Wat doe ik fout? kan de foto niet groter? kun jij dit voor mij regelen?
Alvast bedankt
- Login of registreer om te reageren
Wat doe ik fout? kan de foto niet groter? kun jij dit voor mij regelen?
Alvast bedankt
Het fotootje is wat klein maar aan de specificaties te zien zit het wel goed
Het is veel werk maar dan is ie ook weer als nieuw
Gratis tip:
je hebt alles mooi gepolijst en dat is binnenkort zo weer vies door de carteronluchting met die "powerfilter"
Gebruik de originele aansluiting of zon soort van catch-tank. Deze vangt het mooi op in plaats van je hele motorruimte eronder zit.
mvg robert
mooi werk!
wat voor Final Drive zit er in??
heb je nog een aangepaste distributeur?
wel netjes opstarten heh! lees maar op www.calverst.com .. klinkt heel overdreven
500km inlopen met aldi/hema/wibra olie daarna verversen met de echte olie.
dan op de dyno!!
SirYun schreef:
500km inlopen met aldi/hema/wibra olie daarna verversen met de echte olie.
Klopt, nieuwe zuigerveren ed. kun je het best in laten slijten met schrale olie (additief arme olie). Door de armere smering hou je uitendelijk meer compressie over..
lees dit maar eens: (http://www.millersoils.nl/02.htm)
Running-in-oil: het beste kunt u een nieuwe of gereviseerde motor eerst laten inlopen door gebruik te maken van Running-in-oil (inloopolie). Deze schrale olie zorgt ervoor dat de nieuwe ten opzichte van elkaar bewegende onderdelen goed op elkaar ingesleten raken. [-] Houdt er rekening mee dat de motor tijdens de inloopperiode meer olie verbruikt dan gebruikelijk.
en: (http://home.planet.nl/~mmgdeleeuw/smering.html) Na een revisie dient in de regel eerst een inloopolie (Running-in-oil) gebruikt worden. Dit is een schrale olie met weinig additieven. Deze olie laat een beperkt metaal-op-metaalcontact toe, zodat de ten opzichte van elkaar bewegende delen op elkaar ingelopen raken, wardoor een optimale compressie kan onstaan. Tijdens dit inlopen wordt redelijk wat olie verbrand en daarom mogen er ook niet teveel additieven in zitten daar deze bij verbranding een metalen as achterlaten...
ps. aldi/wibra olie is niet noodzakelijk een "slechte" of additief arme olie, je kunt beter naar een speciale running in olie vragen...
Ziet er netjes uit! Leuk he, polijsten? Kan er over mee praten... Heb je er nog blanke lak overheen gespoten?
@ paneermeel: denk dat de startmotor niet het enigste is wat mist om te rijden!
Nee, ik heb er geen blanke lak over gespoten... poets wel wat vaker!!!!
Carroserie is gezandstraalt, deze week wordt het las werk gedaan...ik hou jullie op de hoogte...
Ollie
Ziet er idd erg nice uit, mooi originele kleur!
Als je echter wil dat het polijstwerk niet voor niets is geweest dan moet je alles echt in de blanke lak spuiten, anders wordt het vrij snel dof en krijg je toch weer corrosie-plekken.
Ik kan het weten, zo zag mijn blok er ook uit, paar 1000 km erbij en de boel is weer vies als vanouds
Ook mooi om te lezen dat je op 10-inchers gaat rijden (10-inch appreciation society!) maar denk je niet dat een 3.44 iets te veel van het goede is?
Je trekt de klinkers uit de straat, maar bij 120 kph draai je wel een hoop toeren!
eehm die 286 SP doet niets onder 3.500 rpm's
je hebt die 3.44 eigenlijk bijna nodig om een beetje in de powerband te rijden
RE: Hij is klaar mijn 1293cc!!!
Ingediend door ollie op za, 28-05-2005 21:04
Jaja eindelijk is het dan zo ver...zweet bloed en heel veel heeft het me gekost.
Schoonmaken, spuiten, polijsten ja heeeeeeeeeeeeel veel en lang polijsten
Maar volgens mij mag het resultaat er wel zijn.
Dit gaat het nieuwe hartje worden voor mijn Retro Racer, een Mini Jubilee uit 1975 die aan de buitenzijde geheel orgineel zal blijven op wat chroomen accenten na en of course GB- wieltjes 10"
De Mini wordt compleet gerestaureerd, de body staat compleet gedemonteerd bij de plaatwerker en spuiter.
Alle onderdelen zijn uitgezocht en schoongemaakt en geinventariseerd.... ehhhhhhhhh kmoet toch wel veel nieuw kopen Ik hoop....dat de auto voor het einde van het jaar klaar is. Misschien roep ik jullie hulp in om mee op te komen bouwen...maar dat later.
Nou dit is'm dan :
[list:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]1293cc RSP-Power (Mini Sport)[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]stage 3 Richard Longman cylinderkop[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]286 scattercam*Omega zuigers[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]Hif44[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]geflowed inlaatspruitstuk[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]K&N Luchtfilter met stubstack[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]Metro Turbo oliepomp[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]Oliekoeler[/*:m:19oiwgtk]
[*:19oiwgtk]2 rij radiateur[/*:m:19oiwgtk][/list:u:19oiwgtk]
Wat vinden jullie ervan?
Groetjes Ollie
[size=75:19oiwgtk][Edit: List werkend gemaakt, image werkend gemaakt (alles na .jpg weghalen)-Demelza][/size:19oiwgtk]