Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

De technische modificaties in dit forum zijn veelal gericht op meer pk's/betere loop. Wil ik 100 pk's bereiken, ja dan kan het prijskaartje aardig oplopen. :|.

Ik merkte dat met een ander uitlaat (DTM) veel meer snelheidsbeleving had dan m'n vrij smalle dubbele uitlaatje (1275). En dat terwijl die van een 1000cc was...
Zo nu en dan trek ik m'n mini soms ook gewoon lekker door in de toeren, puur voor de geluidsbeleving. Het roffelen van de motor die overgaat in gierend gejank, dat geeft me ergens toch wel een kick... De wonderlijke techniek die snort en brult wanneer je rijdt. Een openluchtfilter kwam het sensatie ook ten goede... ik raakte hevig geïnteresseerd in een CST filterkit, niet voor pk's, maar voor de absurde geluid volgens SirYun.

Een RC40 uitlaat zou een hels kabaal maken, heb ik begrepen. Dat lijkt me weer iets té. Het moet niet teveel vanuit de uitlaat klinken, maar ook beetje vanuit de motor.

En nu ben ik ook in 1.5 HiLifts geïnteresseerd geraakt, omdat iemand beweerde dat ze de motor anders zouden laten klinken. Het liefst een lekker dreigende brom onderin, dat in gesnerp ontaardt wanneer je 'm in de hoge regionen jaagt. Niet van het 'lege' geluid die ik momenteel lijk te hebben, maar iets 'voller' Heerlijk... :9.

Heb gezocht, maar de topics hier gaan over effeciënt/power eruit peuteren. Dit topic gaat dan ook over hoe je een heerlijk geluid uit je Mini kan peuteren, dat zelfs een ferrari F40 erbij verbleekt.
Ik zat zelfs aan een ketting ipv distributieriem te denken, dat lijkt me mechanischer, meer 'geratel', zodat je eerder beseft wat voor heerlijke techniek dit is. O+.

Maar ik weet niet of een ketting wel nut heeft? Welke technische modificaties zouden volgens jullie aan te raden zijn? 8).

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Nu snap ik waarom je op bepaalde onderwerpen gereageerd heb! Geen probleem hoor, maar ik snapte het nog niet helemaal. Hopenlijk wordt dit een leuk topic. :)

Ik lees hierboven iets over een DTM uitlaat... Heb je al eens de Playmini versie daarvan gehoord? Kabaal genoeg. :x

Een andere simpele oplossing om meer 'snelheidservaring' te krijgen zou het simpelweg verwijderen van je interieur kunnen zijn.

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

hey!

ff n paar opmerkingen...
naar mijn mening geeft een dtm uitlaat juist meer geluid dan een RC40... hoewel die range ook een dtm style uitlaat heeft.... een dtm geeft een grof hard geluid en heeft naar mijn mening ook een betere look als een enkele (midden)pijp.

Ik heb zelf een RC 40 enkele pijp in het midden.
dat in combinatie met een openluchtfilter (van K&N), en een LCB en mn catalisator weg gelaten(ik heb een SPI) geeft naar mijn mening een ERG GAAF geluid. donker bij stationair en erg grof als ik gas geef... maar niet zo (naar mijn mening) "aso" als sommige andere auto's klinken.

ik heb mijn keuzes gemaakt voor het vermogen, maar het geluid wat ik er bij heb gekregen is bij mij ook ERG goed bevallen!

op mijn hyves staat een aantal filmpjes van mijn mini. een paar zonder LCB en de meest recente filmpjes zijn gemaakt met een lcb er tussen.
http://fredb.hyves.nl/

nog even een opmerking: bij een mini gaat de distributie al via een ketting binnen het blok! :)

gr Fred

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Berry M schreef:
Nu snap ik waarom je op bepaalde onderwerpen gereageerd heb! Geen probleem hoor, maar ik snapte het nog niet helemaal. Hopenlijk wordt dit een leuk topic. :)


Idd, een heerlijk mechanisch geluid van kleppen, de neer opgaande cylinders, het aanzuigen van lucht, de ronddraaiende ventilator. Allerlei geluiden die niet die niet verdoezeld worden, wat de Mini fabrikant destijds wel deed....
Ik lees hierboven iets over een DTM uitlaat... Heb je al eens de Playmini versie daarvan gehoord? Kabaal genoeg. :x


Om eerlijk te zijn, hij mag dan idd flink meer geluid uitbrullen (ook getest) dan m'n huidige uitlaat, maar het karakter ervan was niet echt anders. Dan vraag ik me af of het die meerprijs van 250 euro wel waard is, excl. montage.
Een andere simpele oplossing om meer 'snelheidservaring' te krijgen zou het simpelweg verwijderen van je interieur kunnen zijn.


