RE: hoeveel wegen leiden er naar 7.5" schijfremmen?
Ingediend door Mini Martin op do, 04-09-2003 21:56
laten afdraaien?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Mini Martin op do, 04-09-2003 21:56
laten afdraaien?
Ingediend door mini_mouse op do, 04-09-2003 23:20
Schijven afdraaien naar 7,9 inch en een set 4pots klauwen erop (349 pond bij minisport). Of cooperS klauwen als je ze vind .
Je kunt natuurlijk ook ombouwen naar trommelremmen voor .
Ingediend door Theo op do, 04-09-2003 23:50
Als ik dat zo zie aan prijzen die de pan uit vliegen, ben je goedkoper uit als je een mini koopt die op 10 inch wielen staat.
Ingediend door Mini Martin op vr, 05-09-2003 07:57
Wij hebben een Estate en deze staat ook op 10" met trommels. Tevens heeft deze een 1300 stage II.
In principe zou het beter zijn om deze door schijven te laten remmen.
Nu zijn de remmen helemaal schoongemaakt en opnieuw gesteld en remmen perfect. Ik wil niet zeggen "beter" dan schijven, maar het ligt er niet veel van af.
Ingediend door Dennis op vr, 05-09-2003 09:00
Voordeel van schijven is dat het vrijwel onderhoudsvrij is. Ik heb ook gehoord dat goed afgestelde trommels minstens zo goed remmen als de 7.5" schijfjes alleen moet je ze wel goed bijhouden.
Ik heb mijn Estate op 7.5" schijfjes staan, maar puur omdat ik zo'n set had liggen anders was had ik gewoon de trommels gehouden. Dat setje trommels heb ik trouwens nog liggen...gratis af te halen voor de liefhebber
Dennis
Ingediend door Richard-T op vr, 05-09-2003 15:36
Mischien nog een tipje voor de trommels.
Als je toch besluit hem op trommels te zetten vervang dan de rubberen leidingen voor de zogenaamde "stalen leidingen" deze kunnen minder uitzetten dan rubberen leidingen waardoor je voor je gevoel veel minder hard hoeft te trappen dan dat je met rubberen leidingen moet. Bij m'n vriendin zitten ze er ook onder en het remt super!
Grootste voordeel van schijven is niet echt dat ze nou per direct beter remmen maar minder snel warm draaien. ik heb zelf ook een Mini met trommels en ik kan hem moeiteloos met 4 blokkerende wielen laten stoppen. Alleen kan ik me voorstellen dat als je een dik 1300 blok onder de kap hebt liggen en een noodstop moet maken vanaf een enorme snelheid dat dit wel eens lastig kan worden.
@Richard In jou geval heb je overigens genoeg aan de klauwen en kleine schijven. Flensen ed. kun je laten zitten deze zijn bij grote en kleine schijven hetzelfde.
Ingediend door Wouter op vr, 05-09-2003 16:45
Voordeel van schijven is dat het vrijwel onderhoudsvrij is. Ik heb ook gehoord dat goed afgestelde trommels minstens zo goed remmen als de 7.5" schijfjes alleen moet je ze wel goed bijhouden.
dat is niet waar. 7" schijven zijn qua remkracht gelijk aan trommels, maar de 7,5" remmen absoluut beter.
Wat je nodig hebt om 8,4" schijven om te bouwen naar 7.5" is:
*schijven
*remblokken
*flenzen
*klauwen
De fuseestukken kun je houden...
Wouter
Ingediend door RichardH op vr, 05-09-2003 18:03
De trommels zijn denk ik de goedkoopste aktie maar ik wil in de toekomst wel eens iets meer puf uit mijn 1000 cctjes trekken dus ik zal toch voor de schijven gaan....
maar hoe duur zijn (ongeveer) de klauwen, flenzen en de blokken....?
Dan ga ik ervanuit dat ik de schijven kleiner kan laten maken...
mischien is het budget technisch op de een of andere manier nog recht te breien als ik de kosten niet te hoog laat worden!
Ingediend door Mini Martin op vr, 05-09-2003 18:31
Ik heb eens bedragen van rond de 1600 euro gehoord.
Of dit klopt weet ik niet.
Ben er eigelijk ook wel nieuwsgierig naar.
grtzz Martin
Ingediend door Sjoerd op vr, 05-09-2003 18:42
Had Zorro (aka Boudewijn als ik me niet vergis, ken de persoon in kwestie niet in reallife ) niet een of andere manier waaromee hij goedkoper 7,5" sets kon kopen? heb ik ergens gelezen in het oudere topic op dit forum. weet niet of dit wat geworden is of niet...
