kachelkraan open boren metro

default

RE: kachelkraan open boren metro

Nog een vraag wat betreft metro. Ik moet die kachelkraan dus open boren maar het is eigenlijk best een groot gat, 14 mm volgens mij. Is het nodig deze zo groot uit te boren? Ik heb geen boormachine die 14 mm boren slikt... is 10 of 8 mm ook voldoende?

Nanne

RE: kachelkraan open boren metro

Hangt er vanaf hoe warm je het wil hebben natuurlijk. Ik zou zo groot mogelijk boren en dan even met een freesje wat je in je boormachine kan doen de rest.

Als je trouwens je kop eraf hebt, kan je me vast wel vertellen waar het nummer van de kop staat. Ik kan met het blok ingebouwd niet echt vinden en ben benieuwd wat voor kop ik op mijn (MG) metroblok heb zitten.

default

RE: kachelkraan open boren metro

Ok, bedankt, ga ik dat proberen.

Ik heb de kop er niet af liggen. Ik weet ook niet waar dat nummer staat eigenlijk.

RE: kachelkraan open boren metro

Ik heb de kop er niet af liggen. Ik weet ook niet waar dat nummer staat eigenlijk.




Als je het blok uit de auto hebt liggen; kop eraf! Ik heb mijn MG blok in onderdelen aangeleverd gekregen (maar ik had em zelf ook wel uit elkaar gehaald) dus vervang ik alles en check ik alles.

En dan kan je dus ook fijn de inlaatklep diameter meten; 35 mm dan is het een MG kop.
En het kopnummer vind je onder het kleppendeksel in het midden van je kop daar zie je een nummer 12 G40 ofzo)

De kleppen ga ik er ook uit halen; ff checken rubbers vervangen enzo. Nog nooit gedaan maar een leuke uitdaging.

Over de versnellingsbak uit elkaar halen denk ik nog na...

RE: kachelkraan open boren metro

Ik moet die kachelkraan dus open boren



probeer wel meteen zoveel mogelijk slijpsel weg te zuigen, dat wil je niet in je koelsysteem hebben.

Wouter

RE: kachelkraan open boren metro

Hey Paul.

Jij gaat die afdichtingen van de klepgeleiders vervangen he...

Dat heb ik ook gedaan... Heb ook de klepgeleiders vervangen want er zat nogal wat speling op...

Maar iig, deze afdichtingen heb ik vervangen door keerringen van een op*l. Deze gaan veel langer mee, je moet wel de klepgeleiders aanpassen

RE: kachelkraan open boren metro

[size=85:1cpasatv][topics samengevoegd - Crispy][/size:1cpasatv]
In verband met onze onder handen zijnde turbo conversie zit ik even met een ? inzake de aansluiting van de kachelslangen.

Ik lees dat de mogelijkheid bestaat om een "voorbewerkt" gaat te doorboren in de clinderkop. Mijn vraag is hoe moet ik te werk gaan, boor ik tot in een watervoerend kanaal of zow? ik neem aan dat ik dan draad kan tappen in de twee naastgelegen "putjes" om de slangtule mee te bevestigen middels boutjes?

Iemand een idee waar je deze slangtule kan kopen of is dit standaard te verkijgen bij de Mini dealers?

RE: kachelkraan open boren metro

dat gat kan je makkelijk doorboren, bouw het wel in stappen op, klein boren en dan steeds ruimer.

ook kan je de draad simpelweg erin tappen, stukje bij beetje...

verder is het koppelstukje inclusief pakking gewoon te bestellen bij de miniboer...

RE: kachelkraan open boren metro

boor ik tot in een watervoerend kanaal



correct

.. meestal zijn de gaten ernaast al voorzien van schroefdraad.

slangtule .. standaard te verkijgen bij de Mini dealers



wederom correct (er kan ook een kachelkraan op)

[edit] aha .. er was al een antwoord onderweg ;)

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: kachelkraan open boren metro

Gat 13 mm is de originele maat.

Bij een losse kop op de werkbank,goed het boorsel eruit halen na het boren..
Alle kanten op draaien,luchtspuit erin,magneetje erbij.

Met kop op blok in de auto..stofzuiger erop..magneetje erin na het boren.. ;)
en rustig,langzaam boren..blijft het boorsel redelijk in de omgeving en slingert het niet in je blokje/kop rond in de koel kanalen.

Rest is beantwoord hierboven.

RE: kachelkraan open boren metro

Ik heb de vraag aan een bestaand topic gehangen zodat de informatie bijelkaar blijft.

Het originele topic heb ik verplaatst uit Standaard Techniek.