Hmmz, das ook een optie. Het is niet puur snelheidservaring, maar een mooi geluidje is toch ook wel belangrijk. Aangezien de fabrikant Leyland/Austin zich nadrukkelijk richtte op de gewone consument, zitten er waarschijnlijk onderdelen aan de motor die bijdragen aan de geluidsisolatie. Iemand die weet welke onderdelen vervangen kunnen worden? 8)

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Fred B schreef:
hey!

ff n paar opmerkingen...
naar mijn mening geeft een dtm uitlaat juist meer geluid dan een RC40... hoewel die range ook een dtm style uitlaat heeft.... een dtm geeft een grof hard geluid en heeft naar mijn mening ook een betere look als een enkele (midden)pijp.

Ik heb zelf een RC 40 enkele pijp in het midden.
dat in combinatie met een openluchtfilter (van K&N), en een LCB en mn catalisator weg gelaten(ik heb een SPI) geeft naar mijn mening een ERG GAAF geluid. donker bij stationair en erg grof als ik gas geef... maar niet zo (naar mijn mening) "aso" als sommige andere auto's klinken.

ik heb mijn keuzes gemaakt voor het vermogen, maar het geluid wat ik er bij heb gekregen is bij mij ook ERG goed bevallen!

op mijn hyves staat een aantal filmpjes van mijn mini. een paar zonder LCB en de meest recente filmpjes zijn gemaakt met een lcb er tussen.
http://fredb.hyves.nl/

nog even een opmerking: bij een mini gaat de distributie al via een ketting binnen het blok! :)

gr Fred


Maakt een LCB zo'n groot verschil dan? Ik heb de mini Mayfair overgenomen, en wist alleen dat er achteraf een Metro blok in gemonteerd is. Ik denk niet dat er een LCB erin zit. Dit aangezien de inlaat en uitlaatspruitstukken aardig 'oud' en verroest zijn.

Je verwoordt precies wat ik dacht: een zo bruut mogelijk geluid, zonder dat een 'aso' gehalte krijgt :)...

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Ik zou helemaal geen uitlaat monteren.. dan val je A heel erg op. B klinkt erg indrukwekkend en C je bent de enige die het doet..

Jaapio

ps: volgens mij heeft een mini geen distibutieriem hoor, maar is deze std al uitgerust met een ketting..
jaja

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Ik heb een 1300 MPI met Dubbele DTM met sportluchtfilter, meer pk's gekregen, trekt beter op, en trekt nu vanaf 4000 r/pm ineens veel beter door (dus ook in de 4e waardoor je topsnelheid ineens een stuk hoger ligt), lekker donker geluid, wat wil je nog meer? d:)b

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

mjah mjah... LCB geeft niet een MEGA groot verschil... dat maakt het luchtfilter het meest als je t mij vraagt...

maar ik heb wel gemerkt dat na ik de LCB gemonteerd heb dat ik meer snerpender geluid heb!

gr fred

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Kijk, eens een keer iemand die er gewoon voor uit komt dat ie een gaaf geluid uit zn motor wil zonder hard vooruit te komen :P

Is voor de verandering ook wel eens leuk toch!

Monteer een metalen 4blads fan die tegen de radiator aan blaast, krijg je ook een gaaf geluid van.

En inderdaad alle isolatie weghalen van het schutbord en achter je dashboard.

Open luchtfilter + demperloze uitlaat er nog bij en veel succes bij de oorarts :)" title="Evil" />

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

jaapio1984 schreef:
Ik zou helemaal geen uitlaat monteren.. dan val je A heel erg op. B klinkt erg indrukwekkend en C je bent de enige die het doet..

Jaapio

ps: volgens mij heeft een mini geen distibutieriem hoor, maar is deze std al uitgerust met een ketting..
jaja


Hierbij een pic van m'n Metro blok.. Ik kan me vergissen, maar ik zie nergens een ketting. Wel een distributieriem.

