Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

default

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

Bij het weer inbouwen van mijn blok in mijn carb. cooper uit 91, heb ik het standaard inlaatspruitstuk weer terug geplaatst, ik wil dit combineren met een Maniflow LCB. Nu blijkt dat de twee zijkanten van de miiddelste pijp van de Maniflow LCB, degene die tussen het inlaatspruitstuk zit dunner zijn dan de zijkanten van het inlaatspruitstuk. Met als gevolg dat als je de koperen moeren aandraait het inlaatspruitstuk wel mooi aansluit op het blok, maar de de middelste pijp van de LCB niet, omdat deze iets dunner is.

Wie heeft advies?

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

Is daar geen verloopstuk voor te koop?
Anders een busje draaien, of laten draaien

default

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

Hoi, dan voor je reactie, maar het is niet precies wat ik bedoel. ik zal het nog eens proberen uit te leggen. Het gaat om de dikte van de stukken metaal van het inlaatspruitstuk en het LCB die plat tegen het blok zitten, dus tussen het blok en de koperen moeren.

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

Ik denk dat Restrain wel degelijk gericht advies gaf, mogelijk niet geheel begrepen. Las de flensdikte van de uitlaat niet overeen komt met die van de inlaat, kan de dikke ring welke door de koperen moer er tegenaan wordt gedrukt, nooit recht aanliggen. Als je nou de dikte meet van de in - en uitlaat flenzen op de plek waar de ring de flens moet raken, kan je het verschil in een ring laten frezen. Ergo: hou de originele dikte van die ring aan voor de inlaatkant en zorg dat de uitlaatkant dikker is.

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

ik heb gewoon het spul bijgevijld (afgevijld) totdat alles even dik is. zolang je er niet te veel vanaf moet halen lijkt me dat geen probleem.

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

Dit krijg je als je low-budget spul gebruikt.
De kwaliteit LCB's en andere in en uitlaatspruitstukken zijn van dezelfde dikte.

Vijlen aan je spruitstukken zou ik niet doen, hoe doe je het namelijk als je 'later'wel een juist spruitstuk monteert??

Wat ikzelf wel eens heb gedaan, is de grote dikke ringen aan 1 zijde dunner maken/vijlen/slijpen.

Groet ron

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

De oplossing van Ron is inderdaad het meest eenvoudig, en werkt goed. 8)

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

bij mij was het een minispares inlaat en maniflow LCB uitlaatspruitstuk, lijken me prima spullen.

RE: Inlaatspruitstuk is dikker dan LCB

easy2 schreef:
bij mij was het een minispares inlaat en maniflow LCB uitlaatspruitstuk, lijken me prima spullen.



Ja, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
In mijn situatie bij gebruik van genoemde spulletjes, was er niets aan de hand, beide van dezelfde dikte.
Echter bij de low-budget variant trad dit probleem op, bij meerdere auto's.

Groet ron