Het verwarmen van het spruitstuk is eigenlijk puur om bevriezing te voorkomen (het naadje van de kous weet ik niet, maar volgens mij is dat [i:a3acmpkj]niet[/i:a3acmpkj] alleen een probleem in de winter).
In principe heeft Michael gelijk dat juist koude lucht beter is als het gaat om zoveel mogelijk vermogen. Koude lucht is namelijk dichter dan warme lucht, zodat je dus per volume meer zuurstof de motor in krijgt. En daarmee kun je dan weer meer benzine verbranden.
Dat zo'n beetje alle Stage 1 kits toch met een verwarmd spruitstuk worden geleverd heeft zeker een reden, dat dus te maken heeft met het te koud worden van e.e.a. Details heb ik helaas niet.
- Login of registreer om te reageren
RE: Inlaat spruitstuk Verwarmen/niet
Ingediend door Marijn op ma, 24-06-2002 23:10
Michael en ik hadden het er zondag over wat het nou precies het verschil is als je spruitstuk verwarmd of dat je dat juist niet doet.
Michael had namelijk gehoord dat het bij een warme motor negatieve gevolgen heeft voor het vermogen en Ik dacht dat het eigenlijk wel beter is voor de verbranding dus ook voor het vermogen.
Wie kan hier even duidelijkheid in brengen want mijn spruitstuk is nog niet verwarmd (heb hem niet aangesloten) maar als het duidelijk positieve invloed heeft dan ga ik dat natuurlijk gauw doen.
Groeten Marijn