In- en uitlaatspruitstukkies voor 1000

RE: In- en uitlaatspruitstukkies voor 1000

Ik weet het zoek eerst.
Maar ik zie door de in en uitlaatspruitstukken de mini niet meer.

Ik heb dus een 1000cc en wil daar een ander in en uitlaatspruitstuk op hebben. Nou ben ik al wezen zoeken op het forum en op minispares.com en al die andere sites maar ik snap er weinig van. Van de in en uitlaat spruitstukken dan hè.

Wat raden jullie mij aan?
Niet een stage 1 kit. Probleem (of voordeel) is dat de helft er al op zat(uitlaat en open luchtfilter) bij aankoop van mn mini.

En wat zijn de kosten hiervan ongeveer.

Groetjes Erik
die hopelijk weer een beetje zicht op het geheel krijgt.... 8)

RE: In- en uitlaatspruitstukkies voor 1000

Erik van der Maat schreef:
Ik weet het zoek eerst.
Maar ik zie door de in en uitlaatspruitstukken de mini niet meer.


In dat geval pas ik wel even het onderwerp een beetje aan :)

Ik heb me er nooit erg in verdiept wat nou het allerbeste is voor een 1000. Laat je in elk geval niet verleiden tot big bore en weet ik wat, dat is teveel van het goede voor een 1000.

Wat betreft inlaat spruitstuk: een goed inlaatpsruitstuk voor jouw specifieke carb zou voldoende moeten zijn.

Uitlaatspruitstuk: je kunt voor een LCB kiezen, wat in de meeste Stage 1 kits zit. Maar op een 1000 schijnt een 3-into-1 spruitstuk ook goed te werken, dus aangezien je toch van plan bent om los te kopen is dat misschien interessant om eens in te duiken.

RE: In- en uitlaatspruitstukkies voor 1000

In dat geval pas ik wel even het onderwerp een beetje aan



Dank je Eelke. Dat waardeer ik.

Over die large bore en big bore pijpe was ik al uit ja. Dat werkt pas bij 100pk of meer geloof ik.

Wat bedoel je hangt van je carberateur af?
Ik heb gewoon een standaard SU hs4 carb. met een K&N open filtertje erop (trouwens neit zo handig met een middenklok => km-kabel zit er tegen).

Zal gelijk ff kijken voor een 3 into 1 spruitstukkie.

ALvast bedankt,

Erik