Ten opzichte van trommels of standaard mini schijfremmen, volgens mij is daar verschil tussen?
- Login of registreer om te reageren
Ten opzichte van trommels of standaard mini schijfremmen, volgens mij is daar verschil tussen?
Het liefste ten opzichte van standaard schijven <8.4 setup>
maar mag ook ten opzichte van trommels zijn evt.
leg een keer een originele remschijf + flens naast die van een metro setup?
ik gok dat het 1 a 2 cm is
bij mij komt het iig niet buiten de standaard spatbordverbreders..
Hoeveel precies in mm weet ik niet, maar hier foto's van de conversie voor en na...
ik heb het ook niet gemeten, maar gok op ~een centimeter per kant ...
http://www.miniasfaltvreters.nl/mav2bga ... id_img=723
ook van je wielen afhankelijk (ET waarde)
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
ook van je wielen afhankelijk (ET waarde)
Het verschil blijft toch echt hetzelfde, of je moet ook meteen omgaan naar een velg met een andere ET
ja, het verschil blijft hetzelfde .. maar de keuze van je wielen kan het dus verergeren of verminderen/opheffen.
FWIW,
Theo van den Bogaard
sorry maar alle bovenstande gegevens waren me al bekend ..
want ik rij er al een jaar of twee mee inmiddels..
-ongeveer 1 a 2 cm..
-komen er verder uit..
-foto enz..
ik wil exact in mm's of cm's antwoord hebben..
het gaat erom dat ik met sporen en uitlijnen de juiste waardes kan aanhouden zonder 100.00 keer te stellen en proberen..
ook heb ik nu het idee dat de auto altijd blijft "zoeken"over de weg ivm met breder aan de voorzijde dan achterzijde..
ik heb al brede remtrommels aan de achterzijde..
maar wil liever geen losse spoorverbreders monteren aan de achterzijde om het verschil op te vangen..
Zeer recent is het complete stuurhuis+kogels,fusee stukken,fuseekogels,wiellagers,onderste draagarmen en de stabilisatorstangen vervangen voor vers spul,zodoende moet er wat bijgesteld worden..
Maar bevalt het me nog niet na uitlijnen,knikker ik alles er onder vandaan met dat metro remmen gedoe..en ga terug naar 10"....
Heb geen antwoord op je vraag maar dat 'zoeken' over de weg moet gewoon opgelost kunnen worden met uitlijnen lijkt me.. Als je hele ophanging vers spul is lijkt dat me zoiezo een slim idee
breder aan de voorzijde dan achterzijde..
dat is standaard ook al het geval ..
voor settings:
http://www.ime.org.uk/ime/s/suspension.html
toespoor en uitspoor heeft toch niet te maken met de spoorbreedte zelf, alleen van de wielen ten opzichte van elkaar ? .. of mis ik iets ?
uitlijnen dus
succes,
Theo van den Bogaard
ouwekwek schreef:
Heb geen antwoord op je vraag maar dat 'zoeken' over de weg moet gewoon opgelost kunnen worden met uitlijnen lijkt me.. Als je hele ophanging vers spul is lijkt dat me zoiezo een slim idee
Ook interessant om mee te nemen: type band. Bij gebruik van een band met een sportievere hoogtemaat (zoals 175/50/13) zal iedere dwarskracht sneller worden doorgegeven aan het stuurstelsel. Ook heeft het merk/type band veel invloed. Veel rijders kiezen voor een sportieve band, waardoor de auto zeer precies reageert op ieder commando als het om bochtenwerk gaat. Maar dat is funest voor de rechtuitgang. Daarentegen zal een typische "energy saver" band met verlaagde rolweerstand zorgen voor rustiger rechtuit rijden, maar het bocht gedrag kan soms erger dan "vaag" zijn.
Je zou ook de bandenspanning wat hoger kunnen zetten.
Oja: er wordt geschreven dat vermoed wordt dat het onrustige gedrag wellicht komt doordat de voorsporing breder is dan achter. Dit is op zich geen probleem. Sterker nog: er zijn bosjes autoconstructeurs die bewust hiervoor kiezen vanwege het braver volgen van de kont van de auto. Want: de achteras bepaalt waar de auto naar toe gaat! Als achter ook breder wordt gezet, wordt de auto naar verhouding korter (vierkanter) en dat maakt per definitie een wilder stuurgedrag dan een relatief lange wielbasis.
succes!
Ingediend door sleutelaar op wo, 13-05-2009 21:49
het wiel komt met 8 mm per kant naar buiten met geventileerde schijven.
Theo van den Bogaard schreef:
toespoor en uitspoor heeft toch niet te maken met de spoorbreedte zelf, alleen van de wielen ten opzichte van elkaar ? .. of mis ik iets ?
Nee Theo, je mist niks, ware het niet dat hoe verder een wiel naar buiten komt, je een grotere arm creeer t.o.v. de fusee en dus van invloed kan zijn op het stuur/weggedrag.
Als je polyflex 'rubbers' gebruikt heb je dat probleem niet/minder.
uitlijnen dus
Jup..
RE: hoeveel breder met 4 pots remmen?
Ingediend door clubbie op di, 12-05-2009 17:10
Ik zocht.. en vond niet het exacte antwoord wat ik wil hebben..
Ik zou graag willen weten hoeveel je auto nou precies breder wordt met originele metro geventileerde <4 pots> remklauwen + naven....
De auto wordt er een stuk breder van ,maar hoeveel nu..?
Ik heb ff niks los liggen om te meten hierzo en om nu weer alles er onder vandaan te halen..