Kenlowe fan

RE: Kenlowe fan

Wie heeft er ervaring met een Kenlowe fan?Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen.Hij moet komen op een spi uit 1994.Graag jullie reacties

RE: Kenlowe fan

ik heb er ervaing met een kenlow fan op een "wilde" 1300 uit "75 en het werkt prima

je start en rijd tot je temp meter op neutraal staat kenlowe aan in stadsverkeer en files en op de snelweg blijft ie zonder fan prima rond N staan

het is dus ff opletten (mits je hem handmatig schakelt)
maar verder werkt het prima
d pk winst merk je denk ik alleen op de rollen bank
maar bij die 1300 compenseerde het gebek aan een fan op toeren behoorlijk wat geluid

RE: Kenlowe fan

ik snap m niet helemaal denk ik. hoezo zou je hier pk winst mee kunnen halen?

wat doet dit ding anders dan je normale fan? wanneer je hem handmatig zou schakelen is dat toch het zelfde princiepe als je tussen je standaard fan een schakelaartje zet?

RE: Kenlowe fan

Yordy schreef:
ik snap m niet helemaal denk ik. hoezo zou je hier pk winst mee kunnen halen?

wat doet dit ding anders dan je normale fan? wanneer je hem handmatig zou schakelen is dat toch het zelfde princiepe als je tussen je standaard fan een schakelaartje zet?



normaal wordt de ventilator door de motor aangedreven kan dus ook niet uitgeschakelt worden, hier door heb je dan vermogens verlies.

deze ander ventilator draait door een elektro motor dus kost het geen vermogen meer om de ventilator te laten draaien.

RE: Kenlowe fan

mijn fan wordt gewoon door een elektromotor aangedreven hoor! en geschakeld mbv een sensor onder in de radiator

zitten er dan eigenlijk 2 fan's?

RE: Kenlowe fan

De SPI heeft een elektrische fan in de wielkast. De oudere Mini's hebben alleen een fan die aangedreven wordt door de krukas dmv een riem en dat kost inderdaad vermogen en hijdraait altijd mee.

Dennis

RE: Kenlowe fan

idd en het is meestal niet nodig om die fan te hebben draaien
want de rijwind is al heel snel genoeg om de koel vloeistof te koelen

allen op warme dagen in de stad en in de file heb je die fan vaak nodig (licht ook aan de mate van tuning van de motor)

als je dus een kenlowe monteerd kan je de std fan weg halen
wat als bijkomend voordeel heeft dat je alle uitstekende randen die normaal om de draaiende fan heen zitten weg kunt slijpen.
wat een betere lucht stroom langs de radiator creerd
en dus betere koeling op snelheid bewerkstelligd

RE: Kenlowe fan

maar "ramses" wilt m op zijn SPI zetten :?

ik ben ff t padje kwijt, is deze dan als vervanging van de fan in de wielkast?

toch bedankt voor de nadere toelichting ;)

RE: Kenlowe fan

De kenlowe fan komt op de plaats van de electrice fan maar ook de mechanische fan word dan weggelaten.

RE: Kenlowe fan

oké..

nog een vraagje waarom is het dan niet mogenlijk om je normale fan weg te laten en je elektrisch fan te behouden (geschakeld met temp sensor) bereik je hiermee niet hetzelfde?

RE: Kenlowe fan

Die standaard electrische fan is alleen extra, dus heeft op zich niet genoeg vermogen als de gewone fan weg is. Die kenlowe zal wat sterker zijn

RE: Kenlowe fan

Yordy schreef:
mijn fan wordt gewoon door een elektromotor aangedreven hoor! en geschakeld mbv een sensor onder in de radiator

zitten er dan eigenlijk 2 fan's?



Eeven voor de duidelijkheid, een SPI (MPI ook volgens mij) heeft dus twee ventiloren, 1 mechanische (continu) aangedreven, en een extra elektrische fan in de wielkast (draait alleen als het nodig is met behulp van een temperatuur sensor).