Hoge druk

RE: Hoge druk

Ik heb een stage 1 kitje op mijn cooper uit 1991 liggen. daarnaast een big bore demper (vanuit uitlaatspruitstuk recht naar achter met een big bore pijp).

Nu dat de carb eraf is geweest loopt hij niet meer lekker en is niet door de apk gekomen door een te hoog CO gehalte. Tevens staat hij stevig te blazen met enorm vel druk (als je je hand op de demper houdt). Zit enorm veel druk achter de uitlaatgassen die uit de demper komen... Ligt dit aan de afstelling van mijn benzine/lucht mengsel of ergens anders aan?

RE: Hoge druk

Nee dat ligt toch echt aan je uitlaat zelf :D

Probeer eerst te controleren of je geen lekkage hebt bij je carburateur/inlaatspruitstuk door er wat WD40 omheen te spuiten, indien er een verandering in toerental plaats vindt lekt hij daar op een pakking.

Buiten dit zegt een hoog CO gehalte niet veel, indien er een andere naald etc in is gekomen moet je de CO simpelweg even bijstellen, dus tijdens de meting die ze bij de apk doen zouden ze dit simpel kunnen aanpassen.

Ook dien je de ontsteking juist te zetten voor de specificaties van een stage one kit.

Daarnaast zal ik je toch echt aanraden om je Mini na deze aanpassingen op een dyno te laten controleren/afstellen. De rest is alleen maar natte vinger werk.

RE: Hoge druk

Auto is door de keuring en heb gisteren hem redelijk goed afgesteld. Aleen de ontsteking nog, kan ik dit zelf op een simpele manier doen ? Weet veel, maar heb nog nooit een ontsteking afgesteld :?

RE: Hoge druk

Daar heb je eigenlijk een stroboscoop voor nodig...

RE: Hoge druk

Kijk bijvoorbeeld hier voor een beschrijving:
viewtopic.php?f=5&t=4719&p=549513&hilit=ontsteking+afstellen#p549513