mijn schatting is dat je ,mits je een goede HS4 hebt.geen vermogens winst (tenzij je verder gaat tunen).
wel is een HIF44 een stuk moderner en heeft deze b.v. een bimetalen mengsel compensatie ipv. een waxstat en heb je geen last van 'fuel surge' als je heeeel hard een bocht neemt..
dat een HIF 44 moeilijk is af te stellen zal wel te maken hebben dat deze een paar onderdelen heeft die redelijk snel slijten en dat hij dan niet goed meer werkt. vervang in ieder geval de Jet (sproeier) en kijk goed voor slijtage op de spindels (openingen waar valse lucht door kan komen)
kijk wel of je iets van een hitte schild (zit er soms op) kan maken tussen de uitaat en de onderkant van de carb zodat je niet je benzine erg opwarmt en de bimetalen veer gaat overcompenseren (als je direct gaat gassen uit de file heb je even een te arm mengsel...niet best.. overigens totdat nieuwe benzine de boel weer koelt).
bij de keuze tussen twee goede conditie carbs zou ik de HIF nemen..
- Login of registreer om te reageren
RE: Hiff 44 <-- VS --> HS4
Ingediend door Mathijs op ma, 01-12-2003 20:02
Momenteel ben ik in het bezig van een hiff 44 en een HS4. De laatste is er een uit 91. Dit is de originele die op mijn net gekochte cooper blok hoort. Ook heb ik nog een HS4 uit 83, ik moet zeggen dat de 91er er een stuk netter uit ziet (ook kwa techniek).
Van de hiff 44 heb ik helaas geen info over leeftijd enz.
Ik ga de volgende onderdelen gebruiken voor mijn cooper blok uit 91 laatste carb model:
Freeflow LCB
Stage 1 Inlet (aantal in mijn bezit)
RC40 uitlaat
Het eerste wat mij opviel was dat de uitgang van de hiff44 een stuk groter is dan alle inlets die ik hier heb liggen (deze zijn gelijk aan de HS4).
Is dit een probleem?
Ook begreep ik dat het afstellen van een Hiff44 nog wel eens een probleem wil zijn? Bij de HS4 is dit aardig goed gelukt.
Heb je met de hiff44 erg veel vermogen winst?
was is wijsheid de Hiff44 of de HS4?
Alvast bedankt.