Kruimelpad
Is deze filter voor een 1.3 SPi ?? (1992)
RE: Is deze filter voor een 1.3 SPi ?? (1992)
Ingediend door wouterke op wo, 11-05-2005 20:24
past niet volgens mij.
Zijn de openluchtfilters van een SPI en een MPI niet hetzelfde ? Zoja, dan gaat deze er niet op passen.
Schiet me niet af als ik het fout heb, maar ik denk dat deze gewoon voor een CARB is.
- Login of registreer om te reageren
Vraag m.b.t. ervaringen Pipercross gesplit, het ging hier over of een specifiek K&N filter geschikt is voor een SPi. A.u.b. iets langer nadenken over de keuze tussen de knoppen "Reageer" en "Nieuw onderwerp"
is het de bedoeling om de oude luchtfilter eraf te hale en op die plaats deze open te steken want dat gaat niet te weinig ruimte met de motorkap,uiteraard zie ik niet hoe hoog deze openfilter is je zal es moeten passen.als je deze echt wil steken zal je toch met een kelk moeten werken vrees ik.
Iets te enthousiast gesplit, Mini Power zei nog dit:
Het is idd van een carb mini...
Je moet een filter hebben met een kraag waar een slangenklem op past.....
Dino: zo'n filter vervangt het hele zwarte luchtfilterhuis, het komt direct bovenop het inlaatspruitstuk (of hoe dat heet bij een injectie) te zitten. Volgens mij zijn er ook wel K&N kits met een cone-behuizing zoals deze voor injectie-Mini's. Ik denk alleen dat de mechanische aansluiting aan de motorkant van het filter misschien problemen zal geven. Dat zal dan ook wel zijn waar Mini Power op doelde.
ja als deze K&N filter het hele spel vervangt dan kan er geen probleem bij komen kijken maar we weten niet wat hij ermee gaat doen of wat zen bedoelingen zijn.alles eraf of een kelk met cone
We hebben het over twee verschillende dingen volgens mij, maar een filter zoals hierboven wordt direct bovenop het spruitstuk gemonteerd bij een injectie. En dan zijn de bestigingspunten in de bodemplaat van het filterhuis van belang.
Ik vermoed dat jij het nu hebt over zo'n filter dat langer/hoger is en minder schuin (is dat niet een 57i-kit?), dat via een buis is aangesloten, maar zo 1 is dit zo te zien niet.
man man man ja een 57i kit das wat ik dacht maar ik kon niet op de naam komen nu ik het weet zie ik ook dat het iets helemaal anders is uiteraard is deze k&n gewoon ter vervanging van de oude luchtfilter en niet met een kelk en cone.
hmmm, dus als ik het snap moet ik dus gewoon een 57i-kit halen van k&n en past deze niet op die van mij?? of past die wel?? dat scheelt me namelijk 50 euro
hmmmmm als het maar 50 euro scheelt mss toch beter die 57i kit is beter dan de gewone k&n luchtfilter die je ons laat zien
tuurlijk past deze laatste wel(gewone k&n)
Deze laatste past absoluut niet! Is echt alleen voor Carb mini's injectiemini's hebben echt een totaal andere aansluiting. Zou dan tpch maar gaan voor de 57i kit, of voor de typhoon als ze die hebben voor de mini (ook van K&N)....
je moet zkr weten een 57i kit hebben want spi en mpi ding is het zelfde en die gaat dus 100% zkr niet passen. ik persoonlijk vind de 57i ook mooier dan die met alle respect natuurlijk
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 13-05-2005 09:08
volgens de site zijn de spi en mpi kit toch anders:
mpi
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0189
spi
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0082
HTH,
Theo van den Bogaard
als ik nou op die links klik en op more klik, dan ziet mijn oog Gen1 en gen2 staan.??? ik dacht dus weer het verschil tussen deze 2...is dat hun extra prijs waard op een verder standaard mini?? (bedoeling is in de loop van het jaar stage 1 af te maken)
Ingediend door Mini-Wouter op wo, 11-05-2005 19:59
zag hem te koop staan op marktplaats is deze voor een spi'tje??