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Fred B schreef:
mjah mjah... LCB geeft niet een MEGA groot verschil... dat maakt het luchtfilter het meest als je t mij vraagt...

maar ik heb wel gemerkt dat na ik de LCB gemonteerd heb dat ik meer snerpender geluid heb!

gr fred

Interessant... vooral dat snerpende geluid.

En alhoewel ik duidelijk een verschil hoor, weet ik nog steeds niet of de montage van m'n K&N open luchtfilter wel een 100% verstandige keus was. Hier maakte een lid een vergelijking tussen CST filterkit en K&N waarbij dat laatste net een slagroomklopper leek. :x

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Sjoerd schreef:
Kijk, eens een keer iemand die er gewoon voor uit komt dat ie een gaaf geluid uit zn motor wil zonder hard vooruit te komen :P

Is voor de verandering ook wel eens leuk toch!

Idd, om ervan te kunnen genieten hoef je niet eens hard te rijden. :)

Monteer een metalen 4blads fan die tegen de radiator aan blaast, krijg je ook een gaaf geluid van.


Een rubberen ventilator laat toch meer van zich horen, omdat het rubber 'flapt' toch? :?.

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

ghehehhe een slagroom klopper??? :+)

heb je de filmpjes op mn hyves bekeken.... niet echt een slagroom klopper :P

maarre.... die riem die je ziet is de v-snaar ookwel multiriem genoemd. die gaat om je krukaspoelie, je waterpomp(en daarbij dus je ventilator) en je dynamo.

gr Fred

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Bijou schreef:
Ik heb een 1300 MPI met Dubbele DTM met sportluchtfilter, meer pk's gekregen, trekt beter op, en trekt nu vanaf 4000 r/pm ineens veel beter door (dus ook in de 4e waardoor je topsnelheid ineens een stuk hoger ligt), lekker donker geluid, wat wil je nog meer? d:)b


Nog beter geluid, lijkt me..

Het gaat mij niet alleen om het uitlaatgeluid, dat is idd de meest makkelijke optie. Maar er kan onder het motorkap ook wat vandaan komen, en daar wil ik best wat moeite voor doen...

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:
Hierbij een pic van m'n Metro blok.. Ik kan me vergissen, maar ik zie nergens een ketting. Wel een distributieriem.

Das volgens mij je V-snaar ;) distributieriem/ketting is niet zo zichtbaar, zit nl. een afdekschild overheen. Ik weet ff niet of elk mini blok een ketting heeft trouwens...

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:
Een rubberen ventilator laat toch meer van zich horen, omdat het rubber 'flapt' toch? :?.

Het rubber vervormt wèl, metaal vervormt niet (of in ieder geval een héél stuk minder!) Opbrengst van een metalen fan is dus groter, en daarmee ook meer geluid.

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:
[size=75:33xmx8o9]En alhoewel ik duidelijk een verschil hoor, weet ik nog steeds niet of de montage van m'n K&N open luchtfilter wel een 100% verstandige keus was. Hier maakte een lid een vergelijking tussen CST filterkit en K&N waarbij dat laatste net een slagroomklopper leek. :x[/size:33xmx8o9]


De oplossing: verkoop je 'slagroomklopper' aan [size=75:33xmx8o9](bijvoorbeeld)[/size:33xmx8o9] mij, en koop die CST ervoor terug... O:)

Ik lees weer wat reacties over het verschil in dB's tussen verschillende uitlaten... Voor sommige is het bekent, voor anderen niet: Maar RVS maakt meer herrie dan 'gewoon' staal. [size=75:33xmx8o9]Dat is dus ook de reden dat ik nu een 'gewone' Maniflow onder m'n Van heb.[/size:33xmx8o9]

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:
jaapio1984":2j8i8sc6]Ik zou helemaal geen uitlaat monteren.. dan val je A heel erg op. B klinkt erg indrukwekkend en C je bent de enige die het doet..

Jaapio

ps: volgens mij heeft een mini geen distibutieriem hoor, maar is deze std al uitgerust met een ketting..
jaja


Hierbij een pic van m'n Metro blok.. Ik kan me vergissen, maar ik zie nergens een ketting. Wel een distributieriem.[/quote:2j8i8sc6]

Als je nog niet eens Vsnaar en een distributie uit elkaar kan houden :P :P :P

Jaapio

ps: nu mag jij gokken waar je distributie zit:P

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:

Een rubberen ventilator laat toch meer van zich horen, omdat het rubber 'flapt' toch?



