderuit schiet.
en ik neem aan dat niet iedereen met een hi-lo set voor de keuring die dingen helemaal opschroeft of wel?.. is er iemand met een gemonteerde set die zijn ervaringen wilt delen?[/quote:y43yjeax]

Om de boel los te laten schieten tijdens het rijden zal je wel erg gek moeten doen en als n mongol de drempel over moeten gaan...
Lijkt me niet dat je dat doet met een normale straat Mini

RE: Hi Lo Achter

@ rene, dat is idd wat ik ook al zei... Theoretisch zou hij los kunnen schieten, maar dan moet je wel erg gek doen :x

En mijn ervaring met hi-lo's, laag gezet, standaard schokbrekers en gek weggedrag:

prima te doen, en nog nooit uit elkaar geschoten. (heb ik zowiezo nog nooit gehoord...)
En voor de APK altijd op de lage stand laten staan, ook nooit problemen mee gehad.