janspeed einddemper op 1000cc?

RE: janspeed einddemper op 1000cc?

hallo, ik heb een standaard mini1000 uit 1987. Ik heb nu een 2ehands Janspeed einddemper centraal gekocht. Die wil ik onder mijn mini hangen. Wat moet ik extra aanpassen? kan de middendemper ertussenuit? hoe staat het met de vermogenswinst, en het geluid?

heb er zelf ook een onder zitten, tussendemper eruit voor leuker geluid en zorgen dat je op je achtersubframe op de juiste plekken gaten heb zitten om hem vast te zetten. je zal dan anders gaten moeten boren in je achtersub om hem op te hangen.

hoe is dan de vermogenswinst bij jou? en maakt hij errug veel lawaai ?

vermogenswinst van een sportuitlaat is minimaal.
hooguit 1 a 2 pk.
die doe jemeer voor de looks en het geluidje

voor meer pk moet je aan de stage 1 kit
zoek maar op het forum, staat zat over geschreven..

mijn dubbele centre exit bromt lekker niet te veel maar genoeg om t laten weten dat hij er nog is ;)

Voor vermogenswinst kun je beter je kleppen of contactpunten goed stellen... ;)
Het punt met vermogenswinst is dat het een totaalplaatje is. Het gaat om het "ademen" van de motor. Een dikke demper geeft misschien iets minder tegendruk, maar als je je voorpijp en je inlaatspruitstuk niet vervangt, kan er ook niet meer gas stromen...

Succes!

Fokke, long time no see!

Weer on-topic; Janspeed klinkt iig goed, ook al gebruik je een linking-pipe met tussendemper (de zgn cherrybomb).

Ik heb er zelf 3 jaar mee gereden, het levert bhp mits je een complete Stage1 kit erop zet, zoals gezegd.

Inlaat- en uitlaatspruitstuk en naald vervangen dus, en als je er alles uit wil halen ook de kop bewerken/vervangen.

Dan krijg je zeker *umph* erbij :)

alleen naald, luchtfilter en inlaatspruitstuk vervangen : levert dat al iets interessants op icm met die Janspeed ?
(uit kostenoverweging kan ik pas later het uitlaatspruitstuk vervangen)

en fokko : wat bedoel je met "voorpijp" ?

ik denk dat hij uitlaatspruitstuk bedoelt. :)

maar ik heb idd een stage 1 kit met een janspeed bij mij erin zitten / eronder hangen. het geeft een aardig geluid en je merkt ook dat er vermogens winst is. maar zoals eerder gezegd het is een totaal plaatje, de onderdelen samen zorgen voor een beter vermogen.

Hey scumbag, standaard is in- en uitlaatspruitstuk 1 geheel dus je moet ze allebei tegelijk vervangen (of je moet ernstig zagen)