http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tuneup/hifexpl.gif
uit de Metro-H**n*s
HTH,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tuneup/hifexpl.gif
uit de Metro-H**n*s
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door weschel op vr, 11-04-2008 16:04
heel erg bedankt ,mischien een domme vraag maar wat doet het bovenste gedeelte van de carbrateur met dat olie erin?
mvg wesley
domme vragen bestaan niet ..
zoals je op het plaatje kan zien heet nr 1: piston damper ; dat is dus de demper voor de luchtschuif met de sproeiernaald (nr 4 en 7), zonder demper(of zonder olie erin) zou die gelijk open knallen bij gasgeven (vacuumwerking) om dit te voorkomen (en dus een geleidelijke acceleratie te geven) zit de demper er op (en de veer, nr 3, om hem weer terug te duwen).
Alle SU's werken zo, niet alleen de HIF.
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door weschel op vr, 11-04-2008 17:00
bedankt voor de uitleg .
ik vroeg het eigenlijk omdat als ik in me mini rij dat het gasgeven niet echt vloeiend gaat en ik heb de gaskabel nagekeken maar die is okey zou ik mischien nieuwe olie in de carbrateur moeten doen ?
mvg wesley
Ingediend door ampeter op vr, 11-04-2008 17:25
kijk eerst eens naar het scharnier van je pedaal.
was bij mij een wereld van verschil
Ingediend door BruteSound op ma, 21-07-2008 02:23
Hoe zie ik of ik een Hif 44 carb op een standaard Austin Metro blok (12HD16) heb?
Door luchtinlaat van carb te meten (44 cm?), of te zien aan enigszins vierkante monding?
meten is weten inderdaad; 44mm, geen cm
(alle Metro 12H blokjes kregen standaard een 44, de 9H blokken een 38; de verwachting is dus dat je de standaard 44 hebt meegekregen - er kan aan 1 van de schroeven van de dashpot nog een alu plaatje met een code/nummer hangen daarmee is eventueel de specificatie van naald en model te achterhalen http://www.sucarb.co.uk/ProductSearch.aspx - optie 3)
HTH,
Theo van den Bogaard
Ingediend door BruteSound op di, 22-07-2008 01:15
Jij weet altijd leuke links op te duiken...
Overigens, wat is een dashpot .
de dashpot is nr 2 op de exploded view (behuizing van de zuiger waar de naald in hangt).. vraag me niet waarom dat zo genoemd wordt ?!
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ingediend door BruteSound op ma, 18-08-2008 14:09
Theo van den Bogaard schreef:
meten is weten inderdaad; 44mm, geen cm
(alle Metro 12H blokjes kregen standaard een 44, de 9H blokken een 38; de verwachting is dus dat je de standaard 44 hebt meegekregen - er kan aan 1 van de schroeven van de dashpot nog een alu plaatje met een code/nummer hangen daarmee is eventueel de specificatie van naald en model te achterhalen http://www.sucarb.co.uk/ProductSearch.aspx - optie 3)
HTH,
Theo van den Bogaard
Even gekeken, op het plaatje staat het volgende:
S WK 189
FZX 52(evt. 9)6.
Die staat dan weer niet in dat lijst..
Volgens Haynes zijn 12H blokken echter standaard met HS4's uitgerust.
.. wat wel voorkomt:
FZX 1529 HIF44 Austin/Rover Montego 1.3, 1985.
FZX 1529 HIF44 Austin/Rover Maestro 1.3, 1984, Unleaded.
(beide met als standaard naald BGW )
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: hiff 44
Ingediend door weschel op vr, 11-04-2008 14:35
heeft er iemand toevallig een linkje naar een exploded view van een hiff 44 carbrateur
ik denk dat mijn carbrateurtje aan reviesie toe is
mvg wesley