Hier ben ik alweer!
De kop is ondertussen van mijn mini, en nu alles zo uiteen ligt stel ik me natuurlijk (hoe kan het ook anders) veel vragen.
ZO heb ik gelezen dat er bepaalde modeficaties zijn die je kan maken aan je HS4? Het schijnt dat die een mooi verschil maken...
Over welke modeficaties spreekt men dan? EN maken ze echt een goed/mooi verschil?
Ehm.. JIJ hebt toch ergens gelezen dat je iets kunt modificeren??
Waar heb je dat gelezen dan??
Dus begin daar eens mee, wie weet kun je dan zeggen of iemand het al gedaan heeft en of het wat heeft opgeleverd. Wat betreft modificaties zou ik toch zelf de gele bijbel hanteren overigens...
Ik kan me alleen voorstellen dat je gaat modificeren aan je inlaat/uitlaatspruitstuk. Randjes weghalen, en zorgen voor een gladde wand voor luchtdoorstroming zonder verstoringen..
Ik heb nog niet eerder gehoord van aanpassen van de carb zelf. Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet te doen... (maar dat zegt niet zoveel)
Arie B schreef: Ehm.. JIJ hebt toch ergens gelezen dat je iets kunt modificeren??
Waar heb je dat gelezen dan??
Dus begin daar eens mee, wie weet kun je dan zeggen of iemand het al gedaan heeft en of het wat heeft opgeleverd. Wat betreft modificaties zou ik toch zelf de gele bijbel hanteren overigens...
Ik kan me alleen voorstellen dat je gaat modificeren aan je inlaat/uitlaatspruitstuk. Randjes weghalen, en zorgen voor een gladde wand voor luchtdoorstroming zonder verstoringen..
Ik heb nog niet eerder gehoord van aanpassen van de carb zelf. Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet te doen... (maar dat zegt niet zoveel)
Op het engelse forum :p
ZOu inderdaad in de gele bijbel staan (di eik atm niet bij me heb )
Zou gaan om veel vijlwerk en aapassingen aan de piston in de carb...
Ik heb de modificaties uit de "gele bijbel" destijds uitgevoerd op mijn HS4, en mijn 998 liep daarmee wel iets lekkerder, reageerde beter op het gas en was voor mijn gevoel ietsje sterker.
Totdat ik mijn HS4 verving voor een gereviseerde Hif38 met dezelfde naald en veer en luchtfilter, DAT maakte pas verschil !
Ik denk dat het meerendeel van de in omloop zijnde HS4 carbs inmiddels al zover versleten zijn dat dergelijke modificaties weliswaar iets uitmaken, maar waarschijnlijk nog veel meer uitmaken als je de carb volledig reviseert, OF vervangt voor een Hif38.
Een ingesleten gasklep-as, versleten sproeierbuis, niet lekker afdichtende vlotternaald zijn eigenschappen van versleten carburateurs, en modificaties aan de carb veranderen daar weinig aan behalve dat je een iets betere flow krijgt van de aangezogen lucht. Een revisie EN modificaties zou een betere oplossing zijn.
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 01-01-2014 19:03
AFAIK gaat het dan om bijwerken van de gasklep en het asje waar die op zit.
Alle beetjes helpen .. de vraag is of je het zelf de investering in tijd/moeite waard vindt?!
Het zijn geen grote sprongen voorwaarts op de pk-teller
1a Gasklep-as dunner maken. 1b.Of zelfs de ene helf1 geheel verwijderen.
2 De gasklep zelf knife-bladen.
3 De scherpe overgang van boring tbv gasschuif in de boring tbv luchtstroom mooi afronden, in elkaar overlaten gaan.
4 Afschuinen van de gasschuif zelf
5 Met 2 componenten de ruimte voor en na de dam (waar de sproeierbuis in zit)mooi afvullen zodat er een mooie "oprit" en "afrit" ontstaat.
Staat allemaal in het gele boek met de te verwachten winst in luchtstroom (dus niet per se vermogen.
