Opletten dat de lengte van het schroefdraad en de warmtegraad hetzelfde zijn als origineel, dan kan er weinig mis gaan.
- Login of registreer om te reageren
Opletten dat de lengte van het schroefdraad en de warmtegraad hetzelfde zijn als origineel, dan kan er weinig mis gaan.
Ik geloof niet zo in dit soort "wonderen". Het was waarschijnlijk gewoon tijd voor nieuwe bougies. Of de bougiekabels zitten weer wat beter op hun plaats.
Tuurlijk zijn alle nieuwe bougies een vooruitgang bij versleten exemplaren.
Hoewel ik in mn eigen barrel redelijk standaard NGK's gebruik (cheap, OK & betrouwbaar) heb ik zelf wel erg goede ervaringen met iridium type bougies. Maar dat was toen ik competitie reed met modelauto's. Door sponsoring kreeg ik prachtige Denso pluggen tot mn beschikking die anders toch boven mn budget gingen. De 26cc tweetakt liep er echt veel prettiger op en droeg bij aan het resultaat tijdens mn debuut op een EK: de tweede plaats.
Ik heb niets tegen het gebruik van goede spullen. Ook niet tegen extra goed spul. Wel tegen het toekennen van bovennatuurlijke krachten. Haha.
In een BMW 650 cc 1 cilinder motor met inspuiting, die vanuit de fabriek arm zijn afgesteld, zorgen iridium bougies voor een rustiger loop, met minder misklappen tussendoor.
Vooral in het toeren gebied waar de zuinigheidsmeting bij 90 km/u wordt gedaan in de hoogste versnelling. hebben inspuit bmw's last van hakkelen en haken.
Bij de volgend beurt laat ik er 1 inzetten.
Ja precies ik merk hetzelfde en vooral bij een koude motor zijn er bijna geen misslagen meer en draait het veel beter rond.
Ik denk alleen dat de standaard timing van 8 graden niet meer optimaal is ivm 1,3mm electrode afstand bij iridium bougies. Plus dat ik weerstand bougie kabels besteld heb om naar een spanning van 30Kv - 40Kv te komen wat volgens mij ook invloed heeft op de timing.
Naja maar even afwachten of dit verschil gaat uitmaken en of uberhaubt de rotor en verdelerkap dit gaat trekken
Ik geloof niet in wonderen maar mijn vorige bougies waren net 2000km oud dus niet versleten of iets dergelijks, persoonlijk vind ik iridum bougies echt een verbetering (meer verschil dan van contactpunten naar elektronisch).
@ saco: dan is de mapping van de BMW niet in orde (ook al is het af fabriek). Emissie dingetje zeg maar.
@ Miniron: iedereen heeft weerstands bougiekabels in zijn Mini. Tbv radio-ontstoring.
@ Carlo: de mapping is zo beroerd om te voldoen aan de milieu eisen.
Oplossing: zorgen dat je net boven of onder het toerental rijdt.
@ saco: idd. emissie dingetje
Vooral boven dat toerental he? Brullen met die spullen!
RE: Iridium bougies
Ingediend door Miniron op vr, 22-06-2012 13:22
Hallo,
Ik was benieuwd of er mensen zijn die iridium bougies in hun mini hebben.
Ik had er zelf namelijk nog 4 liggen en dacht ik probeer ze eens in mijn mini (1000 met elektronische ontsteking en 1,5ohm bobine), maar dit is echt een wereld van verschil. Veel rustiger lopen en koud veel beter starten! Ze geven ook echt een witte flits ipv van een blauwe vonk.
Alleen vraag ik me nu af wat zijn de consequenties van iridium bougies, kan je b.v. gaten in je zuigers verwachten over een x aantal kilometers of andere ellende?
Groeten,
Ron