1. de gele ventilator is niet van rubber maar van plastic
2. hij flapt niet :P althans bij een normale mini niet :9
3. Een metalen fan jankt prachtig omdat ie mooi door de wind 'snijdt'. Ik zeg: kopen zo'n ding :)" title="Evil" />

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

metalen is minder handig met vervangen van de distibutieriem... eh ik bedoel met de VSNAAR

Jaapio

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

en als ik het zo hoor zou ik al helemaal niet aan een rc 40 beginnen want die zijn veel te braaf voor wat jij wilt

wel een tip haal het ronde paneeltje in het midden uit je schutbord en neem dan een rampipe en een sokje er over.

en investeer alvast in een verzekering met gehoorapparaat dekking :P

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

jaapio1984 schreef:
BruteSound":3iizgyew]jaapio1984":3iizgyew]Ik zou helemaal geen uitlaat monteren.. dan val je A heel erg op. B klinkt erg indrukwekkend en C je bent de enige die het doet..

Jaapio

ps: volgens mij heeft een mini geen distibutieriem hoor, maar is deze std al uitgerust met een ketting..
jaja


Hierbij een pic van m'n Metro blok.. Ik kan me vergissen, maar ik zie nergens een ketting. Wel een distributieriem.[/quote:3iizgyew]

Als je nog niet eens Vsnaar en een distributie uit elkaar kan houden :P :P :P

Jaapio

ps: nu mag jij gokken waar je distributie zit:P[/quote:3iizgyew]Euuh, links? :P

Overigens, niet dat ik daadwerkelijk ga doen (heel misschien), maar ik lees me graag in. Zo lees ik hier dat er vooral voor een distributieriem ipv ketting gekozen is dat hij minder geluid maakt. Die moet je echter periodiek vervangen. Een ketting niet. Dat scheelt.

Dus ja, iemand ervaring met ketting? Maakt dat aanzienlijk meer mechanisch geluid? En is dat vervangen relatief goed te doen? Ik weet niet of de tandwielen van de distributiezijde overeenkomende tanden hebben. Op de 1.8 liter en 2.0 liter motoren van Nissan kon het iig makkelijk. Gewoon riem eraf, ketting erop. Geen afstelling of wat dan ook.

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Sjoerd schreef:
BruteSound":30z84sdf]
Een rubberen ventilator laat toch meer van zich horen, omdat het rubber 'flapt' toch?



1. de gele ventilator is niet van rubber maar van plastic
2. hij flapt niet :P althans bij een normale mini niet :9
3. Een metalen fan jankt prachtig omdat ie mooi door de wind 'snijdt'. Ik zeg: kopen zo'n ding :)" title="Evil" />[/quote:30z84sdf]
Zelf ervaring mee? Merk je hét verschil ook gelijk tussen alle motorgeluid door?

Die metalen fan was best prijzig, 65 euro geloof ik..

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Er zit al een ketting in, zit er alleen onder ;)
van je nokkenas naar krukas (correct me if i'm wrong :x )

Verder zou ik toch echt eens de zoekfunctie gebruiken, want dit zijn toch echt van die dingen :x

Back ontopic

Heb zelf een K&N en rc40 met middendemper, en stationair maakt ie een diep donker geluid, en rijdend nog erger.

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

RVS van voor naar achter! Bigbore dan wel. dan heb je herrie, maar zoals BCHeM al zei is eigenlijk alles wat hier geschreven is via de zoekfunctie al te vinden.

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

BruteSound schreef:
Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini



Boor een gaatje in de utlaat (of 2..., laat je lekker gaan :)" title="Evil" /> ) Daarna zorg je ervoor dat je homokineten aan gort zijn zodat ze lekker ratelen, die twee dingen samen en een stereo vol open, maken jouw mini echt tot een bijzondere sound machine! 8)


(sorry kon het niet laten :P

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Brute sound, heb je eigelijk wel een beetje verstand van techniek?

- Je praat over hilifts of het niets in houd, je zou ze enkel steken voor het mooie geluid dat je motor dan gaat maken

- Je hebt het over een cst filterkit, zeker niet de goedkoopste, terwijl jij enkel meer geluid wilt, hoe goedkoper het open luchtfilter, hoe meer geluid

- Distributieriem of ketting maakt jou allemaal niets uit. je zou een ketting monteren voor meer gerattel.

