Wat is er mis met de pre engaged startmotor van een Mini? Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad dit in tegenstelling tot de oudere met een los relais, die zijn soms echt een drama.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Wat is er mis met de pre engaged startmotor van een Mini? Ik heb er zelf nooit problemen mee gehad dit in tegenstelling tot de oudere met een los relais, die zijn soms echt een drama.
Dennis
Offtopic
3 mogelijkheden :
-klik, en er gebeurt niets
- kloink, en er gebeurt ook niets (tandwiel van startmotor grijpt aan maar draait de krukas niet rond)
-bzzzzzz, de startmotor draait maar het tandwiel van de startmotor pakt de starterkrans niet
Ik moet er wel bijvertellen dat het een volledig nieuw opgebouwd blok is met allemaal nwe onderdelen (dus veel weerstand) terwijl de startmotor van onbekende herkomst is. Bovenstaande allemaal met hulp van een nwe accu van een tdi naast de eigen accu, kruskas draait via ratel op poeliebout of rollen in 2de versnelling. Vandaag een extra aarde getrokken van het blok naar chassis maar zonder resultaat
129 tands starterkrans op pre verto vliegwiel, grey diaphgram spring.
gr,
in pricipe hooort ook een nieuw blok vrij weinig weerstand te hebben (<15NM) zonder klepveren en compressie.
is dit niet zo dat is er iets fout.
het klinkt alsof de solenoid blijft hangen. ook een normale startmotor moet een blok prima kunnen starten tenzij je een ECHT hoge CR hebt (SSCA racers met een CR van 14 a 15)
Nadat ik even had opgezocht wat een startmotor kost gisteravond eerst dat ding zelf maar eens uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt. Er kwam een hoop rotzooi uit (koperkleurig stof).
Blijkbaar heeft het schoonmaken zin gehad want de motor op de startmotor rond krijgen is nu (bijna) geen probleem meer. Alleen de solenoid blijft nog 1 op de 3 keer hangen.
Voor de zekerheid de accu ook nog even door laten meten bij de quickfit en die is ok.
Ben nog wel benieuwd naar ervaringen met die high torque start motors.
Ik heb hier ook last van;
bougies eruit ; draait startmotor keurig rond
bougies erin ; klik , klik, klik, en dan draait ie het vliegwiel rond ALS de motor warm is. Koud start ie in 1 klik
heb ik ook last van... maar ik heb en veel groteren accu gekocht met een hoog start amp. met een goeie start motor.
dit scheelt al en hoop!
alleen als die warm is heeft die er nog staads problemen mee... waarom?
gr daan
Ik heb die startermoter uit je tweede link (british starters.com)en die werkt super op mijn mpi. Die standaard startmotor kreeg mijn motor met moeite rond. Die nieuwe heeft er geen enkel probleem mee. Is wel een werkje om hem er goed in te krijgen omdat bij een mpi de radiator ernaast zit en dat past op de mm.
@ minidaan :
Ik denk dat als de motor warm is dat de onderdelen in je blok ( zuigers etc.) uitzetten. Ook zit er dan nog olie rond de zuiger waardoor de compressie nog een stukje hoger wordt. Kort gezegt : je startmotor moet een stukje harder werken als je hem warm wil starten.
Als je de startmotor eraf haalt , ( dit was bij mij het geval ) zie je hele kleine stukjes matriaal liggen van je startmotor / vliegwiel. Hij is dus lekker aan het schuren daar
oke zo iets had ik ook al bedacht maar dan omdat het blokje nieuw is met de zuiger veren.
maar ik heb geen slijpsel onder bij me vliegwiel liggen... me blok ligt namelijk weer uit elkaar.
gr daan
ik kan het al niet zo goed volgen dat je allemaal nieuwe onderdelen in je moter gaat stoppen, en er dan een start moter aan hangt waar je niet van weet hoe gaar dat ding is. bij een revisie bedrijfje kun je deze inwisselen voor een een gereviseerde. dan weet je dat je een goede hebt, en het daar niet meer aan ligt. en zo duur is dat niet.
@coopie1100hle
Vandaar ook de originele post of iemand ervaring heeft met high torque startmotoren....dan weet je zeker dat dat niet het probleem is, zoveel duurder dan een originele zijn deze namelijk niet
Ik krijg net een offerte binnen van een bedrijf ....
Ze hebben een nieuw model dat nog een beetje lichter is (en een stuk duurder ).
Ik ga er nog een nachtje over slapen
Ik zou in ieder geval voor de hi torque gaan. Die is echt een stuk sterker en zeker als je compressie wat hoger als standaard is, is dit een aanrader.
Even een oud topic omhoog halen.
Het was het enigste met het trefwoord-merk Brise.
Heeft iemand ervaring met een Brise startmotor ? Pre verto.
Liefst samen-gecombineerd met een electronische ontsteking,deze is afkomstig van een metro.
Het geheel zit in een 1275 A+ blok.
Het lijkt erop of de ontsteking niet ver genoeg gedraaid kan worden ,om de motor op tijd te krijgen, aangezien deze tegen de startmotor aanloopt...
Of als iemand een foto heeft van deze combinatie mag dat natuurlijk ook..
Simpelste oplossing lijkt mij de ontsteking er anders in te prikken
Dennis
Precies Dennis.
Ff het ontstekingshuis eruit halen, dan zie je de rotor al draaien.
De as van de ontsteking wordt aangedreven door een asje wat haaks op de nokkenas staat.
Dit tussenasje kan je anders monteren waardoor je verkeerd uit kan komen met het verdraaien van de ontsteking.
Dit asje kan je in 1 bepaalde stand uit de motor trekken (welke dat was ben ik ff kwijt) door een montagebout van het klepdeksel omgekeerd erin te draaien.
Waarom zo'n bout: deze is lang genoeg en heeft de juiste draad welke ook in dat asje zit.
in de laatste Miniworld staat een advertentie van Ratsport.co.uk over high torque startmotoren.. geen merk verder
Jaapio
EDIT
http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops ... ue&Actinic
RE: High Torque startmotoren
Ingediend door Popeye op vr, 25-08-2006 21:46
Begin zelf een beetje genoeg te krijgen van de standaard pre engaged startmotor, heeft iemand ervaring met onderstaande startmotor?
link
link
Thanx,