Kleppen maat bepalen aangepaste cylinderkop 12G940

RE: Kleppen maat bepalen aangepaste cylinderkop 12G940

hoi

nou ik heb een cilinderkop 12G940 die heel mooi is aangepast.ik vermoed dat het een [i:xdqn9bmp]Grand Tourer kop[/i:xdqn9bmp] of iets dergelijks is. Ik zie dat het ding ge gas-flowed, polished and ported, is en bronzen klep geleiders heeft. ook kan je duidelijk het verschil zien in grote tussen de porten van de standaard 12G940. De ports liggen heel dicht tegen elkaar.Het moet dus wel een heel 'peppie' ding zijn dus. De kop is tweedehands gekocht, en lijkt ongebruikt en is in goede conditie. De verf is er wel af en kan ook geen restanten of extra nummers vinden voor het bepalen Soort, merk, geschiedenis.

Nu de kleppen ontbreken, wil ik graag geschikte kleppen plaatsen.
nu de vraag. hoe bepaal ik nu nauwkeurig welke maat en soort kleppen ik kan gebruiken? en waar moet ik dan op letten en waar moet ik ze bestellen? graag hoor ik jullie ervaringen.

d:)b

RE: Kleppen maat bepalen aangepaste cylinderkop 12G940

Er zijn niet heel veel stappen in klepdiameters voor de Mini.

Inlaat:
33mm (standaard)
35,6 (standaard "big valve")
37mm (meest voorkomende grote inlaatklep)
38mm (de grootste toegepaste inlaatklep, zie je niet vaak)

Uitlaat:
29mm (standaard en bijna alle loodvrije koppen)
30mm (komt niet vaak voor)
31mm (meest voorkomende grote klep)
32mm (grootste uitlaatklep, zie je niet vaak

Als je als grootste maat van het schuin geslepen deel van je klepzitting +/-36mm meet zal de toegepaste klep een 37mm zijn.

Kleppen zijn verkrijgbaar bij alle bekende Mini stuners en de betere Mini-onderdelen boeren.