- Je monteerd een 1000cc uitlaat op een 1300cc motor, lijkt me nu niet idiaal maargoed

Een uitlaat van 250 euro denk je over na of het het wel waard is, maar hilifts, kettingombouw en de duurste luchtfilters zijn geen probleem?

Rij gewoon naar een plaatselijke autozaak, koop er een uitlaatbuis van een mooie diameter, en begin gewoon met dempers te verwijderen. Koop daarbij een mooie open luchtfiltertje, dat hoeft niet duur te zijn!

De beste, snelste en goedkoopste uitkomst voor jou denk ik. Neem niet te veel hooi op je vork en vervang je avatar!

je komt er wel

Mvg Bart Boonman

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

meer geluid uit je mini krijgen, inderdaad zoek een leuke uitlaat, neem een gaaf luchtfiltertje dan ben je al een heel eind...

andere tuimelaars en andere nokkenstok zorgt niet primair voor geluid.

de distributie is bij een mini uitgevoerd in 2 tandwielen en een ketting, deze zit aan de rechtse kant als je voor de mini staat. Je kan deze vervangen voor een riem, is een dure conversie en juist niet wat jij zoekt qua mechaniek...

je kan verder wat spelen met je totale afstelling, bij laag toerental in een hoge versnelling geeft een diepe roffel, dus veel is ook in je rijstijl...

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

MiniJoey schreef:
RVS van voor naar achter! Bigbore dan wel. dan heb je herrie, maar zoals BCHeM al zei is eigenlijk alles wat hier geschreven is via de zoekfunctie al te vinden.

Klopt, dat ging voornamelijk over uitlaatsystemen...

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Heb niet het hele topic door gelezen, maar zag de vraag en dacht:

Gat in de uitlaat maken (best vooraan ergens). Zullen ze alleen niet leuk vinden op de keuring, maar het geeft wel het gewenste effect ;)

Nog meer 'herrie' nodig: recht vertande drop gears en het kanniet meer stuk. Wel ietsje duurder als een gat maken in de uitlaat :P

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

bart boonman schreef:
Brute sound, heb je eigelijk wel een beetje verstand van techniek?

Als je m'n posthistory napluist, zie je dat ik regelmatig aangaf dat ik op dat gebied nog veel te leren heb, en dat ik open stond voor alle suggesties..

- Je praat over hilifts of het niets in houd, je zou ze enkel steken voor het mooie geluid dat je motor dan gaat maken

Dan vergis je hierin wederom lelijk. Ik heb alleen aangegeven dat ik hierin geïnteresseerd was wanneer ik een stage 3 kop nam, en in dit topic richtte ik me specifiek op de Hi-Lifts vanwege het bijkomende geluid en het onderwerp van dit topic. Zoiets heet ontopic, knul.

Hey, het is maar interesse. Als ik ze zou nemen, dan had ik me wel grondig in verdiept...

- Je hebt het over een cst filterkit, zeker niet de goedkoopste, terwijl jij enkel meer geluid wilt, hoe goedkoper het open luchtfilter, hoe meer geluid.


Dit topic gaat alleen over geluid. Dan lijkt het me niet vreemd dat ik hier over het geluid ga hebben. . Dat is voor jou echter al genoeg reden om gelijk te gaan concluderen dat ik alleen in geluid geïnteresseerd ben.:|

Anyway, heb de K&N filter + en gasnaald aangeschaft zodat de motor beter kon presteren. Dat het een mooi geluid geeft, was voor mij mooi meegenomen. Vandaar m'n interesse in CST filterkit, het prijs verschil was achteraf te groot.


- Distributieriem of ketting maakt jou allemaal niets uit. je zou een ketting monteren voor meer gerattel.


Dat leid je alleen maar uit m'n posts. Ik vraag me gewoon af wat er allemaal bij komt kijken, en wat voor effecten dit oplevert. Verdieping in de techniek erachter. We moeten toch ergens beginnen?