Ingediend door RichardH op vr, 05-09-2003 19:34
ik heb inderdaad eens rond gevraagd en kom bij het minicentre in huissen op 900 euro uit voor een hele set..
en ik kan hier bij mij in de buurt schijven krijgen voor 75 euro per stuk maar da's niet bij een rover of minispecialist, dus of ik dan een kat in de zak (schijf in de emmer) koop is dan maar de vraag....
hier kon ik ook wel klauwen bestellen maar dan moest íe weten wat de diameter van de zuiger was en dat weet ik zo niet!
meer heb ik nog niet rond gevraagd maar mischien heeft iemand al eens met dit vraagstuk geworsteld en heeft die tips of info die mij kan helpen..
Ingediend door SirYun op za, 06-09-2003 02:21
hoi.
kijk eens bij minispares.
je hebt 7,5 klauwen voor 95 pond ex vat per stuk en schijven zijn iets van 19 pond ex vat.
voor heel fancy remmen met 4 klauwen ben je
239.32 pond ex vat kwijt.
je hebt wel 12' fusee's nodig
Ingediend door RichardH op za, 06-09-2003 11:28
je schreef: kijk eens bij minispares.
je hebt 7,5 klauwen voor 95 pond ex vat per stuk en schijven zijn iets van 19 pond ex vat.
Da's een goede en goedkoper als hier in de buurt!maar kan ik ze daar ook bestellen of is er in nederland een leverancier.... (heb ik nog nooit gedaan.)
je hebt wel 12' fusee's nodig[/quote]
die zitten er gelukkig al op dus da'geen probleem!
Ingediend door Bert op za, 06-09-2003 16:47
RichardH schreef:
ik de kosten niet te hoog laat worden!
Als je de kosten niet te hoog wilt laten oplopen, en je wilt toch 7,5" schijven... dan heb je tijd nodig. Heb je het nu ter plekke nodig, dan betaal je de hoofdprijs. Als je tijd hebt, kun je rustig beurzen afstruinen (bij voorkeur in Engeland als je er toch al bent), advertenties afwachten ed..
Klauewn moet je naar op zoek. Die zijn met afstand het duurst, en de rest komt wel zie hieronder.
Ik heb een paar jaar geleden Michel Tingen gevraagd om er naar uit te kijken. Een paar maanden later had ie een paar klauwen voor me, voor 300 Gulden. Reviseren wil je ze toch wel voor de zekerheid. Dus de staat waarin ze verkeren is niet interesant. Schijven koop je toch nieuw (wil niet met half afgesleten, misschien kromme schijven gaan rijden als ik een hoop geld en tijd in de klauwen heb zitten). Blokken idem dito. blijven de flenzen over. Die kosten de wereld niet. Weet alleen niet niet of Michel nog zaken doet. Tijd al niet meer van hem gehoord.. Iemand??
Ingediend door Chrizz op za, 06-09-2003 20:10
het is idd zo dat je beter niet kunt gaan bezuinigen op de schijfen en remblokjes. Wel kun je een tijdje Ebay in de gaten houden. eens per week wordt er wel een 10`schijfremmen setje aangeboden. Meestal gaan ze tussen de 100 en 300 pnd weg. dit is afhankelijk van de staat en compleetheid. Het enige nadeel is dat het dan nog in Engeland ligt. Transport kosten zullen waarschijnlijk rond de 50 euro liggen.
oja als het goed is zijn de remblokjes van een oud type Saab hetzelfde als 10` remblokjes van mini.
sterkte ermee
Ingediend door RichardH op zo, 07-09-2003 00:49
ik heb nog niet zoveel ervaring met ebay en zal alle andere nederlandse sites in de gaten houden....
Ik heb net nieuwe blokjes op de 12"remmen gezet dus hij gaat nog lekker en ik heb geen haast..
ik houd mijn ogen goed open...thanx
Ingediend door RichardH op zo, 07-09-2003 00:54
Bert schreef:
(bij voorkeur in Engeland als je er toch al bent
Ik zou er graag heen gaan maar kom er niet wekelijks Jammergenoeg
Lekker rond tuffen op de b weggetjes.....
ben er wel eens wezen fietsen maar da's lang zo leuk niet!!
RE: hoeveel wegen leiden er naar 7.5" schijfremmen?
Ingediend door RichardH op do, 04-09-2003 21:53
Ik ben van plan 10"wielen te gaan zetten op mijn '86 the chelsea. Wielen heb ik al maar de grote schijven van de 12"wielen zitten nog in de weg!
wat voor remklauwen moeten op die kleinere schijven?
(als ik bv. de schijven kleiner laat maken....)
Ik weet dat ze nieuw in huissen als set verkocht worden 900 euro (weg budget!)
is slopers afbellen een idee of zijn sloopremmen een te groot risiko(ik heb niet genoeg kennis om ze goed te beoordelen...)
wie heeft er tips of ervaringen?