Inhouden

RE: Inhouden

Heel lang geleden heb ik me hier eens aangemeld,
Ik dacht vandaag. (zo,n saaie 2de kerstdag, laat ik weer eens een kijkje nemen en kijken of ik nog wat kan leren,

Ik heb inmiddels het wagentje laten spuiten en de 1300 erin gelepelt.enz enz

Nu een vraagje voor de kenner,
Hij start altijd meteen loopt als een zonnetje maar hij houdt ontzettend in,
Modificaties zijn
-open uitlaat
-spaggetie in+uitlaatspruitstuk
-andere gasnaald
-k&n filter.
Ik heb de contactpunten afgesteld.
De ontsteking heb ik nooit aangezeten want hij liep altijd perfect,
Vooral als ik de mini doortrek en overschakel dan begint hij eerst te pruttelen en dan begint hij langzaam weer te op te trekken,

Iemand suggesties?

Groetjes jeroen

RE: Inhouden

Welke naald heb je gemonteerd en op hoeveel graden staat de onsteking?
Zit er nog voldoende olie in de dashpot en welke olie zit erin?

Bij de te lage temperatuur zal een Mini met open K&N ook niet altijd even lekker lopen...

RE: Inhouden

Ontsteking moet wel goed zijn.
Ik weet zo niet hoe de onsteking moet staan. maar hij liep dus in de metro war hij in zat perfect en ik heb er verder ook niet aangezeten
de dashpot is gevuld. met castrol olie die ook in het blok zit,
De gasnaald. is ook de juiste die heb ik bij de mini specialist gehaald. hij had me ook de uitlaat en spaggetie in+uitlaatspruitstuk verkocht. dus hij wist welke naald er in moest,
ik weet zo niet welke er in zit maar als je me het kan helpen herinneren wat er normaal in zou moeten zitten? mischien dat ik het dan weer weet.

default

RE: Inhouden

Het kan per setup nog verschillen welke naald je echt nodig hebt. Voor een bepaald in- en uitlaatspruitstuk kan een mini-centre je wel een naald geven die meestal wel aardig in de buurt komt, maar het kan best zijn dat je met een andere naald beter uit bent. En bij de set-up die je omschrijft hoort eigenlijk ook een sterkere carb-veer. Zonder werkt het soms ook prima, maar met een juiste veer is er vaak meer uit te halen.

Qua dashpotolie kan je icm een ander luchtfilter, spruitstukken en naald ook dunnere olie proberen, dan kan de carb-zuiger makkelijker op en neer bewegen en reageert ie soms beter op het gas. Bij deze kou wordt olie sowieso dikker en remt het meer op de zuiger.

Er zijn een hoop mogelijkheden te noemen voor het inhouden, maar op afstand is het gewoon gissen. Het beste is (zeker met de huidige benzineprijzen) om alles een keer op een rollerbank af te laten stellen. Als je ontsteking goed is (alles checken en vervangingsdelen nieuw erop/erin zetten) en de rest van je blok, kop, kleppen en carb goed zijn, kunnen ze je de juiste naald, veer en afstelling geven zodat jij het maximale vermogen per liter benzine uit je blokje haalt. Als je de mini vaak gebruikt heb je de sessie zo terugverdient en als er echt iets mis is met je blok zien de gasten van zo'n rollerbank dat ook vrij snel. Die hebben de ervaring en spullen om de hikken te beoordelen en de oorzaak ervan te herleiden.

En BTW, met een goede afstelling doe je ook het langst met een motorblok.

Succes d:)b ,
Erik (die geen aandelen heeft bij rollerbanken)

RE: Inhouden

mini-power schreef:
Ontsteking moet wel goed zijn.
Ik weet zo niet hoe de onsteking moet staan. maar hij liep dus in de metro war hij in zat perfect en ik heb er verder ook niet aangezeten.