- Je monteerd een 1000cc uitlaat op een 1300cc motor, lijkt me nu niet idiaal maargoed

Tja, je blijft maar verkeerd lezen en trekt alsmaar foute conclusies achter elkaar. Het is namelijk een DTM uitlaat die onder een 1000cc Mini zat. En het klonk flink ruiger dan m'n smallere DTM uitlaat van 1300cc mini


Een uitlaat van 250 euro denk je over na of het het wel waard is, maar hilifts, kettingombouw en de duurste luchtfilters zijn geen probleem?

Hey wacht ff hoor: ik interesseer me in de techniek erachter, en ik vraag hier wat de effecten zijn. En dat hoef niet te betekenen dat ik ze ook neem.

Ik kijk wat ik eventueel kan meenemen, mocht ik ooit een stage 3 kop nemen.

je komt er wel

Mvg Bart Boonman

Met het lezen zal het uiteindelijk met je ook goed komen. :)

default

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Mini4Ever schreef:
Heb niet het hele topic door gelezen, maar zag de vraag en dacht:

Gat in de uitlaat maken (best vooraan ergens). Zullen ze alleen niet leuk vinden op de keuring, maar het geeft wel het gewenste effect ;)

Nog meer 'herrie' nodig: recht vertande drop gears en het kanniet meer stuk. Wel ietsje duurder als een gat maken in de uitlaat :P


Wat moeten we met aso lawaai? Ik wil gewoon heerlijk geluid van de techniek eronder. Niet van de uitlaat, maar van de motorblok. Geen gedonder en kabaal van Honda CRX/Golf GTI sjonnie. :)

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Ik had dus toch beter wel even de rest gelezen :x

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Redelijk goedkope oplossing voor een leuk "vliegtuiggeluid" is het monteren van een stalen fan. Ik heb een vierblads en als je doortrekt lijkt het wel of ie op wil stijgen :+)

Dennis

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Toen de mini van mij nog zn originele blok had zat er een spagettie spruitstuk onder met een pijp naar achter en verder niets. Dan heb je een hoop geluid dat kan ik je garanderen..... :)" title="Evil" />

Bovendien komt er kan van alles uit de uitlaat. Van het geluid van de kleppen tot aan vlammen van een halve meter.... Hahahaha!

Ff om een andere bocht. Kun je uit een 1000 blok wel een écht motor geluid krijgen? Een V8 klinkt veel zwaarder en een Ferrarie 12 cilinder kun je volgens mij nooit nabootsen met een mini blok.....

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Bart Boonman
Neem niet te veel hooi op je vork en vervang je avatar!


:)\\_

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Hoewel een aantal topics ook zijdelings ingaan op het geluid is er inderdaad nog geen topic wat ingaat op het geluid op zich als totaalplaatje.

Wel is er een topic over "ploffen in de uitlaat" bij gas los: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 790#350790

Verder nog wat opmerkingen: alle mini's met A of A+ motor hebben een distributieketting. Sommige getunede hebben een dubbele (duplex) ketting maar voor het geluid maakt dat denk ik niet uit. Er zijn er misschien enkele die een getande distributieriem hebben (er is geloof ik een kit voor) en mini's met een 16V kop erop zullen meestal ook wel een riem hebben. Maar dat zijn er misschien een handvol in NL.

Een V-snaar of een multiriem wordt alleen gebruikt voor aandrijving van ventilator, waterpomp, aircopomp etc. Deze kunnen namelijk slippen en dat is voor een nokkenas absoluut niet de bedoeling. Een multiriem is ook niet hetzelde als een V-snaar want een multiriem is veel breder en heeft een heel aantal (=multi)groefjes aan de binnenkant.

RC40 wordt algemeen gezien als een goede uitlaat voor tuning, waarmee een goede flow van de uitlaatgassen mogelijk is met een beschaafd geluid, dus niet waar je naar op zoek bent...

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

dat een multiriem en v snaal wat anders is wist ik niet... weer wat geleerd!! :)

maarre als ik mijn uitlaat al zo hoor denk ik al dat ik een gruwelijk hard geluid heb.... maar het kan dus blijkbaar NOG harder.... hoewel ik dat op de meetings natuurlijk ook wel eens gehoord heb.... maar volgens mij scheelt t echt niet extreem veel meet met die van mij....

we zullen wel horen op de aankomende meeting :+)

gr Fred

RE: Hoe krijg ik een indrukwekkend geluid uit m'n Mini

Peco heeft een mooi geluid! Ook al veel topics hierover