Kan elke uitlaat op een injectie 1300?

RE: Kan elke uitlaat op een injectie 1300?

Hey hoi Hallo,

Nu ik zo die andere toppic zie staan over die uitlaten. Ik heb hier van mijn oude duizend nog een Peco liggen met Dubbele exhaust en ik vroeg me af of ik deze gewoon op een 1.3i kan zetten zoals ik dat bij die 1000 heb gedaan. Of gaat er dan iets mis in performance (kom effe niet op het nederlandse woord)

Alvast bedankt,

gr Errie

ja, je kunt een gewone peco pijp onder je 1.3i zetten. afhankelijk van het bouwjaar van je mini moet je wel uitkijken dat je niet je catalysator verwijdert (cat is de eerste "demper vanaf je bocht. zit met 4 bouten vast). deze is na 1994 (kan ook 1993 zijn) verplicht. mocht je mini van daarvoor komen dan kun je wel je cat verwijderen. Dit moet als het goed is extra vermogen opleveren. geloof dat een cat je 10% vermogen kost. je zult met een pecopijp in iedergeval niet vermogen verliezen. met een peco heb je wel een beter geluid dan een standaard uitlaat :)" title="Evil" />

10%? Dat vind ik nogal veel klinken, moet ik zeggen...

Houd er wel rekening mee dat een uitlaat die goed werkt op een 1000 niet goed hoeft te zijn voor een 1300, en vice versa. Maar goed, dan heb je het over een paar PK meer of minder, waar je in het dagelijks gebruik weinig van zal merken. Overigens is Peco zowiezo een knakending als het gaat om performance (volgens Vizard the Wizard, dan). De prijs is er natuurlijk ook wel naar.

Gooi er in ieder geval geen dun rietje onder !

Zal wel meevallen...

de A-series is een ontwerp wat géén vermogen wint of verliest bij te weinig tegendruk!

't is meer een kwestie van looks / afwerking & prijs wat je uiteindelijk kiest/monteerd.

'k ga voor dé JanSpeed's! :9

BOOOOOop...

Okay,

Nou ik heb dus nu mijn sprite-je. Stond helaas wel vandaag langs de snelweg, effe pluggen uit de ECU en die blackbox en crossen maar weer. Denk dat ik nog maar even een keer alles ga na checken, of hem een keer aan de computer hang.
Ben gelijk effe langs fokko gegaan en die vertelde me dat ik een Jan Speed eronder heb hangen. Dus iemand nog een pecootje kopen?? haha

Maar goed ben erg blij met die 1.3 injectie. Super bedankt voor alle info. Jullie zullen me nu wel vaker hier op dit forum zien :)

gr errie

Wie weet of een peco eind demper met 2 'tuutjes' als einde ook voor een 1300 i geschikt is ? of kun je dat niet van de buitenkant zeggen.

Volgens mij maakt de einddemper geen verschil, zolang hij dus past is hij ook geschikt ;)

ok maar nu vind ik het zonde als ik die eind demper via mrktpl laat op sturen, en het is toch niet de goede, dus zou toch wat meer zekerheid willen.....

Zoals ik al via PM stuurde; ff de diameter opmeten en op laten meten.

Groet ron

hey
ik begrijp dat van de diameter uiteraard wel...
maar of de peco ook voor een 1300 geschikt is dasar zit nog mn twijfel..

Nou, dat kan ik je verklappen, hier rijdt er 1 in de rondte met 1.3i en dubbele peco en bij m'n ex d'r mini heb ik er ook een keer een onder gezet, dit was een 1.3i cooper. Beide uit '92.

Groet ron

mooi...
thanks...

kan op slot

ik heb er 1 op mn 1300 carb..