Ik heb 1a en 3 op mijn HIF44 uitgevoerd. Denk nou niet dat je gelijk een duw in rug extra voelt!
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Dusky op di, 31-12-2013 00:44
Hoi mensen!
Hier ben ik alweer!
De kop is ondertussen van mijn mini, en nu alles zo uiteen ligt stel ik me natuurlijk (hoe kan het ook anders) veel vragen.
ZO heb ik gelezen dat er bepaalde modeficaties zijn die je kan maken aan je HS4? Het schijnt dat die een mooi verschil maken...
Over welke modeficaties spreekt men dan? EN maken ze echt een goed/mooi verschil?
alvast bedankt weer
grtz!
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Arie B op wo, 01-01-2014 16:26
Ehm.. JIJ hebt toch ergens gelezen dat je iets kunt modificeren??
Waar heb je dat gelezen dan??
Dus begin daar eens mee, wie weet kun je dan zeggen of iemand het al gedaan heeft en of het wat heeft opgeleverd. Wat betreft modificaties zou ik toch zelf de gele bijbel hanteren overigens...
Ik kan me alleen voorstellen dat je gaat modificeren aan je inlaat/uitlaatspruitstuk. Randjes weghalen, en zorgen voor een gladde wand voor luchtdoorstroming zonder verstoringen..
Ik heb nog niet eerder gehoord van aanpassen van de carb zelf. Lijkt mij eerlijk gezegd ook niet te doen... (maar dat zegt niet zoveel)
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Dusky op wo, 01-01-2014 17:03
Op het engelse forum :p
ZOu inderdaad in de gele bijbel staan (di eik atm niet bij me heb )
Zou gaan om veel vijlwerk en aapassingen aan de piston in de carb...
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Bartje op wo, 01-01-2014 19:01
Ik heb de modificaties uit de "gele bijbel" destijds uitgevoerd op mijn HS4, en mijn 998 liep daarmee wel iets lekkerder, reageerde beter op het gas en was voor mijn gevoel ietsje sterker.
Totdat ik mijn HS4 verving voor een gereviseerde Hif38 met dezelfde naald en veer en luchtfilter, DAT maakte pas verschil !
Ik denk dat het meerendeel van de in omloop zijnde HS4 carbs inmiddels al zover versleten zijn dat dergelijke modificaties weliswaar iets uitmaken, maar waarschijnlijk nog veel meer uitmaken als je de carb volledig reviseert, OF vervangt voor een Hif38.
Een ingesleten gasklep-as, versleten sproeierbuis, niet lekker afdichtende vlotternaald zijn eigenschappen van versleten carburateurs, en modificaties aan de carb veranderen daar weinig aan behalve dat je een iets betere flow krijgt van de aangezogen lucht. Een revisie EN modificaties zou een betere oplossing zijn.
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 01-01-2014 19:03
AFAIK gaat het dan om bijwerken van de gasklep en het asje waar die op zit.
Alle beetjes helpen .. de vraag is of je het zelf de investering in tijd/moeite waard vindt?!
Het zijn geen grote sprongen voorwaarts op de pk-teller
Groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: HS4 modificatie , is het het waard?
Ingediend door Carlo op zo, 05-01-2014 10:20
1a Gasklep-as dunner maken. 1b.Of zelfs de ene helf1 geheel verwijderen.
2 De gasklep zelf knife-bladen.
3 De scherpe overgang van boring tbv gasschuif in de boring tbv luchtstroom mooi afronden, in elkaar overlaten gaan.
4 Afschuinen van de gasschuif zelf
5 Met 2 componenten de ruimte voor en na de dam (waar de sproeierbuis in zit)mooi afvullen zodat er een mooie "oprit" en "afrit" ontstaat.
Staat allemaal in het gele boek met de te verwachten winst in luchtstroom (dus niet per se vermogen.
Ik heb 1a en 3 op mijn HIF44 uitgevoerd. Denk nou niet dat je gelijk een duw in rug extra voelt!