Dat is niet gezegt dat het dan met een ander spruitstuk dan wat een Metro standaard heeft, de ontsteking dan ook goed staat.
Standaard Metro is 8 graden en dat is niet afdoende voor een stage 1 kit is mijn ervaring.

mini-power":2nsdtkmc]
de dashpot is gevuld. met castrol olie die ook in het blok zit,.[/quote:2nsdtkmc]

En welke code staat ervoor, 10W40, 15W40, 20W50???

mini-power":2nsdtkmc]De gasnaald. is ook de juiste die heb ik bij de mini specialist gehaald. hij had me ook de uitlaat en spaggetie in+uitlaatspruitstuk verkocht. dus hij wist welke naald er in moest,
ik weet zo niet welke er in zit maar als je me het kan helpen herinneren wat er normaal in zou moeten zitten? mischien dat ik het dan weer weet.[/quote:2nsdtkmc]

Standaard zit er BEJ of BGX in een Metro carb, voor een stage 1 kit ga je richting een BDK of BDL, hierdoor is de lucht/benzine samenstelling dusdanig anders dat je met de onsteking moet gaan spelen om hem lekker te laten lopen...

RE: Inhouden

Er zit dus een bdl naald in ik ga het nog even bekijken wat voor olie er in de dashpot zit,

Groetjes jeroen

RE: Inhouden

Er zit een bfy naald in.
kan dit kloppen anders pak ik even het vergrootglas erbij.
Heb de bougie,s er uit gehad en waren wit uitgeslagen dat zegt al weer heel veel.

RE: Inhouden

BFY kan gebruikt worden maar is voor een stage 1 kit te arm(klopt ook wel, je bougies zijn wit).
Ik zou gaan voor een BDL en een voorontsteking van ca 15 graden.
Beste is, wat al gezegd is, om een dyno test uit te laten voeren...

RE: Inhouden

Ik heb nu dus de mengsel schoef helemaal naar binnen gedraaid, hij loopt al een stuk beter trekt onderin heel goed op. maar hoger in de toeren is het nog niet helemaal ok,
Heb nog even de bougies er uit gedraaid zijn nu creme kleurig dus nog te weinig benzine.
Ik heb in de dashpot naaimachine olie gedaan is dunner, op advies van iemand die grijs is en veel heeft gesleuteld aan carburateur auto,s. weet niet of het goed is? maar het prutelen bij het overschakelen is verholpen.
ga morgen een ander gasnaaldje proberen,
ik heb de Contact punten op 4 tiende staan.

RE: Inhouden

Er zijn hier meerdere mensen met naaimachine olie in de dashpot.

RE: Inhouden

Helemaal naar binnen betekend dat hij erg rijk zou moeten staan... of heb je die BFY er nog in?

Naaimachine olie is met dit weertype misschien nog niet eens zo'n slecht idee...

RE: Inhouden

Ik heb de bfy er nog in ,
Mijn leverancier is met vakantie dus kan nog even geen naald halen,

bij de mini garage zei hij dat hij met de bfy naald wel voldoende brandstof zou krijgen,

misschien is het verstandig eerst nog de ontsteking af te stellen en het co. en van daaruit kijken of hij te rijk of te arm loopt,
De gasnaald kun je toch ook afstellen?

RE: Inhouden

En de zitting van de gasnaald moet je die ook niet veranderen voor een goeie afsluiting ?

RE: Inhouden

Ik zou eerder eerst een nieuwe naald plaatsen voor je gaat proberen met ontsteking af te stellen. Anders moet je het 2 keer doen...

Naald blijft op dezelfde positie zitten daar veranderd niks aan...

Ennuh minipower... je kan je eigen post editten hoor... :9 scheelt weer een extra berichtje... ;)

RE: Inhouden

Ik had net een verhaaltje over de edit-functie geschreven toen ik zag dat Rene ook al een opmerking had gemaakt. Zie ook hier voor meer uitleg over de edit-functie.